Erres Hifi Sound Project TA 6000

Natuurlijk is er meer in de wereld dan alleen vaderlands trots. Waar stoeien we nog meer mee? Laat het hier zien!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mthecatlover
Contacteer:

24 mei 2012, 17:34

Heb hier een in mint conditie bovenstaande Erres.
Helaas is er met de tuner iets mis.
Signaal metertje werkt prima.
Tuner metertje werkt niet, afstem indicator FM licht niet op.
Kan wel stations ontvangen, maar met ruis en niet zuiver te krijgen.
Geluids volume van de tuner is heel erg aan de zachte kant.
Alle andere inputs werken wel normaal, phono 1+2, tape 1+2, en aux, dat wil zeggen op normaal geluidsvolume.
Verder is er nog 1 lampje defect, van de afstem schaal, maar dat is geen probleem.
De tuner vooralsnog wel.
Iemand die mij de goede richting op kan sturen, waar te beginnen?

Vriendelijke groet,

Marc.
"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek".
Afbeelding =^..^= Afbeelding
Raicho
Contacteer:

24 mei 2012, 17:54

Marc,

Ik denk aan een onderbreking in het antenne-circuit, dus alles vanaf de antenne-ingang tot aan de HF-detector. Kijk daar eens naar kabel- en/ of printbreuken.

Succes!

Mark V.
mthecatlover
Contacteer:

24 mei 2012, 21:35

Raicho schreef:Marc,

Ik denk aan een onderbreking in het antenne-circuit, dus alles vanaf de antenne-ingang tot aan de HF-detector. Kijk daar eens naar kabel- en/ of printbreuken.

Succes!

Mark V.
Dag naamgenoot Mark,

Ik heb al lichtjes tikkend bij de tuner afdeling rondgezworven, tot nu toe nog geen resultaat.
Draadjes heen en weer bewogen, ook nog niets.
Ga de onder plaat eraf schroeven om print breuken of losse contacten op te sporen.
Vind het vooralsnog vreemd dat ik wel iets ontvang, weliswaar zachtjes, maar ik zoek verder.
Haal ik de antenne eruit, lint kabel... dan heb ik weer egale witte ruis op normale sterkte...Heb ook zenders maar kan niet exact afstemmen, tuning metertje werkt dan ook.
Plaats ik de antenne terug op cai, dan valt het geheel weg. Ook de tuning meter doet dan niets meer.
"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek".
Thomas
Site Admin
Contacteer:

25 mei 2012, 10:33

Het kan natuurlijk zijn dat de tuner niet meer netjes invangt en dus "naast" de zender staat. Bij een PLL tuner is dat redelijk makkelijk af te regelen; bij een analoge tuner weet ik het zo niet...
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
mthecatlover
Contacteer:

25 mei 2012, 20:01

Thomas schreef:Het kan natuurlijk zijn dat de tuner niet meer netjes invangt en dus "naast" de zender staat. Bij een PLL tuner is dat redelijk makkelijk af te regelen; bij een analoge tuner weet ik het zo niet...
In eerste instantie lijkt dat er wel op dat de tuner naast de zender staat.
Zonder antenne ontvang ik ook zenders, maar niet zuiver. Tuner metertje werkt dan wel. Fm indicator niet. Signaal meter wel.
Met antenne, cai, wordt er niets meer ontvangen. Tuner metertje doet dan niets. Fm indicator niet. Signaal meter wel.
Het lijkt net of er iets wordt kortgesloten als de antenne aangesloten is.

Marc.
Harrie
Contacteer:

25 mei 2012, 20:20

mthecatlover schreef:
Thomas schreef:Het kan natuurlijk zijn dat de tuner niet meer netjes invangt en dus "naast" de zender staat. Bij een PLL tuner is dat redelijk makkelijk af te regelen; bij een analoge tuner weet ik het zo niet...
Zonder antenne ontvang ik ook zenders, maar niet zuiver. Tuner metertje werkt dan wel. Fm indicator niet. Signaal meter wel.
Met antenne, cai, wordt er niets meer ontvangen. Tuner metertje doet dan niets. Fm indicator niet. Signaal meter wel.
Marc.
is die aansluiting dan wel goed ?
splitter TV/Radio signaal goed / goed aangesloten ? geen sluiting in de coax-stekkers ?
grt, Harrie
F7215,AH103,AH109+209+309,AH305,AH306,N5431,N2554,N5846,N7300,EW5506,N6330,22AH109,
CD104,CD204,RH831,RH732,RH720,AH794,VR2340,VR600,CD670,CD582,CDR760,CD930,CD100,
DCC951,DCC900,CDi210,VLP720, 2xAH489, 2xJBLG7, 4xAH492H, 2xMFB 587, 4xMFB544, 4xMFB541
mthecatlover
Contacteer:

25 mei 2012, 21:41

Harrie schreef:
mthecatlover schreef:
Marc.
is die aansluiting dan wel goed ?
splitter TV/Radio signaal goed / goed aangesloten ? geen sluiting in de coax-stekkers ?
grt, Harrie
Of de aansluiting goed is, voor zover ik weet, ja.
Splitter gewisseld met andere, geen resultaat. Zodra splitter aangesloten wordt valt het volume terug.
Coax zonder splitter, geen resultaat. Zodra coax aangesloten wordt valt het volume terug.
Haal ik alles eraf, weer normaal geluidsvolume.
Weerstandje op lintkabel misschien defect?

Grt, Marc
mthecatlover
Contacteer:

28 mei 2012, 15:09

Ben momenteel in het bezit van een tweede Erres 6000.
Wat me opviel is het volgende, weerstand over lintkabel is niet aanwezig.
Printplaat met relais aangebracht, schakelklik bij aanzetten, schakelklik bij uitzetten.
Wattage is verhoogd van 180W naar 275W. Is dat een modificatie geweest?
AfbeeldingHosted on Fotki

Gelukkig werkt deze tuner wel.
Plaats reactie