DIN>3,5 jack

Alles over onze geliefde MFB boxen in deze categorie.

Moderator: Moderators

Léon

DIN>3,5 jack

Berichtdoor Léon » do mar 01, 2018 5:32 pm

Amices,

Sinds enige tijd heb ik van mijn broertje (thnx Paulus!) een set recapped MFB 567 te leen. Om af spelen van een iPad of iPhone of zelfs vanaf een platenspeler via een Headphone aansluiting heb ik een vriend een kabeltje 3,5 jack> DIN 5-pins female om aan de originle kabels te koppelen laten maken. Dat is niet helemaal jofel verlopen. Ik heb het forum herhaaldelijk doorzocht maar heb niet de juiste aansluitingen, dus nummering kunnen vinden. Iemand de juiste aansluitingen?

Grtz, Léon

Robertvs

Re: DIN>3,5 jack

Berichtdoor Robertvs » do mar 01, 2018 6:25 pm

DINplug: Pen 3 en 5 signaal L en R , pen 2 is aarde,
Aan de 3.5 mm Jack kan 't wel eens foutgaan, heb het idee dat apple niet precies 3.5 mm is.
Mijn kids klaagden hier ook al over, en zelf heb ik in de auto ook geen feilloze overdracht vanuit m'n aaiphone.
FWIW, Robert
541, 544, 585, F9638 (unrefurbished in dit theater)

Will
Contacteer:

Berichtdoor Will » do mar 01, 2018 11:22 pm

Bij een jackplug van 6mm noemen ze het Tip, Ring, Sleeve. Een 3,5 mm is een kleine versie daarvan:
Sleeve naar din 2 (massa)
Ring naar din 5 (R)
Tip naar din 3 (L)

Gebruik aub een jackplug van goede kwaliteit. De goedkope dingen zijn meestal krom en hebben braam rond de isolatie. Dat maakt allemaal slecht contact.

Veel smart-apparaten meten de aangesloten weerstand en passen het signaal daarop aan, zo lijkt het.
Zo kan een iPad 1 behoorlijk bokken als je die via zo een kabeltje op een hoogohmige ingang aansluit. Belast je de uitgang dan met een weerstand die in de buurt van een hoofdtelefoon zit dan werkt het ineens.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

Léon

Berichtdoor Léon » za mar 03, 2018 9:45 am

Amices,

Bedankt voor jullie reactie. Bedrading klopt idd niet. Ik ga proberen het zelf opnieuw te solderen, so bear with me.

Grtz, Léon

Terug naar “MFB boxen”