Squeezebox Toutch met 587's

Natuurlijk is er meer in de wereld dan alleen vaderlands trots. Waar stoeien we nog meer mee? Laat het hier zien!

Moderator: Moderators

Matthieu

03 jan 2011, 17:12

Een squeezebox Touch i.c.m. 587 of elke andere speakercombinatie kan best een goede keuze zijn. Als je bedenkt dat topdj's zoals een Armin van Buuren of DJ Jean ook gewoon met hun laptopje aan komen lopen en inpluggen op een super x-duizenden kW geluidsinstallatie dan komt dat met een 587 ook wel goed. 99,99% van Nederland is toch zo doof als een kwartel en hoort het verschil niet. Verschillen zijn eerder subjectief dan objectief. Natuurlijk zijn ze meetbaar maar de vraag is zijn ze ook hoorbaar? Ik zeg gewoon rammen met die hap mp3 of WAV of wat dan ook. Zolang je geen vergelijkingsmateriaal hebt hoor je het verschil niet.
Volvo for life, Philips forever
tim89

03 jan 2011, 17:32

dat verschil hoor je echt wel
en nog niet zo een klein beetje ook

en wat die DJ's betreft is het meer gemakzucht dan kwaliteit
maar daar maakt dat toch niks uit als het maar hard kan
geen vriendin, geen gezeur, DUS STAPELEN MAAR !!!!!!
snameroc

03 jan 2011, 18:08

Ik vind dat er een wereld van verschil in zit mp3 of een goede cd.
Maar voor een feestje wil je geen dynamiek nodig anders zit je zo op kliping nivo en dan is een pc wel geschikt.
Natuurlijk zijn er ook wel betere maar over het algemeen valt een pc geluidstechnisch niet mee tov een cd speler.
ds23man

03 jan 2011, 20:37

Ik heb een Sonos, duurder maar beter dan de sqeezebox. De digitale uitgang van de zoneplayer gaat bij mij de Sony Da-50ES in, kan ik nog wat eq'en in het digitale domein. Al mijn muziek staat in Flac op de pc ( 1600 albums), dus geen kwaliteitsverlies.

Groet Gerhard
Wel een vriendin, maar gelukkig een grote boerderij: dus stapelen maar!
motoindo
Contacteer:

12 apr 2011, 20:49

Matthieu schreef:Een squeezebox Touch i.c.m. 587 of elke andere speakercombinatie kan best een goede keuze zijn.
Yep, met dat in het achterhoofd heb ik enige tijd geleden een losse squeezebox receiver gekocht welke normaliter wordt verkocht in combinatie met de hier beschreven squeezebox touch. Ik heb alleen de receiver gekocht omdat ik al de beschikking had over een ipod touch en deze in combinatie met de iPeng applicatie ook gebruikt kan worden om je squeezebox te besturen.

Wat me opvalt van de receiver is dat de bijgeleverde netadapter van zeer matige kwaliteit is en nogal wat hoorbare rommel aan het uitgangssignaal toevoegt. Dat geldt trouwens voor een hoop budget audio spul, een eerder aangeschafde Musical Fidelity v-DAC klonk ook stukken schoner op een uit de kringloop afkomstige externe 12V videocamera voeding van 2 kilo.

Die combi trouwens, de receiver + v-dac verbonden via een stukje coax geeft errug veel luister plezier.
Plaats reactie