Yamaha nx-e700

Natuurlijk is er meer in de wereld dan alleen vaderlands trots. Waar stoeien we nog meer mee? Laat het hier zien!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
4000ds devil

20 jul 2019, 12:52

Vanmorgen deze speakers van Yamaha gekocht bij de kringloop voor 20 euro in zgan staat. Was eerst nogal huiverig omdat Japanse speakers vaak slecht klinken en ik ben van de Britse speakers waarvan ik heel wat setjes heb, Wharfedale, Mission en B&W maar bij de 1e luistertest werd ik compleet omver geblazen, wat een goede klank voor zulke kleine speakers en ook fatsoenlijke aansluitklemmen, geen bi wiring. Ook mooie piano glans kasten. Dit zijn de 1e Japanse speakers die ik heb die overtuigen, goede bass, mid en je hoort dat de tweeters goed meedoen. Mijn vriend David Gilmour ging flink tekeer met z'n gitaar door deze opdondertjes :D een aanrader dus.
Karsten

20 jul 2019, 13:29

De NX-E700's klinken inderdaad niet verkeerd, net als hun grotere broertjes, de NX-E800 en daar de voorlopers van; De NX-E400. Ze hebben elkaar allemaal gevonden hier. :mrgreen:
Leuke aanwinst! :handgestures-thumbup:
Meten is weten en weten wat je meet.
4000ds devil

20 jul 2019, 13:40

een complete familie reunie :D :dance:
Karsten

20 jul 2019, 13:51

Ik vrees van wel... :oops:
Het zijn goede allrounders die ook de mindere opnamen goed luisterbaar maken.
De Celestion DL4-Series Two, B&W DM100 en de Mission 761i (die met de dubbele wooferkes) laten meer detail horen maar daar ben je niet altijd blij mee hé? :wink:
4000ds devil

22 jul 2019, 11:24

Ik heb Mission 731i 2 setjes van en Wharfedale diamond 220 en dan nog B&W dm310 en dan nu deze bromfietsen erbij :D en nog een paar Jvc en Pioneer boxen erbij die allebei matig zijn. De type's die je opnoemt heb ik zelf nooit gehoort maar vaak klinken Britse speakers super.

De 731i's heb ik nieuw gekocht in 1999 meen ik? en de Diamond 220's 3 jaar terug. Voor weinig nog vorig jaar een 2e set 731i en de dm310 op gok hier in de buurt waar ik absoluut geen spijt van heb, ze klinken allemaal iets anders maar het zijn blijvers.

Deze Yamaha's zijn ook de 1e Japanse luidsprekers waar een fatsoenlijk scheiding fliter in zit ipv filteren met 1 lullig condensatortje wat je vaak ziet bij landgenoten.
Karsten

23 jul 2019, 10:15

De Mission 731i heb ik ook staan en zijn (net als de Yamaha's) wat ingetogen van klank wat bij dit soort kleinere systemen heel goed uitpakt. Van B&W staan hier (o.a.)de DM600, 610, 620 en 110(i). Met name de DM110(i) ligt heel prettig in het gehoor en is ook behoorlijk strak in de bas. Het verschil tussen de DM110 en de DM110i is miniem.
Als regelmatig luisteraar van klassiek blijven de UniQ's van Kef echter favoriet; Wat een mooi stereobeeld hebben die systemen! :dance:
Het is heel erg van de opname, opstelling en luistercondities afhankelijk wat goed klinkt. Écht goede systemen klinken fantastisch als de productie heel goed is maar laten ook genadeloos horen als er wat mis is. :roll:
Als je naast klassiek en "audiofiele" jazz ook regelmatig populair en (hard)rock draait dan is het fijn om een sets "vergevingsgezinde" systemen te hebben staan en daar doen veel van die Engelse ontwerpen goed werk. :D
:idea: Nu ik erover nadenk realiseer ik me dat hier heel vaak analytische- en vergevingsgezinde systemen naast elkaar staan. :think:
4000ds devil

24 jul 2019, 11:32

Ik draai altijd rockmuziek dus vandaar misschien de dubbele set 731i's :) . Kef is een merk waar ik me nog in wil verdiepen, met de tweeter in de woofer. Ik heb ook ooit de Magnat all ribbon 10p gehad en met spijt achteraf verkocht, die klonken ook mooi. En heb ook ooit speakers van Cabasse gehoort die ook mooi klonken, maar toch die Engelsen daar heb ik wat mee.
Plaats reactie