setje 541 in de mancave

Alles over onze geliefde MFB boxen in deze categorie.

Moderator: Moderators

fastfolkert

19 nov 2017, 13:22

Mijn hobbyhok/mancave bevat een klein hoekje waar ik zo nu en dan wat studeer op mijn gitaarpartijen voor m'n coverbandje; meespelen met U-buis op de iPad enz. Ik had daar een stel Mission 732 speakers staan plus een zelfgebouwd chip-ampje.
Omdat ik niet ongevoelig ben voor vintage spullen uit m'n jeugd (jaren 70) was al een tijdje op zoek naar een mooie set 541 of 544. De 544 viel af want te groot, en zo kon het gebeuren dat ik nu een setje 541 in optisch en technisch prima staat in m'n hobbyhok heb staan! Ze klinken prima, mooi droog en neutraal; geen "basreflex-piek" maar lekker vlak en toch behoorlijk "in your face". Ze hangen rechtstreeks aan m'n mini-mengpaneeltje.

Ik heb er nog helemaal niet aan gemeten maar zal in de komende weken de ruststroom en feedback eens controleren. De servicedoc zegt voor de feedback 10mV AC aan te bieden. Is dat RMS? (ik heb o.a. een scoop en toonfiets).
Verder heb ik geen elco-revisie geplanned; de speakers klinken wat mij betreft prima, auto-aan werkt goed etc.
Als ik 'm toch open heb zijn er nog wat quick checks die ik zou moeten doen? Zoals schakelaars schoonmaken, whiskers op die transistror-leads etc?
En zijn er bekende verdachte elco's in de signaalweg die ik zou moeten checken zonder nou meteen alles te reviseren?
Bedankt alvast!

Fotoos!
541 studio2.jpg
541 studio.jpg
Woonkamer met min of meer actuele hifi; mancave met ouwe, maar werkende spullen uit de 70's-80's waaronder Quad, NAD, ARCAM en Philips natuurlijk!
Plaats reactie