Mijn Energie 160 made by Liesenkötter speakers

Natuurlijk is er meer in de wereld dan alleen vaderlands trots. Waar stoeien we nog meer mee? Laat het hier zien!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Cyberjans

10 feb 2010, 11:12

Hoi Philips freaks,
mijn speakers waren niet meer zo goed in orde,
heb die laten refoamen,
daarvan wilde k het resultaat laten zien
De speakers gegevens:
64 X 39 X 35 (HXBXD)
imp. 4 ohm
frequenz 29- 22000 Hz
120 W nach DIN 45573 (wat betekent dit kromme getal?)
Höchstleistung 160 W
Nu de foto´s:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en zo ziet ie er uit als het doek ervoor zit:

Afbeelding

de beestjes zijn zo richting 1975, en binnenkort gaan ze samen met Piet 2401 naar Zeeland voor een luistertest.

In Duitsland ,waar ze vandaan komen noemen ze zoiets:
Gelsenkirchener Barock :D :D
piet2401

10 feb 2010, 13:49

Jan,
als ex Duitser mag dit geen probleem voor je zijn:

Belastbarkeit
Die Nennbelastbarkeit in Watt gibt an, welche elektrische Leistung dem Lautsprecher im Dauerbetrieb zugeführt werden kann (DIN 45573). In der DIN Norm sind die genauen Randbedingungen festgeschrieben.
Die Musikbelastbarkeit gibt die Leistung an, die bei kurzfristigen, hohen Pegeln vom Lautsprecher noch ohne Beschädigung oder starke Verzerrungen aufgenommen werden kann (DIN 45500).

Dus de norm welke het max. continu vermogen wat je aan de luidpsrekers aan mag bieden beschrijft.
Met bepaalde rand voorwaarden, volgens wat ik nog weet is dat bij de DIN 45573 1 minuut aan 2 minuten uit met een aantal tonen?????
Cyberjans

10 feb 2010, 14:05

Jan,

Belastbarkeit
Die Nennbelastbarkeit in Watt gibt an, welche elektrische Leistung dem Lautsprecher im Dauerbetrieb zugeführt werden kann (DIN 45573). In der DIN Norm sind die genauen Randbedingungen festgeschrieben.
Die Musikbelastbarkeit gibt die Leistung an, die bei kurzfristigen, hohen Pegeln vom Lautsprecher noch ohne Beschädigung oder starke Verzerrungen aufgenommen werden kann (DIN 45500).

Dus de norm welke het max. continu vermogen wat je aan de luidpsrekers aan mag bieden beschrijft.
Met bepaalde rand voorwaarden, volgens wat ik nog weet is dat bij de DIN 45573 1 minuut aan 2 minuten uit met een aantal tonen?????
Piet hartelijk dank voor je antwoord, ja en als je 40 jaar in duitsland gewerkt en gewoond hebt, is de taal geen probleem :D
Cyberjans

10 feb 2010, 17:09

Jan,

Belastbarkeit

Dus dat is ook gewoon een "norm" die niets te beteken heeft(maar toch wel meer als Hi-End?)?
piet2401

10 feb 2010, 18:26

Hallo Jan,
nou deze DIN normen hebben wel wat te betekenen.
Ze vertellen je dat je boxen getest zijn volgens die norm en er aan voldoen.
Ze zijn eigenlijk bedoeld om meer duidelijkheid te verschaffen in al die kreten als PMPO vermogen, muziek vermogen, enz.
Helaas zijn consumenten daar niet in geinteresseerd en kijken alleen naar de hoogte van de getalletjes.
Hoe hoger hoe beter denken zei, helaas.

High End is een kreet die eigenlijk niets betekend want is voor velerlei uitleg mogelijk.
Maar algemeen wil het iets zeggen over kwaliteit.

Ze hebben wel iets gemeen, ze zeggen niets over hoe ze klinken en hoe jij dat ervaart, want muziekweergave is iets heel persoonlijks.

Ben wel benieuwd hoe deze ouwe jongens nu klinken, ze zien er goed uit, ook zeer netjes gerefoamed.
Piet2401
Thomas
Site Admin
Contacteer:

10 feb 2010, 20:14

Ziet er zeer netjes uit hoor, Cyberjans. Is die woofer 12" ? Zo ja, dan is het een aardige concurrent voor de F9819. Wil ze wel eens samen horen...
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Remi

10 feb 2010, 20:59

dat zijn flinke jongens Jan!
mooi gerefoamed, zat origineel de rand ook vóór de woofer ipv erachter?
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Cyberjans

11 feb 2010, 04:27

Ziet er zeer netjes uit hoor, Cyberjans. Is die woofer 12" ? Zo ja, dan is het een aardige concurrent voor de F9819. Wil ze wel eens samen horen...
Thomas,
daar de kast 39 cm breed is,heb geen duimstok direct naast me liggen, zou ik zeggen ,Ja
Als de mogelijkheid er zou zijn dan wil ik ze ook wel met andere speakers horen, na de revisie heb ik ze niet meer gehoord, daar ik geen versterker heb.
Maar komt alles weer goed!
Cyberjans

11 feb 2010, 04:30

dat zijn flinke jongens Jan!
mooi gerefoamed, zat origineel de rand ook vóór de woofer ipv erachter?
Remi,
zover ik me herinner zijn ze nu weer precies zoals voor het refoamen,
als de klank ook gebleven is(of weer na het "inspelen" zo wordt) dan ben ik tevreden :)
Cyberjans

11 feb 2010, 04:39

Hallo Jan,
nou deze DIN normen hebben wel wat te betekenen.
Ze vertellen je dat je boxen getest zijn volgens die norm en er aan voldoen.
Ze zijn eigenlijk bedoeld om meer duidelijkheid te verschaffen in al die kreten als PMPO vermogen, muziek vermogen, enz.
Helaas zijn consumenten daar niet in geinteresseerd en kijken alleen naar de hoogte van de getalletjes.
Hoe hoger hoe beter denken zei, helaas.

High End is een kreet die eigenlijk niets betekend want is voor velerlei uitleg mogelijk.
Maar algemeen wil het iets zeggen over kwaliteit.

Ze hebben wel iets gemeen, ze zeggen niets over hoe ze klinken en hoe jij dat ervaart, want muziekweergave is iets heel persoonlijks.

Ben wel benieuwd hoe deze ouwe jongens nu klinken, ze zien er goed uit, ook zeer netjes gerefoamed.
Piet2401
Piet,
hartelijk dank voor je uitvoerige uitleg,
de klank voor de reparatie was zo dat het bij mij wel in herinnering bleef, daarom heb ik ze laten maken.
en ben ook benieuwd in onze luistertest, die binnenkort plaats vind bij Jan Otte(heeft hij niet ook de 9819?)
(de 4 MFB 545 die ik gisteren even gekocht heb, ben benieuwd in welke staat die zijn,maar daar laat ik dan ook iets over weten)
Piet

11 feb 2010, 16:38

Hallo jan,

De din norm 45573 is gelijk aan de internationaal geldende norm IEC268-5,
Hierbij tref je de eisen aan als een fabrikant zegt dat hij aan DIN 45573 of IEC268-5 voldoet. Ik denk niet dat de gemiddelde klant daar iets aan heeft of in geinteresseert is.
Kijk maar of je er iets aan hebt. Groeten Piet.

1.LOAD TEST OPERATION MUST BE NORMAL WHITE NOISE AT NOM POWER TEST AT LEAST 24H(IEC 268-5)
2.RATED MAX.LONG TERM
POWER OPERATION MUST BE NORMAL
WITHIN FREQUENCY RANGE,INPUT NOM. POWER"ON 1MIN" "OFF2 MIN" REPEATED 10 TIMES (IEC 268-5)
3.RATED MAX SHORT TERM
POWER OPERATION MUST BE NORMAL
WITHIN FREQUENRCY RANGE,INPUT NOM.POWER
"ON 1 SEC""OFF 60 SEC"REPEATED 60 TIMES(IEC 268-5)
4.INSULATION RESISTANCE >=1M OHM 100V DC APPLY BETWEEN FRAME AND TERMINAL
5.HIGH TEMPERATURE TEST
1.SATISFY ORERATION TEST
2.APPEARANCE:OK
+55¡ãC¡À2¡ãC,WITH 1/4 NOM.POWER OPERATING 16H, NON-OPERATING 2H,THEN TAKE OUT OF CHAMBER, INSP,WITHIN 1H (IEC 268-5)
6.LOW TEMPERATURE TEST

1.SATISFY OPERATION TEST
2.SOLDERING
ABILITY,APPEARANCE:OK
3.dB CHANGE<2dB -10¡ãC¡À3¡ãC,WITH 1/4 NOM,POWER OPERATING 1H,RECOVER AT -25¡ãC¡À3¡ãC FOR 2H,THEN RECOVER AT S.A.C.24H,THEN INSP(ALLOW WRAP BY PLASTIC MEMBRANE AND ADD HUMIDITY ABSORBING MATERIAL.)(IEC 268-5)
7.HUMIDITY TEST

1.SATISFY OPERATION TEST
2.APPEARANCE: OK

+40¡ãC¡À2¡ãC,HUMIDITY 90%~95% FOR 48H,RECOVER AT S.A.C.24H,THEN INSP.(IEC 268-5) (MUST AVOID WATER DROP ONTO SPEAKER/RECEIVER)
8.TEMPERATURE SHOCK

1.SATISFY OPERATION TEST
2.NO SERIOUS DEFORM

(1)LOW TEMPERATURE:-20¡ãC¡À3¡ãC
(2)HIGH TEMPERATURE:+60¡ãC¡À3¡ãC
(3)5 CYCLES
(4)DURATION:EACH TEMERATURE:3H
(5)TRANSFER TIME:LESS THAN 5 MIN
(6)RECOVERY TIME:3H
9.DISTORTION

1.LOW FREQUENCY DISTORTION
<=7%
2.HIGH FREQUENCY DISTORTION
<=5% PINK NOISE AT 1M,NOM.POWER
1. 1.2Fo~500Hz
IEC 268-5
2. 500Hz~5000Hz
IEC 268-5
10.TERMINAL STREGTH

WITHOUT FALLING OFF OR LOOSING

(a) FOR SPEAKERS:A STATIC LOAD OF
2N(FOR NOM.SIZE OR PISTON
AREA<Ø100MM)5N(FOR NOM.SIZE OR
PISTON AREA>=Ø100MM), IN ANY
DIRECTION BETWEEN(IEC 268-5)
1.TERMINAL BLOCK&FRAME
2.TERMINAL BLOCK&TERMINAL
PLATE
(b) FOR RECEIVERS:GLUE WITH E50,
NATURAL DRY 2H,LOAD 1.5KG,15
SEC
11.SHOCK TEST
THE UNIT SHALL NOT FALL OFF OR LOOSE OR DAMAGE DROP 1 TIME,
A=60¡ã¡À5¡ã, B=600MM¡À2.5MM
12.DROP TEST

1.SATISFY OPERATION TEST
2.NO SERIOUS DEFORM

WITH DROP TEST EQUIPMENT 5 SIDE EXCEPT FRONT SIDE EACH 1 TIME FROM HEIGHT OF:(IEC 268-5)
1.G.W.<=10kg FOR 80CM
2.G.W>10kg~25kg FOR 60CM
¡¡ ¡¡ ¡¡
Piet

11 feb 2010, 16:55

Hallo Jan,

Ik zie nu dat bij het afdrukken en overbrengen naar het forum de lijnen tussen de verschillende rubrieken zijn weg gevallen en dat is verwarrend. Tik even in op google IEC268-5 en kijk onder het 4de kopje onder KTC , dan vind je het juiste overzicht,
succes. Groeten Piet
Cyberjans

11 feb 2010, 17:54

Hallo Jan,

Ik zie nu dat bij het afdrukken en overbrengen naar het forum de lijnen tussen de verschillende rubrieken zijn weg gevallen en dat is verwarrend. Tik even in op google IEC268-5 en kijk onder het 4de kopje onder KTC , dan vind je het juiste overzicht,
succes. Groeten Piet
Piet hartelijk dank voor je uitleg.
Plaats reactie