Ik ben begonnen met kijken hoe de nieuwe elco's het beste er in passen, te beginnen met de drie die in het 'hokje' naast de ingangsprint zitten. Hieronder een tweetal foto's om een idee te geven: ik wist dat de nieuwe onderdelen kleiner zouden zijn dan hun dertig jaar oude originelen, maar het hier zichtbare verschil vond ik toch wel bijna absurd:

De manier waarop de oude elco's wel iets weg hebben van een stel testikels werkte op mijn lachspieren

De nieuwe elco's in hun nieuwe huisje:

De zwarte elco's zijn twee 4700uF/63Volt types. Voor deze combi heb ik gekozen - as opposed to één elco van 10.000uF - omdat ik heb begrepen dat die twee, parallel geschakeld, een grotere ripple current geven dan één grotere elco. Dit zou voor een betere afvlakking zorgen. De blauwe die in de foto is te zien is de ontkoppeling voor de woofer, 4700uF/40V (gelukkig gewoon Philips

De 680uF voor de mid/hoog ontkoppeling past in zijn nieuwe gedaante prima tussen de andere onderdelen op de print, dat scheelt weer een halve meter signaalweg

Mijn vraag is nu: zouden jullie het hierbij laten, de elco's solderen en klem zetten zoals ze nu zitten, of hebben jullie een betere oplossing? Ik vind dat ze nogal wat ver naar beneden in hun holletje zitten, en vraag me af of dat beter/netter zou kunnen.
..Wordt vervolgd...
Oh by the way: een artikel over power supplies op dé site op het gebied van audiotheorie:
http://sound.westhost.com/power-supplies.htm
De hele site is overigens zéér de moeite waard voor wie van theorie houdt