Lost again.. during Denon ReCap.....

Natuurlijk is er meer in de wereld dan alleen vaderlands trots. Waar stoeien we nog meer mee? Laat het hier zien!

Moderator: Moderators

Ruben

23 jan 2014, 15:30

Heren...

Ik heb goed nieuws en slecht nieuws... welke wil je eerst horen... :D

Nou ja, OK: Geen rook meer en Amp gaat aan(Pfheww), luidsprekerrelais schakelt in en je denkt : Yes. BUT, no sound.

Even de obvious zaken checken.... en idd. Niet de goede speakeruitgang gekozen.. sterker nog :Speakers stonden off.... :oops:

En nog geen geluid.... verder denken.. Ingang misschien niet goed... idd , niet de Aux ingang maar phono ingang geselecteerd.... :oops: :oops:

Nog geen geluid.... verder denken.... Tape monitor misschien : idd Tape monitor staat aan... gaat lekker zo'n pre-flight checklist afwerken.... :oops: :oops: :oops:

Nog geen geluid..... Volume dan.... En ja hoor : Volume down.... Tjonge jonge.... :oops: :oops: :oops: :oops:

En JAA Geluid... MAARRRRR Right channel only... gezien de pre-flight checklist gelijk de Pavlov reactie... Zal balance dan wel zijn maar helaas. LEFT NO SOUND.. I'm sure :D :D

Ik heb de weerstanden verwijderd, er was ook nog een zeer obscure oranje draad op de print gesoldeerd vlak bij de weerstanden die je niet zomaar los kon maken wat bij alle overige connectoren wel kan. Je kan de eindtrap heel netjes disconnecten van de pre-amp op die draad na. Hetzelfde freubelwerk als de weerstanden was mijn mening.

Ik vermoed dat dit probleem al langer bestaat en idd met gefreubel opgelost is. (Heb de amp lange tijd geleden niet nieuw gekocht) Maar wat te doen.

Hoe kan ik vaststellen dat bv de pre-amp het probleem niet is. Zal ik de handel weer even terugzetten om te checken of ik dan weer wel 2 kanalen sound heb?

Anyone any suggestions....

EDIT: Oh ja: Luidsprekerrelais is met Alcohol gereinigd.... Another obvious one.....

Grtz,

Ruben
Laatst gewijzigd door Ruben op 23 jan 2014, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
En ja hoor... het volgende MFB slachtoffer.....
movieman

23 jan 2014, 15:31

Dit soort "fratsen" kom je vaak tegen, zijn van die "achteraf oplossingen" na het productieproces. Dit hoeft niet direct iets te zijn wat fout is of een "knutselwerkje" van een vorige eigenaar dus kijk uit met zomaar dingen verwijderen!
Ruben

23 jan 2014, 15:39

Movieman,

I understand, maar dan 1 draad fixed solderen op de eindversteerker.. en alle overige connecties wel netjes implementeren.... :mrgreen:

Niettemin ga ik even terugzetten naar de 'originele' of beter gezegd uitgangspositie om te kijken of er dan weer wel sound is...

Ruben
Ruben

23 jan 2014, 17:21

Heren,

Afrondend : Ik begrijp niet waar de rook vandaan is gekomen maar het zal wel iets dergelijks zijn geweest als Movieman heeft aangegeven. Na terugsolderen van de weerstanden en het obscure draadje -> WORKING PERFECTLY :D :!:

Draait nu AC/DC (Back in Black, Zal niet iedereen het mee eens zijn vermoed ik) en klnkt perfect!!!

Het vreemde is dat deze amp. met een CD-104 CDM-1 blijft kraken bij aanzetten : die maar niet combineren met deze versterker dan want alleen bij DIE specifieke combinatie treedt dat op. Dan maar de back-up CD-104 en NO PROBS AT ALL..

Allen, wederom dank voor het meedenken en de les is : Ook al lijkt het gefreubel, blijkbaar is het opzettelijk zo gedaan.....

