Denon dcd1460

Natuurlijk is er meer in de wereld dan alleen vaderlands trots. Waar stoeien we nog meer mee? Laat het hier zien!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
4000ds devil

15 feb 2019, 18:44

Laatst bij de kringloop gekocht voor weinig deze dikke Denon maar nu leest deze speler sommige ORGINELE cd's helemaal niet en andere spelers lezen deze discs wel. Hoe kan dit eigenlijk? Ik heb een stuk of 30 Philips spelers en als deze slecht gaan lezen dan vervang ik alle elko's en dan lezen ze weer prima, dit zijn wel zwenkarm loopwerk spelers. Ook zit er in de Denon een Sony loopwerk in met veel potmeters waar ik geen kaas van heb gegeten. Dit is een 20 bit speler maar een cd650 speelt em kwa klank er wel uit :wink: toch die magische Philips sound.
movieman

15 feb 2019, 19:22

Meet het oogpatroon eens met je oscilloscoop... Meestal is de laser kaduuk namelijk.
MGf

15 feb 2019, 19:34

.. nu leest deze speler sommige ORGINELE cd's helemaal niet en andere spelers lezen deze discs wel. Hoe kan dit eigenlijk?
Dat is een goeie vraag, maar niet zo makkelijk te beantwoorden. Er kan zoveel met een cd-speler mis zijn.
Bij het opstarten van de CD en/of bij het sluiten van de lade, wordt het CD detectie systeem gestart. Dit is een process van verschillende stappen, vaak ook verschillend per merk/type cd-speler. Als er ergens in een van die opstart fases iets niet goed gaat, stopt de cd-speler het hele proces en geeft dan soms aan dat er geen cd gevonden is.
Je zal dus moeten weten wat die stappen van het process zijn om te bepalen waar het stopt.
Ik heb een stuk of 30 Philips spelers en als deze slecht gaan lezen dan vervang ik alle elko's en dan lezen ze weer prima, dit zijn wel zwenkarm loopwerk spelers.
Ook zit er in de Denon een Sony loopwerk in met veel potmeters waar ik geen kaas van heb gegeten.
Dat is niet repareren, maar reviseren. ;) Dat zo'n cd-speler van 35 jaar oud dan weer helemaal werkt, is niet zo gek omdat die condensatoren ook zo oud zijn. Een oude Philips swingarm laser is bijna niet kapot te krijgen en hoeft niet op diverse punten gecalibreerd te worden om goed te werken.
Dat is helaas niet altijd te zeggen over de veelal Sony lasers in Denon apparatuur. (De DCD-1460 heeft een Sony KSS-150A).
Dit is een 20 bit speler maar een cd650 speelt em kwa klank er wel uit :wink: toch die magische Philips sound.
Tja, dat is natuurlijk voor een groot deel persoonlijke voorkeur/smaak. Een CD650 heeft de eerste 16bits DAC aan boord, 4-8x oversampling (TDA1541). Misschien voor jou net genoeg om niet te veel detail te geven en er niet vermoeid door te raken.
Sommige noemen het warm, sommige noemen het muzikaal... etc...

Nu terug naar de Denon:
Download een service manual en kijk of er een stappenplan in staat voor fout zoeken. Of misschien een service mode waarmee je de verschillende functie van het loopwerk kan testen.
~ Mark ~
Soldeerbout, schroevendraaiers en een hamer.
bramjacobse
Contacteer:

15 feb 2019, 21:41

De voeding en de twee servo IC's ( die met de koel elementen ) controleren op slecht solderingen.
Laatste een DCD 1460 gehad met slechte en gebroken solderingen.

Afbeelding

Afbeelding

Gr Bram
4000ds devil

17 feb 2019, 12:24

Na de gouden tip van Bram, waarvoor dank doet de Denon het weer, veel pootjes stonden los in het tin, deze doorgesoldeerd en whala :D
4000ds devil

17 feb 2019, 12:31

Een oude Philips swingarm laser is bijna niet kapot te krijgen en hoeft niet op diverse punten gecalibreerd te worden om goed te werken.
Dat is helaas niet altijd te zeggen over de veelal Sony lasers in Denon apparatuur. (De DCD-1460 heeft een Sony KSS-150A).

Eens veel makkelijker en ik ben absoluut geen Sony man, vind het verschrikkelijk spul :D
Dit is een 20 bit speler maar een cd650 speelt em kwa klank er wel uit :wink: toch die magische Philips sound.
Tja, dat is natuurlijk voor een groot deel persoonlijke voorkeur/smaak. Een CD650 heeft de eerste 16bits DAC aan boord, 4-8x oversampling (TDA1541). Misschien voor jou net genoeg om niet te veel detail te geven en er niet vermoeid door te raken.
Sommige noemen het warm, sommige noemen het muzikaal... etc...

Ik vind veel Japanse spelers metaalachtig klinken en vlak, slissende stemmen, Philips heeft meer mooie afwerking van het geluid zo noem ik het maar....... moeilijk uit te leggen maar de detailering vind ik mooier :whistle:

en deze Denon mag dan "dik'' zijn, hij raakt me emotioneel niet en dat doen de meeste Philips spelers wel, mijn vader houd van Denon dus hij krijgt em van me.
bramjacobse
Contacteer:

17 feb 2019, 12:35

Na de gouden tip van Bram, waarvoor dank doet de Denon het weer, veel pootjes stonden los in het tin, deze doorgesoldeerd en whala :D

Afbeelding
Plaats reactie