Beovox M100 en M70

Natuurlijk is er meer in de wereld dan alleen vaderlands trots. Waar stoeien we nog meer mee? Laat het hier zien!

Moderator: Moderators

sjonny

26 feb 2013, 22:57

yello,zeer goed om een en ander te proberen ik denk dat david met de 587 mod het nummer "blender "wel eens heeft geluisterd ook de opnames van die cd (rare gaste goede muzikanten) dacht dat die cd baby heet,daar zitten zoveel acoustische effecten in leuk om eens te beluisteren ik heb er enkele cd van altijd leuk om weer te horen.
john
Eeeeeuh das ook leuk maar waar zal ik nu eens aan beginnen?
Powermeter
Contacteer:

27 feb 2013, 21:20

sjonny schreef:yello,zeer goed om een en ander te proberen ik denk dat david met de 587 mod het nummer "blender "wel eens heeft geluisterd ook de opnames van die cd (rare gaste goede muzikanten) dacht dat die cd baby heet,daar zitten zoveel acoustische effecten in leuk om eens te beluisteren ik heb er enkele cd van altijd leuk om weer te horen.
john

Ja de cd Baby ga ik ook beslist meenemen! .. inderdaad ook voor blender :D
Enigma is ook wel een goeie om mee te nemen.
David
Contacteer:

27 feb 2013, 21:25

Heb hier twee CD's van Enigma liggen.

Maar neem vooral wat mee hoor! leuk :D
MFB Collectie: Aanwezig...
Overige hobby's: flipperkasten, auto's, watersport, aquaria, zendamateur
Powermeter
Contacteer:

01 mar 2013, 10:45

Enigma A Posteriori
Yello Baby
Yello Touch
Yello Solid pleasure (remaster)
Yello Claro que si (remaster)
Tangerine dream
enkele samengestelde cd's

Het lijstje om de 587 te testen is denk ik compleet...heel misschien kan ik robyn nog toevoegen maar ik denk dat ik wel genoeg heb om tot een goed oordeel te komen!
Uiteraard hoef ik niet alle nummers te horen ...anders wordt het nog nachtwerk.. :wink:
Powermeter
Contacteer:

02 mar 2013, 18:40

Net terug van de luistersessie bij stoepie2002...krijg ik die :D niet meer van mijn gezicht!

Wat een laag laag! .. en zo lekker rustig ook!
En ik moet eerlijk zeggen dat ik het mid en hoog in het geheel zeker niet vind tegenvallen!
Kortom....U snapt het al..

Weer een verslaafde! :lol: :lol: :lol:

Bedankt! :D
David
Contacteer:

02 mar 2013, 18:53

Leuk dat je er was, jij ook bedankt! Ik heb alle reguliere albums van Yello, maar jij had wat remaster en remix tracks bij die ik zeker ook moet hebben!!!!

Enne, we hebben goed twee uur zitten luisteren :mrgreen:

Ben heel benieuwd, als jij nu wat van hetzelfde materiaal op je M100's gaat beluisteren, wat je ervan gaat zeggen (dan wel de loudness uit enzo he!)

Groet,
David
Powermeter
Contacteer:

02 mar 2013, 20:57

De M100 x 4 ... haalt het niet zonder loudness! .. en met loudness ook niet... want dan trek je de frequency rond de 50hz omhoog waardoor het sublaag niet echt meer waargenomen wordt! :?

De m100 klinkt dik! maar de gestoepte 587 is fenomenaal!

Tja weer wat geleerd zeg maar ... enne er zit dus maar een ding op.... :mrgreen:
David
Contacteer:

02 mar 2013, 21:12

Dus twee 587's winnen van vier M100's? :shock: :shock: :shock: :shock: qua volume vast niet maar qua klank dus wel... hmmm

Enne, dat laag wat jij in het begin van de luistersessie miste uit de 587's, dat is ehm... laten we zeggen... je hebt leren luisteren (als ik zo bot mag zijn - sorry hoor) je loudness geweest?

Ben wel erg benieuwd naar mid-hoog. We hebben behoorlijk wat kritisch spul gehoord hier, hoe is die vergelijk ook al is het niet 1 op 1?

