NAD C 372 defect gaat soms aan recap gedaan.

Natuurlijk is er meer in de wereld dan alleen vaderlands trots. Waar stoeien we nog meer mee? Laat het hier zien!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
j.hartog

06 aug 2019, 08:41

Ik ben bezig een NAD C 372 te recappen en slechte solderingen na solderen en transistors op bv C E sluiting na te meten.
Na de elco,s vervangen te hebben met goede kwaliteit elco,s werkt de NAD C 372 niet goed meer.
Gaat even aan en naar een paar keer aan en uit gezet hebben, gaat het groene ledje van de power knop weer aan en er is dan weer geluid en mooi en helder.
En op het voor front zitten de bedien knoppen bv tape 1 , cd , video, tuner en disk en de knoppen a speaker relais en
speaker relais B knop deze reageren niet soms komt tape 1 in en dan werken de andere knoppen niet meer.

En als je op speaker knop B druk klikt het realis niet en dan gaat de versterker weer uit/ op stand by.
Het lijkt of op de print achter het front iets stuk is, er zit ook een kristal in van 12.000 HZ.

Oorzaak.?

J.Hartog
snameroc

06 aug 2019, 11:51

Voor je werkzaamheden was hij goed?
Misschien heb je de reset condensator niet goed geplaatst of een verkeerde waarde

Dat de solderingen slecht zijn geloof ik maar de elkos kan ik me niet voorstellen.
Nico H

12 aug 2019, 21:30

Nou, de elco's in deze nad versterker komen uit China, vooral degene die op warmte plekken zitten, zijn nog wel eens dramatisch verlopen. Op afstand natuurlijk niets van te zeggen wsst het probleem hier is. Stap voor stap controleren waar je allemaal geweest bent. Zult toch wel ergens een vergissing hebben gemaakt.

Succes,

Groet Nico.
Plaats reactie