Presentatie geluidmanagent

Natuurlijk is er meer in de wereld dan alleen vaderlands trots. Waar stoeien we nog meer mee? Laat het hier zien!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Ube

08 jul 2019, 13:24

Binnenkort zal ik een feestlocatie van een tijdelijke geluidsinstallatie moeten voorzien zodat er verschillende mensen het een en ander kunnen zeggen zonder dat de helft van de mensen het niet hoort. Ik heb gemerkt dat dit weer een heel andere tak van sport is dan de huis-tuin-en-keuken audio apparatuur waar ik steeds meer in thuis begin te raken.

Mijn eerste vraag is eigenlijk, wat is de keten? Is die zo simpel als: Microfoon - Versterker - Speaker?

Lijst van eisen:
- Gesproken woord goed hoorbaar voor +/- 70 man
- 2 microfonen zodat deze niet onderling uitgewisseld hoeft te worden

Ik zal vast meer eisen moeten stellen maar dat zal komen door gebrek aan ervaring :D.

Geld speelt natuurlijk een rol aangezien dat ik niet onbeperkt tot mijn beschikking heb :doh: :mrgreen:. Daarnaast zou ik het interessant vinden om de apparatuur te kunnen blijven gebruiken voor soortgelijke toekomstige activiteiten of eventueel te gaan sparen om een studio in te kunnen richten om muziek op te nemen.

Deze oproep is dus voornamelijk gericht op uw kennis, maar mocht u nog een zoldervondst doen met bruikbaar materiaal hoor ik het natuurlijk ook graag :shifty:.
Albert900

08 jul 2019, 14:03

Ube schreef:
08 jul 2019, 13:24
Mijn eerste vraag is eigenlijk, wat is de keten? Is die zo simpel als: Microfoon - Versterker - Speaker?
Iets minder simpel; microfoons - mengpaneel(tje) - versterker - luidsprekers

Overigens, live geluid weergave op een evenement/feestje is ook een heel andere tak van sport dan live/studio opname (voor b.v. CD/DVD productie of radio/TV uitzending).
CD304,FA920,FT930,FT950,FV930,CD931,CD940,CD950,FC931,FC950,DCC900,DCC951,DSC950,
DSS930,CDI220,CD753,DCC730,FC870,EQ670,SX6090/190/290/390/5877,AH489,CD614,AF977,
DAT850 (en z'n JVC halfbroer). 4x RH541,2 xRH544/00R,2xRH544/78R,2xAH586 en 2xAH587.
Otto

08 jul 2019, 15:49

Geluid in een zaal(tje) is een heel ander verhaal dan een Hi-Fi installatie, maar dat geef je zelf al aan.
Buitengeluid vraagt ook weer een andere aanpak.
Ik denk dat je met luidsprekers van plusminus 200/250w voldoende hebt om jezelf (of andere sprekers) voor 75/100 personen in een zaal goed verstaanbaar te maken. Zelf ben ik al jaren werkzaam in deze branche en heb ruime ervaring met (middel)grote evenementen en spreek daardoor uit ervaring. Zalen, buitenevenementen met of zonder calamiteitenomroep (100v) etc.

Als je overgaat tot aankoop van een set luidsprekers is het wel belangrijk dat je ze op statieven kunt zetten.
Wanneer je de luidsprekers op de grond zet ben je achterin de zaal niet meer verstaanbaar.
Luidsprekers, DAP Audio heeft een betaalbaar luidsprekerassortiment.
Versterkers, Behringer Inuke Series zijn goede en betrouwbare apparaten.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar ga er vanuit dat je voor €700 a €1000 iets hebt staan waar je zeker mee voor de dag kunt komen. Dan heb ik het uiteraard over de categorie "Budget" apparatuur voor niet alledaags gebruik.
Dan nog een mixertje maar dat mag van alles zijn. Misschien een draadloze microfoon, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.
Jamie kun je ook vragen, die vist in dezelfde vijver. Succes met een eventuele aankoop.

Een andere optie is op de tweedehands markt iets vergelijkbaars te zoeken.
- Digitaliseert alle voorkomende videosystemen.
- Verzamelaar van tv's en video's uit de 60's & 70's (innamestop, geen plek meer)
Ube

09 jul 2019, 14:41

Bedankt Otto, duidelijk verhaal! :) Leuke branche om in te werken, lijkt me.

De merken die je noemt helpen me ook al een bepaalde richting op in het oerwoud van apparaten. Ik ga ze zsm allemaal eens bekijken om te zien wat ze te bieden hebben.

Een optie zou tweedehands zijn, als dit beter voor minder is lijkt me dat een goede optie ondanks gebruikssporen.

Ik ga aan de slag met je tips en kom terug als ik meer weet, dank!
Otto

09 jul 2019, 18:57

De genoemde merken hebben een breed assortiment en zijn betrouwbaar als je dat als hobbyist wilt gebruiken. Ik hoor graag wat het wordt.
Mijn baan bevindt zich in een heel andere sector en doe dit erbij (als zelfstandig ondernemer)
Laat ik zeggen dat het een uit de hand gelopen hobby is.
Volgende maand doe ik voor de 5e keer een buiten evenement waar in 2 dagen zo'n 2500 bezoekers op afkomen,
Daar komt best wel wat bij kijken, maar het leukste vind ik nog wel de 40+ feestjes, huwelijksjubilea enz.
Die willen vinyl, en vinyl is hot om maar even met populaire kreten te smijten. Voor mij doodnormaal trouwens :lol:
- Digitaliseert alle voorkomende videosystemen.
- Verzamelaar van tv's en video's uit de 60's & 70's (innamestop, geen plek meer)
Thomas
Site Admin
Contacteer:

13 jul 2019, 09:51

Je hebt het tijdelijk nodig, hoe lang is tijdelijk? Misschien kun je iets lenen of huren dat voldoet.

Ik heb een DAP Soundmate Easy setje dat tot 50 man prima is voor muziek, dus voor meer volk prima spraak kan verzorgen. Twee topjes op statief, 60 watt elk, en een actieve subwoofer van 250 Watt met ingebouwde mengversterker. Er kan sowieso 1 microfoon op, misschien wel 2, en een lijnbron zoals CD speler. Alle volumes kun je regelen en mengen direct op de subwoofer. Mooi compact setje.
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Plaats reactie