Pret... vertel het net aan mijn vrouw - die niet wist (vergeten, zij, of ik) van de middag luistersessie en maar "go with the flow" deed.... (lief he)

En die zegt "je moet tickets gaan verkopen" hahaha heerlijk zo'n vrouw!

Groet,
David
Powermeter
Contacteer:

02 mar 2013, 21:21

stoepie2002 schreef:Dus twee 587's winnen van vier M100's? :shock: :shock: :shock: :shock:

Enne, dat laag wat jij in het begin van de luistersessie miste uit de 587's, dat is ehm... laten we zeggen... je hebt leren luisteren (als ik zo bot mag zijn - sorry hoor) je loudness geweest?

Ben wel erg benieuwd naar mid-hoog. We hebben behoorlijk wat kritisch spul gehoord hier, hoe is die vergelijk ook al is het niet 1 op 1?

Groet,
David

:oops: ja ik weet het... leren luisteren is ook een kunst! :lol:

Ik ben benieuwd naar het mid-hoog als het 1 op 1 vergeleken wordt ... ik kan hier nu echt geen uitspraak over doen!
De m100 klinkt gewoon erg goed met de stemmen..
Maar eerlijk is eerlijk de 587 is in mijn beleving echt niet minder goed!
Er zullen vast wel verschillen zijn.. maar die zullen niet erg groot zijn..

Groet,
Henk
tim89

02 mar 2013, 22:20

stoepie2002 schreef: En die zegt "je moet tickets gaan verkopen" hahaha heerlijk zo'n vrouw!
zegt mijn moeder ook altijd tegen mij als ze hoort dat ik weer bezoek heb/krijg
Powermeter schreef: De m100 klinkt dik! maar de gestoepte 587 is fenomenaal!

en weer iemand erbij die nu weet hoe echt laag hoort te zijn
geen vriendin, geen gezeur, DUS STAPELEN MAAR !!!!!!
David
Contacteer:

02 mar 2013, 23:37

We gaan plannen om mijn 587's naast de M100's te zetten voor een 1 op 1 vergelijking. Die M100's zijn toch niet de minste luidsprekers!

Heb de laatste tijd wat veel tijd in deze hobby gestoken, dus om vrouw en kids niet tegen me te krijgen gaat dat niet a la minuut.

Nu maar hopen dat ik ze straks weer mee krijg want de M100's krijg ik hier de woonkamer niet in.
tim89

03 mar 2013, 00:04

gewoon een setje Titans neer zetten

als ze eenmaal staan krijgt zijn ze niet weg
zeker niet als je de mk3 pakt
die wegen 140 kilo per stuk
Powermeter
Contacteer:

03 mar 2013, 14:27

De Titans zullen ongetwijfeld de overtreffende trap zijn ... maar dat geldt helaas ook voor het budget... :shock:

Gisteren gelijk maar even gekeken naar een setje 587 ... en er stond net een paartje op mp in het zwart.. maar helaas al weer gereserveerd..
Ach het komt wel.. met de tijd.
Intussen hoop ik de f9819 te kunnen beluisteren.. om ook daar een indruk van te krijgen (mogelijk bij de meeting?)

De M100 en 587 vergelijken lijkt me een goed plan! .. het is alleen jammer dat ik het volume wat binnen de perken moet houden... (behalve als de buren niet thuis zijn)

Ik heb de buurvrouw al een keertje gewekt :roll: ..(wie ligt er nou ook om 10:30 op een vrijdag ochtend nog in bed?... schandalig!) :mrgreen:
tim89

03 mar 2013, 19:26

Powermeter schreef: (wie ligt er nou ook om 10:30 op een vrijdag ochtend nog in bed?... schandalig!) :mrgreen:
ik
David
Contacteer:

03 mar 2013, 19:55

Gelukkig mag je om die tijd gewoon herrie maken :)

Mijn buren klagen nooit - maar de huizen zitten ook niet aan elkaar gesmurfd dus er komt vrij weinig geluid door (over en weer) gelukkig.

Alleen jammer dat onze buuf ELKE DAG uien en knoflook aan laat branden... beh...
Plaats reactie