Grundig TK46 Buizenspoelendeck

Natuurlijk is er meer in de wereld dan alleen vaderlands trots. Waar stoeien we nog meer mee? Laat het hier zien!

Moderator: Moderators

Plips

21 okt 2011, 18:40

Al een tijdje heb ik dit snoepje in mijn collectie, een heuse stereorecorder anno 1961...
(TK = Tonband-koffergerät)
Zware loerus, maar immer spelend na 50 jaar....
Persoonlijk vind ik het een heerlijk ding, blinkt ook uit in simpelheid qua loopwerk.
Om de hoofdsnaar te vervangen hoef je maar 2 skroufjes en een veertje los te maken :wink:
Even wat plaatjes voor uw beeldvorming;
Afbeelding

Afbeelding

Het ding staat te spelen op "onze"nog immer in de conceptfase verkerende SABA greencone set.
Met zo`n Maxell band klinkt het erg fijn, erg fijn zelfs!

De eerder genoemde hoofdsnaar is gewoon een N4514 spoelschotelsnaar, piest pesas! (past precies dus)

Ghhhrundig TK46 4-ever

Bij de weg; ik heb ook nog geboden op een EL3534 stereo, dat stereobuizengeluid heeft ook mij gegrepen :mrgreen:
Hier stond "vroeger" een hele opsomming apparatuur, helaas kunnen er maar 255 tekens...
Laurens

21 okt 2011, 20:15

Zie maar dat je een EL3536 te pakken krijgt. Ook zo'n fijn ding :)
Versterkertjes klinken lekker, loopwerk loopt stabiel ondanks de antieke snaren en versleten slipkoppelingen (spoelen doet ie dan weer niet...)
Weergave klinkt verrassend goed, aan de opname hoor je dat 't een antiek ding is maar 't is nog zeer acceptabel om lekker naar te luisteren.
Forum voor zendamateurs, met het accent op zelfbouw: http://hamforum.nl/" target="_blank
Plips

21 okt 2011, 20:28

Bij deze Ghhhrundig loopt zo`n beetje alles via tussenwieltjes en slipkoppelingen.
Mijn eerste gedachte is dat het na bijna 50 jaar flink zou jengelen, dat bleek dus ongegrond...
Spoelen, pauze, opname, weergave , alles werkt gewoon 100%
.
Eigenlijk zou deze grundig ook eens een smeerbeurtje moeten hebben.
Hier stond "vroeger" een hele opsomming apparatuur, helaas kunnen er maar 255 tekens...
Plips

02 nov 2011, 07:14

Versterkertjes klinken lekker, loopwerk loopt stabiel ondanks de antieke snaren en versleten slipkoppelingen (spoelen doet ie dan weer niet...)
Weergave klinkt verrassend goed, aan de opname hoor je dat 't een antiek ding is maar 't is nog zeer acceptabel om lekker naar te luisteren.
:evil: een EL3536 niet spoelen??? :evil:

AMHD!!
Laurens

02 nov 2011, 10:38

AMHD ja, maar 'alles' is hier nogal veel :(
De Reverbeo B7X14A (ooit van Mischa gekocht) staat nu op de werkbank, het FM deel moet beter kunnen presteren. Er zit nu wel inmiddels nieuwe schaalverlichting in :)
Forum voor zendamateurs, met het accent op zelfbouw: http://hamforum.nl/" target="_blank
mcTommi
Contacteer:

03 nov 2011, 01:32

Heb er één....niet te tillen......groot en zwaar.......moet er noggis mee aan de slag, aangespoeld vanuit Apeldoorn, ene Frits....poppelepee.....
Is weer zo'n aanwinst uit de categorie; hebben is hebben, krijgen de kunst ! Eén van de eerste stereo-bandrecorders van Philips, de eesrte met twee onboard luidsprekers.
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
mcTommi
Contacteer:

03 nov 2011, 01:33

AMHD!!
Gehersenspoeld door Gromsound, ik hoor het al, nog even en je koopt een DAF ;)
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
Plips

