Gezocht: Volumeknop voor Yamaha AX-440 versterker - GRIJS

Natuurlijk is er meer in de wereld dan alleen vaderlands trots. Waar stoeien we nog meer mee? Laat het hier zien!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Raicho
Contacteer:

18 nov 2009, 20:41

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een volumeknop voor een Yamaha AX-440 versterker, en wel de titaniumgrijze uitvoering. De versterker is uit ongeveer 1990 en heeft een rare breuk in de volumeknop, die er nu zielig bij hangt.

Deze knoppen zijn ook gebruikt op andere Yamaha-versterkers uit het begin van de jaren '90. Let wel even op: ik zoek een grijze knop, de versterkers zijn ook in het zwart geleverd.

Ik heb deze oproep ook op Analog Audio gepost, maar ben op zoek naar iets meer respons.

Groeten,

Mark V.
Raicho
Contacteer:

06 dec 2009, 09:53

Beste allemaal,

Stop maar met zoeken, het probleem is opgelost! De moer waarmee de potmeter in de versterker vastzat was op voor mij onverklaarbare wijze wat losgeraakt. Gisteren bij mijn broer geweest (de eigenaar van de versterker) en daar de versterker opengemaakt, en de moer weer vastgezet. Dus geen nieuwe knop nodig. :) Daarna de versterker nog wat schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Ook het meubeltje waar zijn installatie in staat iets aangepast en de installatie opnieuw opgesteld en aangesloten. En het speelt weer leuk! Ook de platenspeler (Philips 877) is nu goed bruikbaar, hij staat nu bovenaan.

Grtz,

Mark V.
Plaats reactie