Advies DSS930

Het digitale broertje van onze MFB; Digital Speaker System. In de jaren '90 bouwt Philips voor de lol wederom een aantal actieve speakers van superklasse.

Moderator: Moderators

movieman

06 sep 2015, 13:07

Een Toyata rijdt in principe ook altijd maar heel soms moet de ANWB er toch aan te pas komen... :lol:
surfweb

06 sep 2015, 13:59

Deze DSC komt overgevoelig over.

Bij inschakeling met 4 dss boxen in een kamer (A) 2* links & 2* rechts geen geluid geen display.
Source selecteren geeft 2 sec display, met een beetje scratchen van de source knop de adjust level verhogen en master opdraaien, dan speelt hij uit de kunst maar display begint te flippen als een strobo.

https://www.youtube.com/watch?v=mPXCWAPJ5fc

Na kwartiertje / half uurtje stabiliseert het display en speelt de muziek uit de kunst.

https://youtu.be/87rSLhnNCEk

Misschien omdat het na een tijdje onder prik gestaan te hebben voordat er geluid komt dat er een paar torretjes zijn opgeblazen, maar omdat de instellingen niet bewaard blijfen dat de cmos accu ook aan het eind van het latijn is.
Laatst gewijzigd door surfweb op 06 sep 2015, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
movieman

06 sep 2015, 14:03

Ik weet waar het aan ligt. De voeding moet je laten reviseren dan is-ie weer in orde, verder moeten alle connectoren opnieuw worden vastgesoldeerd. Doe dit niet zelf als je geen ervaring of kennis van elektronica hebt! Statische elektriciteit is vaak een probleem dus je moet echt voorzichtig zijn anders maak je straks meer kapot.

Soms kan er ook een communicatieprobleem zijn, je had het over kanaaluitval, dit kan een defect interface in één of meer van de DSS-en zijn maar dat moet worden onderzocht als de DSC weer goed is.

Heeft de tuner last van "geheugenverlies"? Vraag het maar eventjes want ik ken die apparaten...
Laatst gewijzigd door movieman op 06 sep 2015, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
surfweb

06 sep 2015, 14:05

:D tnx movieman, de power supply unit is voor mij nog te over zien, als ik hem demonteer, de condensatoren vervang en de soldeerpunten naloop, dan zou ik misschien een heel eind kunnen komen!
surfweb

06 sep 2015, 14:22

De DSC heeft geen kanaal uitval en de tuner houd zijn zenders goed vast. :)
movieman

06 sep 2015, 14:23

Wie weet... Er zitten nog meer duiveltjes in het ding maar ja ik ga niet alles verklappen. :lol:
surfweb schreef:... (A) 2* links & 2* rechts geen geluid geen display ...
De DSC heeft geen kanaal uitval ...
:roll:
Plaats reactie