Probleem aan DSS930 speakers?

Het digitale broertje van onze MFB; Digital Speaker System. In de jaren '90 bouwt Philips voor de lol wederom een aantal actieve speakers van superklasse.

Moderator: Moderators

movieman

30 dec 2016, 22:19

@ JP: het probleem dat hier wordt beschreven heeft niks met de AB te maken, het zit echt in de digitale communicatie, ik spreek uit ervaring. Een DSS zal nooit door een (fout) AB-signaal spontaan op maximaal of een veel harder volume springen. Ik vrees dat je te weinig weet van de werking van de DSC en DSS, is overigens geen verwijt maar een constatering.
Remi

01 jan 2017, 19:51

De kortste klap is om toch even de cinch bussen achterop de DSS930's opnieuw te solderen.
Met een beetje mazzel is het dan klaar.
Het effect van volgas weergeven is inderdaad een communicatie probleem en het is ook een gegeven dat zeg 8 van de 10 DSS930's de cinch bussen redelijk los in de soldeer hebben staan met dit probleem als gevolg.
Mijn alleereerste set flikte het ook, sta je vol verwachting te luisteren of je al wat hoort en dan krijg je dit :P . Je bent daarna wel wakker! :dance:
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Thomas
Site Admin
Contacteer:

03 jan 2017, 22:28

Hallo en welkom :)

Inderdaad is dit mooie apparatuur die met wat investering van onderdeeltjes en tijd weer in volle glorie te herstellen is. Maar ik heb ook alle begrip voor je vader die dat op zijn leeftijd niet ziet zitten. Daarom kan hij overwegen de spullen weg te doen en wij (allemaal) waarderen het dat je hier terecht bent gekomen om je verhaal voor te leggen.

Je treft hier veel verzamelaars van dit soort oude apparatuur dus een nieuwe eigenaar is vast wel te vinden, mocht dit de keuze zijn. Ooit was dit een super dure mooie geweldige installatie, maar zoals dat met veel spullen geldt, dat is geen maatstaf voor een verkoopprijs. Omdat veel mensen dat wél zo zien, wordt hier op het forum nogal terughoudend gereageerd wat betreft het roepen van een vraag/verkoopprijs. Hierdoor kan onterecht de indruk staan dat men deze spullen alleen maar gratis wil overnemen. Dat hoeft natuurlijk niet!

Mochten er belangstellenden willen communiceren over eventuele adoptie van de set, dan is het wellicht slim om dat even per privébericht of e-mail te doen. Zelf heb ik onlangs een set DSS930 met een DSC950 controller verworven voor 250 Euro, deze zijn echter wel nog in goede werkende staat. Dit om je een beetje een idee te geven in welke richting gedacht mag worden, want ook dat is een stukje advies dat we gerust kunnen geven.
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
movieman

04 jan 2017, 14:12

Een "vage kennis" van mij is al drie keer hier geweest met een 900-systeem. In eerste instantie bleek de DSC stuk te zijn maar later werd duidelijk dat er ook iets mis is met de luidspreker. Het heeft hem alleen al een vermogen aan benzine gekost en dan heb ik het nog niet eens over de reparatie/onderzoekskosten. Je kunt geluk hebben maar ook pech en dan wordt het duur! Het is altijd een risico defecte of oude spullen te kopen vandaar ook dat ik vrij realistisch ben over de economische waarde van 25 jaar oude apparatuur.
Plaats reactie