Voor de liefhebbers nog wat foto's
LikaACharm.jpg
Like a charm
LikaACharm2.jpg
Open and running
InProduction.jpg
In production playing Back in Black

Tjonge wat vind ik die oude audio handel mooi..... :D
Groet ,

Ruben
movieman

23 jan 2014, 17:56

Ik dacht dat je de ingang AC/DC bedoelde... In tweede instantie had ik 'm pas door: het is een groep! :lol:

Kan nog net... :shock:
Ruben

23 jan 2014, 21:03

Remi,

Ik zou het echt niet weten, het zou heel goed kunnen....

Ruben
Ruben

23 jan 2014, 22:16

Toch he... dat AMHD is een vloek....

Ook als ik een Sub woofer aanzet KRAAKt die amp. Dan vraag ik me af, na een recap. HOE KAN DAT NOU :?:

Wat zijn die Oranje joekels om de power switch van dat ding (Most left switch). Een soort ontstoor spoel of zo, zou DAAR iets aan mankeren.. Sorry, kan het gewoon NIET HEBBEN... :lol:
LikaACharm2 (1).jpg
What teh F*** is this?
Grtz,

R
esgigt

24 jan 2014, 11:24

Ruben schreef:WORKING PERFECTLY :D :!:
Proficiat! Het hoofddoel is bereikt...
Ruben schreef:Draait nu AC/DC (Back in Black, Zal niet iedereen het mee eens zijn vermoed ik) en klnkt perfect!!!
Wat boeit is de ervaring 8)
Ruben schreef:Het vreemde is dat deze amp. met een CD-104 CDM-1 blijft kraken bij aanzetten : die maar niet combineren met deze versterker dan want alleen bij DIE specifieke combinatie treedt dat op.
oeps, glitch....
kraakt de CD ook met andere versterkers, zo je dat kunt nagaan?
Ruben schreef:Tjonge wat vind ik die oude audio handel mooi.....
Aan die afwijking lijden hier meer mensen, onder wie ondergetekende :mrgreen:
Ruben schreef:Ook als ik een Sub woofer aanzet KRAAKt die amp.
geen Sub gebruiken, dus... :lol:
Remi schreef:kraak:
zit er een uitgangsrelais in? contacten vies?
misschien een transistor die gaar wordt?
rotte verbinding / printbreukje?
Om te beginnen dus alle soldeer verbindingen en Torren (zwarte pootjes) nalopen.... Gelukkig is het weekend nabij.

Succes!
CD880, FT880, RH544, PM2519, BX510A, 22RH720, GA312 (Aristona) ;)
movieman

24 jan 2014, 12:59

Ik wil niet te makkelijk doen maar heb je de potjes allemaal goed schoongemaakt met IPA? Soms doet dat wonderen... Waren nieuwe elco's misschien helemaal niet nodig geweest achteraf gezien...
Ruben

24 jan 2014, 13:10

Ik heb de hele apmlifier gereinigd... met alcohol. 96% Alle potjes!!! Ik heb ook het overgrote deel (Naast uiteraard de soldeerpunten van de elco''s) van de soldeerpunten opnieuw door laten vloeien.

Ik vermoed inderdaad dat het een half gare tor is o.i.d. Het is niet consistent (even lang en ook niet altijd) en ook treedt het niet consequent op bij verschillende apparaten. Het lijkt alsof de versterker zich in een bepaalde state moet bevinden om dat gedrag te vertonen. Maar nogmaals : Bij een cd-104 doet ie jet vrijwel altijd maar niet even lang. Bij de sub doet ie het af en toe etc etc. Wel valt me op dat wanneer ik bv de cd-104 voor de eerste keer aanzet het langer kraakt. Als ik hem dan een aantal keer kort achter elkaar aanzet wordt het steeds korter tot uiteindelijk het gedrag vrijwel weg is.

Als ik de versterker en cd-104 dan uitzet en even met rust laat begint het opnieuw.... :cry: :?:

R
movieman

24 jan 2014, 13:12

Misschien is de ingang van de versterker iets te gevoelig? De CD-speler zit ergens tussen de 3 en 5 Volt (max) output en dat is vrij hoog voor "antieke" amps.
esgigt

24 jan 2014, 20:25

CD was toch iets van 2V rms?
CD880, FT880, RH544, PM2519, BX510A, 22RH720, GA312 (Aristona) ;)
movieman

24 jan 2014, 22:49

AC/DC zal wel richting de 10V gaan... :lol:

Ja, officieel is het 2V max.
Plaats reactie