Grote 15" pech

Natuurlijk is er meer in de wereld dan alleen vaderlands trots. Waar stoeien we nog meer mee? Laat het hier zien!

Moderator: Moderators

Jos45

04 sep 2016, 20:39

Hallo

De foam randen van mijn 15" woofer speakers zijn in frut van een gevallen, de speakers zijn van het type mach two (Realistic) .

Bericht en vraag gedaan naar (A,F) speakers aldaar bekent doch de foam randen die zij kregen waren zo stug en echt niet te gebruiken enkel alleen als frisbee ging het nog, moest proberen me te wenden en vraag richten naar U.S.A ?? oeps das 'n beetje te ver voor mij en zal ook wel kostelijk uitvallen kwa invoer en btw plus.

Uit kijken naar vervang blijkt een van de vele keuzes te zijn maar ..... :pray: zal niet makkelijk zijn, wie heeft er fatsoenlijke voorstellen aangaande herstel of vervanging? Bij voorbaat dank en vriendelijke groet Jos.
Geld!! het slijk der aarde, toch gemakelijk in omloop.
tismarnix

04 sep 2016, 21:32

In Bedum (Groningen) zit iemand die een aantal jaren (10) geleden mijn 15" Philips woofers heeft gerefoamed, werd toen nog nauwelijks zelf gedaan.
Kan nog niet op zijn naam komen , valt misschien nog binnen.
Hij heeft het heel netjes gedaan met de juiste rand voor die speaker; prijs was navenant.
Ben er heel tevreden over, speakers zijn ingebouwd in boxen welke het goed doen.
Grote MFB's zijn goed, maar GROOT (half-) passief doet er niets voor onder (op de kastgrootte na :wink: )
Nicanda

04 sep 2016, 21:37

Zoeken in MFB forum heb ergens afgelopen maanden iets gelezen over foamranden vervangen of vernieuwen. Succes.
Philips 22 GA 222 met eigen gemaakte zwarte houten rand, Denon CD speler DCD 680, Denon Cassette Deck DRW 830, Denon Receiver DRA 545 RD RDS.
mthecatlover
Contacteer:

04 sep 2016, 21:47

"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek".
Afbeelding =^..^= Afbeelding
Jos45

05 sep 2016, 13:32

mthecatlover schreef:http://www.audiofriends.nl/
Bericht en vraag gedaan naar (A,F) :roll: is blijkbaar hetzelfde maar dan afgekort Jos
Thomas
Site Admin
Contacteer:

05 sep 2016, 17:00

In Bedum zit Ernst van Total Speaker Repair: www.total-speaker-repair.nl . Schijnt de god onder de speakerreparateurs te zijn.

Daarnaast is er ook nog Audiolab Speakerreparatie in Sint Nicolaasga: www.speakerreparatie.nl
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
JohanD

05 sep 2016, 17:14

Vraag is of die aan betere surrounds kunnen komen dan Audiofriends. Op zijn minst even navragen wat ze monteren!
leuk spul uit de 60's 70's en 80's
Luidsprekers Refoamen
mikey

05 sep 2016, 21:09

Thomas schreef:In Bedum zit Ernst van Total Speaker Repair: http://www.total-speaker-repair.nl . Schijnt de god onder de speakerreparateurs te zijn.
Dan duim ik voor je dat je wel reactie krijgt van deze mijnheer, Heb hem ook eens gemaild en tot op heden helaas geen antwoord.
wat eigenlijk wel jammer is daar men zegt dat hij er goed in speaker reparatie is.
Bestaat er medicatie voor het stapel virus :?:
Helaas nog niet :pray:
Daarom dus veel Philips en JVC stapels die langzaam maar zeker groeien :shock:
Jos45

05 sep 2016, 22:17

Bedankt allen voor het advies en adressen, Audiofriends heeft ze niet meer daar ze te hard en stug geleverd werden, door wie geleverd is niet geweten.

Wat er ook van zij of komt, al ben ik het! wie er aan werkt zal het heel goed moeten doen meer wil ik niet. het is mss een moeilijke werkwijze want de foam randen zitten achter de cone.
Daarenboven sta ik open voor alle projecten of wegen die daarbij kunnen helpen het zij 2dehands kasten compleet, woofer's 15" of 38,1 cm met dezelfde karakteristiek en specs nieuw of 2dehands compleet. Het moet ook allemaal binnen een bepaalde marge liggen voor onze beurs.

groetjes Jos
Thomas
Site Admin
Contacteer:

06 sep 2016, 10:10

mikey schreef:
Thomas schreef:In Bedum zit Ernst van Total Speaker Repair: http://www.total-speaker-repair.nl . Schijnt de god onder de speakerreparateurs te zijn.
Dan duim ik voor je dat je wel reactie krijgt van deze mijnheer, Heb hem ook eens gemaild en tot op heden helaas geen antwoord.
wat eigenlijk wel jammer is daar men zegt dat hij er goed in speaker reparatie is.
Dat is ook mijn ervaring, vandaar dat ik momenteel een 12" MFB woofer bij Audiolab heb liggen. Eens zien of dat wat wordt.
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
mikey

06 sep 2016, 12:00

Thomas schreef:
mikey schreef:
Dat is ook mijn ervaring, vandaar dat ik momenteel een 12" MFB woofer bij Audiolab heb liggen. Eens zien of dat wat wordt.
Dan hoor ik het graag hoe het afloopt.
Bestaat er medicatie voor het stapel virus :?:
Helaas nog niet :pray:
Daarom dus veel Philips en JVC stapels die langzaam maar zeker groeien :shock:
Karsten

06 sep 2016, 16:27

mikey schreef:Dan hoor ik het graag hoe het afloopt.
+1
Ik heb hier nog een woofer (met verschoten magneet) uit een Beovox1200 die ik die kant op zou willen sturen/brengen. De rekening doe ik wel een paar huizen verder in de bus want daar woont de poes die 'em van de standaard kiepte. :x
Meten is weten en weten wat je meet.
Jos45

07 sep 2016, 20:28

JohanD schreef:Vraag is of die aan betere surrounds kunnen komen dan Audiofriends. Op zijn minst even navragen wat ze monteren!
Je hebt PB
Jos45

09 sep 2016, 15:26

Hallo,

Dit project gaat even de koelkast in, ik ga ondertussen alle mogelijkheden bezien dus vragen, bellen, e-mail enz.
Uitstel is nog geen afstel :naughty: maar heb ten huize ook nog andere prioriteiten te voldoen :whistle: anders slechte punten!!

Geen angst alles van de speakers is afgesloten dus er kan geen kwaad aan geschieden,hopelijk kan er over enkele weken of 'n maand aan verder gewerkt worden (lees herstel). Bedankt allen voor advies en beschrijvingen.

Met vriendelijke groeten Jos.
Jos45

07 mar 2017, 20:49

Spijts alle moeite en tegenvallen ( negatieve antwoorden ) :think: plus nog dat de midden ook stuk waren heb ik maar besloten om de boxen naar het stort te brengen na het nuttige er nog uit gehaald te hebben, zoals de filters en tweeters, isolatie,pijpen enz. P.S: de rest is al weg . Dus topic mag gesloten. nogmaals aan allen dank voor de inlichtingen en adviezen.

Met vriendelijke groeten Jos :?
Plaats reactie