Sanyo MCD-Z16L

Natuurlijk is er meer in de wereld dan alleen vaderlands trots. Waar stoeien we nog meer mee? Laat het hier zien!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
TSC

30 aug 2013, 21:01

Wie durft er een uitspraak te doen over het volgende...

Ik heb hier een Sanyo draagbare radio/casette/cd speler, type MCD-Z16L.

Radio en cassette gedeelte zijn in orde. CD speler gedeelte heeft het even gedaan, maar nu niet meer (toen het cd speler gedeelte het nog wel deed was er niets mis met het de laser unit/het afspelen).

Hierdoor weet ik dat als je dit gedeelte inschakelt er een 'rode min' in het LED scherm dient te verschijnen (dit staat dus nog los van wel of geen cd aanwezig).

Nu schakel ik in en lijkt het of er geen spanning op staat. Heb dus vanwege de 'rode min' het idee dat het voor probleem dus voor de laserunit zit. Helemaal dood is het gedeelte niet daar de 'rode min' (bij wijze van spreken) 1x op de 25 keer inschakelen nog wel verschijnt.

Waar te zoeken?
Dateq

30 aug 2013, 22:17

Hoi,

Wat je kan proberen is de spanning vanaf de voeding te volgen en dan via de schakelaar op "cd stand" naar het loopwerk.
Waarschijnlijk zitten daar wat zwakke elkos in de weg of is een condensator aan vervanging toe.
Ook kan je de schakelaar zelf op cd mode even kort te sluiten om te controleren of de schakelaar nog wel goed is.

Vaak zijn dit kwetsbare koperen baantjes die na verloop van tijd slecht contact kunnen gaan maken omdat de vering eruit is.

Suc6
Muziek is de beste uitvinding en zal dat ook blijven !
Plaats reactie