DSS 940 kaduuk

Het digitale broertje van onze MFB; Digital Speaker System. In de jaren '90 bouwt Philips voor de lol wederom een aantal actieve speakers van superklasse.

Moderator: Moderators

Remi

23 dec 2014, 12:31

nee dat lukt niet, met brandspriritus wordt het foam wel net iets weker waardoor je deze met een (bot) hobbymesje kan afschuiven. Bot omdat je met een verse teveel risico loopt de conus in te snijden ipv de foam eraf te halen.
Het is een wat lastig werk omdat de speaker relatief klein is en je er daardoor lastiger bij kan, helemaal bij de kant waar de aansluitingen ziiten. Maar het moet wel schoon, poets ook regelmatig het mesje schoon want met zo'n aangekoekte smurrie kan je niet werken.
De rubberkitrand haal ik er bij deze speakers ook altijd af, dat doe ik zonder gereedschap met den nagel :mrgreen:
kan soms heel gemakkelijk en soms is het ook irritant moeilijk.
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
dennis

23 dec 2014, 13:41

Ik krijg het er wel redelijk af zou dit voldoende zijn:

Afbeelding
Remi

23 dec 2014, 13:56

ja zo is het prima, even met de vinger voelen of er geen kruimeltjes meer zitten en dan kan hij gelijmd worden.
De rand van het frame heb je al schoon denk ik?
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
dennis

23 dec 2014, 15:05

Ja de rand van het frame is al schoon, dat was goed te doen. Eerst afkabben en dan met een groffe doek "hardhandig" wrijven deed wonderen. Goed om te horen dat het zo voldoende is!
Plaats reactie