Moderator: Moderators
Piet schreef:Hallo Rob 040,
Ik heb op subtiele manier duidelijk willen maken dat je er alleen met verzwakken nog niet bent. Je moet ook de passieve boxen, dus vermogen, nog omschakelen .Thomas kent me een beetje en uit zijn reactie blijkt dat hij dat wel degelijk weet, alleen is hij daar nog niet aan toe, dat komt later pas! Eerst het traject van de verzwakking dus!
Piet schreef:Rob, de verzwakking (max 9dB) van mijn kast geschied voor alle boxen, zowel passief als mfb in het vóór traject, laat ik maar zeggen op preamp niveau.
De mfb boxen krijgen het signaal na al of niet verzwakt te zijn via de pico reed relais rechtstreek van uit de schakelkast en luidspreker aansluit sloffen.
Voor de passieve boxen gaat dat zelfde signaal al of niet verzwakt van uit de schakelkast eerst naar de ingang van een power versterker. Het uitgangssignaal van de power versterker(vermogen dus) gaat terug naar de schakelkast en gaat dan via de mercury kwik relais naar de luidsprker sloffen.
Piet schreef:PS. kom je naar de meeting? In dat geval graag even aanmelden.
Thomas schreef:Tja, dat is de volgende discussie inderdaad. Het is wel verstandig om bij je vergelijking in elk geval allemaal dezelfde versterkers te gebruiken. In het topic over de AH463 en AH462 stelt Henk D al de AH594 voor. Zelf zat ik te denken aan een 386 of iets in die richting. Bij gebruik van slechts één versterker is het ook wel moeilijk om onhoorbaar tussen twee passieve sets te schakelen, omdat je dan het lijnsignaal én het speakersignaal voor de versterker moet wisselen binnen t=0.
Thomas schreef:Is zeer eenvoudig te maken, wederom met de CD4511 en dan een extra large LED display maken, zo'n scorebord als in de gymzaal vroeger
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast