Jeugd!!! Nordemende 5002 !! wie heeft er toevallig eentje???

Natuurlijk is er meer in de wereld dan alleen vaderlands trots. Waar stoeien we nog meer mee? Laat het hier zien!

Moderator: Moderators

PhilipsVintage

04 jan 2010, 20:39

Even een non 100% Philips vraag (wel een beetje philips)!!!!! Ik ben al geruime tijd opzoek naar een tuner/versterker van het merk Nordemende, Type 5002..
Het is een receiver uit begin 70-er jaren en is niet echt bijzonder.. Ik ken dat ding echter vanaf kleins af aan en zou hem bij mijn Philips verzameling willen voegen..
Heeft iemand misschien nog zo'n ding onder een laag stof staan????

Ik hoor het graag :D
Bijlagen
nordmende 5002 small.jpg
Nordmende 5002.. jaren 70 met ik geloof 2x4 watt
ik heb mazzel!!!! Mijn vrouw is gek op de 567 in de huiskamer !!!
Thomas
Site Admin
Contacteer:

04 jan 2010, 20:44

Ik zou daarvoor eens op de duitse ebay kijken. Daar staat echt mega veel audio altijd. En Nordmende is natuurlijk van oorsprong Duits... :)
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
PhilipsVintage

04 jan 2010, 20:53

Ebay.de...Doe ik idd regelmatig..helaas zonder vangst!!..de service docs die kom ik daar wel tegen... Ik ben er een keer eentje tegen gekomen op Kapaza.be maar de radio stond in Frankrijk..(iets te ver)... De verkoper wilde . niet versturen.. Jammer weer mis.. Vandaar mijn oproepje hier.. Je weet maar nooit..
Thomas
Site Admin
Contacteer:

04 jan 2010, 21:10

Voor Frankrijk Transport hebben we onze vriend McTommi, die tuft daar enkele keren per jaar heen... Zou je hem eens lief aan moeten kijken :)
Thomas Baur
PhilipsVintage

04 jan 2010, 21:24

Helaas ben ik daar te laat mee... De advertentie is nu een alweer een tijdje terug.. Ik heb net nog wel de foto gevonden van deze advertentie.. Misschien beter herkenbaar (in kleur)
(Hoe gaat het trouwens met je nieuwe 545's..was wel ff jaloers hoor.. ik had de advertentie niet gezien...haha.. ooit kom ik ze ook tegen voor zo'n bedrag)
Bijlagen
nordmende5002_1.jpg
Nordmende 5002 in kleur
Thomas
Site Admin
Contacteer:

04 jan 2010, 22:13

Mooie receiver, leuke speakertjes ook. Met de 545's gaat het goed, ze bivakkeren op de zolder in afwachting van Het Grote Onderzoek En Restauratie Project. Moet nu kiezen tussen de eettafel met een dikke deken erop tegen beschadiging of de ijskoud vriezende garage; allebei niet ideale locaties om een groot project uitgebreid te starten ;)
Thomas Baur
Bruis

05 jan 2010, 19:15

Ik ga proberen morgen op mijn allereerste ouwelullenvrijemiddag een kijkje te nemen bij Malle Pietje hier in de buurt. Ik twijfel of ik daar niet zo'n model heb zien staan. Het kan ook zijn dat ik die in mijn gedachten verwar met een ITT Schaub Lorenzreceiver. Die stond/staat er al lang en beide hebben veel van elkaar weg. Maar toch.... Het zal wel erg stug zijn maar het is een kijkje zeker waard en ook weer geen straf. :mrgreen:
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
PhilipsVintage

05 jan 2010, 19:46

Nou dat klinkt hoopvol.. Dat type van ITT ken ik ook..Lijkt met de haakse schaal idd wel op deze Nordmende...
De Nordmende is de eerste stereo radio die ik vanuit huis ken..Met signaal meter en een lampje dat tot leven kwam als er stereo ontvangst was.. Als de radio een tijdje aanstond begon hij vaak zomaar te oscilleren...moesten we altijd ff aan de volume regelaar rotzooien en dan ging het weer een tijdje goed. Op de radio was een Aristona platen speler (gelijk aan Philips 22ga104) aangesloten.. De boxjes waren Philips 22RH400... .Uiteindelijk is in 1979 deze installatie vervangen door een Philipsset AH604/AH489/AF829/N4531.. Het hele gezin was van deze overgang zwaar onder de indruk... Deze set heb ik dan ook nog in mijn bezit...
Het idee is dat oude eerste setje weer in mijn bezit te krijgen..
Bruis

06 jan 2010, 20:30

Ik heb weer een kwisje! :twisted:

Er staat wel of niet een Nordmende 5002 in m'n gelijkvloerse zolderkamer? :evil:
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
PhilipsVintage

06 jan 2010, 20:38

Oepsss zeer slecht in kwisjes.. Ik gok van wel :D :D :) :) :o :o :roll: :roll: (ik hoop van wel...) :P
Bruis

06 jan 2010, 21:37

:wink:

Moet je hem? Voor vijf euro + óf ophalen óf verzenden. Hij heeft wel wat werk nodig maar dan is hij weer heel goed toonbaar.
Bijlagen
Nordmende 5002 007 (Medium).jpg
Nordmende 5002 006 (Medium).jpg
Nordmende 5002 003 (Medium).jpg
PhilipsVintage

06 jan 2010, 21:56

Moet je hem!!!!! Ja ..Graag...Echt geweldig.. Wat leuk zeg!!! Ik ben er op mp nog nooit een tegen gekomen.. Hartelijk dank
Als het kan zou ik hem graag via de post ontvangen.. Kosten zijn natuurlijk geen probleem..
Ik zie alleen geen mogelijkheden om op het Forum een "prive" berichtje te kunnen sturen.. We zullen wel even gegevens moeten uitwisselen zodat ik het bedrag kan over maken...
Haha helemaal blij.. Leuk project hem weer op te knappen...

Hoe nu verder??? :D :D :D :D :D :D :D :D
Thomas
Site Admin
Contacteer:

06 jan 2010, 22:14

PhilipsVintage schreef:Ik zie alleen geen mogelijkheden om op het Forum een "prive" berichtje te kunnen sturen.
Door aan de rechterkant van Bruis zijn bericht op de knop "PM" te drukken, stuur je hem een Persoonlijk Bericht. Ook kun je linksboven in beeld op "0 nieuwe berichten" klikken, dan kom je in je persoonlijke berichtenbox terecht. Hier kun je een bericht aan Bruis sturen.
Thomas Baur
Remi

07 jan 2010, 01:34

PhilipsVintage schreef:Moet je hem!!!!! Ja ..Graag...Echt geweldig.. Wat leuk zeg!!! Ik ben er op mp nog nooit een tegen gekomen.. Hartelijk dank
Als het kan zou ik hem graag via de post ontvangen.. Kosten zijn natuurlijk geen probleem..
Ik zie alleen geen mogelijkheden om op het Forum een "prive" berichtje te kunnen sturen.. We zullen wel even gegevens moeten uitwisselen zodat ik het bedrag kan over maken...
Haha helemaal blij.. Leuk project hem weer op te knappen...

Hoe nu verder??? :D :D :D :D :D :D :D :D

:mrgreen: zou hij er blij mee zijn? mooie actie Bruis! 8)
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
PhilipsVintage

07 jan 2010, 17:53

Ik heb de PM Button gevonden.. :lol:.... dus als ik het goed heb gedaan zou er nu een pm in de inbox van Bruis moeten zitten... Afwachten maar..

Bedankt voor de uitleg..
Plaats reactie