03 nov 2011, 06:59

Ik ben wel zo amhd ingesteld dat de hoofdfuncties het moeten doen, , maar één metertje dat bijvoorbeeld niet uitslaat of zo, heb ik nooit zo`n haast mee.
Mijn filosofie lijkt meer op die van Harry :wink:
mcTommi
Contacteer:

03 nov 2011, 11:21

Ik ben wel zo amhd ingesteld dat de hoofdfuncties het moeten doen, , maar één metertje dat bijvoorbeeld niet uitslaat of zo, heb ik nooit zo`n haast mee.
En wat is de afkorting van Harrie's filosofie ???
Laurens

03 nov 2011, 14:27

AMHD!!
Op mijn aanraden rijden mijn ouders nu al met een Mitsubishi met CVT rond en het bevalt zeer goed :lol:
Plips

03 nov 2011, 17:06

bamhd? lijkt mij :wink: (bijna alles moet het doen)

Toyota heeft ook CVT tegenwoordig, Subaru vroeger al op de Justy, Ford met de CTX bakken .
Ik heb al daf gereden in het verleden,en vorig jaar nog een witte daf 77 5-deurs van pa & ma :lol:
mcTommi
Contacteer:

03 nov 2011, 23:13

Op mijn aanraden rijden mijn ouders nu al met een Mitsubishi met CVT rond en het bevalt zeer goed :lol:[/quote]

Heb in een zwaar gecamoufleerde Mitsubishi gereden van 2000-2004......Chrysler le Baron, Mitsubishi V6 van de Sigma met electronische automaatbak van Chrysler......bij bijna 400.000 km op de klok was deze auto pas OPPPPPPPPP, en dat op LPG ! 120.000 km puur genot, geen veerbollen als een Citroën CX maar met die slappe Yankeedoodle vering zoefde ik ook over de verkeersdrempels !
Laurens

03 nov 2011, 23:31

Hmm, de moderne Lancer heeft een 4 cylinder, en de vering is verre van slap :lol: . Desondanks rijdt 't lekker rustig, zeker nu de brede low profile zomerbandjes weer hebben plaats gemaakt voor de dikkere en smallere winterbanden. De zomerbanden zien er met de mooie velgen wel een stuk beter uit dan de wieldoppen.
Vering is overigens soepeler dan die van 'n Golf 5. Ik heb rijles in zo'n golf en die vind ik echt te hard geveerd, zeker als je niet zelf achter het stuur zit.
Pjotr

04 nov 2011, 15:13

Hmm, de moderne Lancer heeft een 4 cylinder, en de vering is verre van slap :lol: . Desondanks rijdt 't lekker rustig, zeker nu de brede low profile zomerbandjes weer hebben plaats gemaakt voor de dikkere en smallere winterbanden.
Kijk, hier kan ik het alleen maar mee eens zijn, prima auto, heb hem een jaar in de lease gehad.... maar ik ben dan ook bevooroordeeld omdat ik voor dit merk werk :lol: Trouwens ook een beregoeie audio installatie in die Lancer, Rockford Fosgate.

Groet
Paul
Philips 551 /651
Aristona 5521 / 5621
Receiver Major Accoustics RS4020
Versterker Music Hall 25.2
Philips Bi Ampli radio
set 532'ers
set 544'ers
set MA Silver RX2
3x 212 TT
Thorens TD145
AKAI GX365D

En ook op twitter.... @lipsiaan
Harry

04 nov 2011, 18:25

En wat is de afkorting van Harrie's filosofie ???
Ieder z'n filosofie :wink: De mijne had ik nog niet afgekort, maar dit zou 'm kunnen zijn: AWINHMHD Alles Wat Ik Nodig Heb Moet Het Doen. Dus bijvoorbeeld bij een receiver (het grootste deel van de verzameling) alle verlichting, de FM-ontvangst en het versterkerdeel. Of er Ook AM-ontvangst is heb ik bij de meeste receivers niet eens getest. En bij een automatische platenspeler mag de automaat bijvoorbeeld best moeilijk doen, zolang ik dan maar met handbediening een plaotie kan draaien :)
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
Plaats reactie