Hoeveel (on)tevreden DSS gebruikers zijn hier aanwezig?

Het digitale broertje van onze MFB; Digital Speaker System. In de jaren '90 bouwt Philips voor de lol wederom een aantal actieve speakers van superklasse.

Moderator: Moderators

wim
Contacteer:

19 jan 2019, 12:31

heb de laatste tijd wat kunnen experimenteren met de DSS930 en de DSS930SE en daar zijn mij de volgende zaken opgevallen:

- Plaatsing is cruciaal maar net zo belangrijk is de ruimte, ik heb de DSS'en in een kamer geplaatst met veel meer demping.

tegenwoordig zijn bijna alle kamers voorzien van harde vloeren en wanden, zet ze maar eens ik een kamer met vloerbedekking en gordijnen( mits aanwezig natuurlijk )en je krijgt een heel andere speaker echt een verschil van dag en nacht, was me nooit zó opgevallen bij passieve speakers.

- stemmen worden echt fenomenaal goed weergegeven door de DSS930 en DSS930SE
- basloopjes zijn erg goed te volgen, ook hebben ze ruim voldoende laag, dit laatste hangt natuurlijk ook af van de opname.
- in een beter gedempte ruimte ook erg veel meer detail aanwezig.

ik heb een tijdje terug van Harry, hier ook op het forum, een Philips CD753 overgenomen.
bij deze speler heb je de mogelijkheid om het volume via Dig.out te regelen en inderdaad bij te harde opnames kun je het niveau terug brengen tot de vervorming weg is.
ik heb getest met de cd van Coldplay- Ghost Stories en deze geeft veel vervorming bij Max volumestand 20 maar als je het volume terug brengt naar 9 op de CD753 is de vervorming hoorbaar verdwenen!
bramsat

20 mar 2019, 00:25

Dag Wim, inderdaad kamers maken of breken de sound ik zeg bewust sound omdat elke kamer een sound heeft ook al lijken ze opelkaar.
Het geluid van wat ik op jouw youtubefilmpjes hoor herken ik de dss930.ik denk ook dat de dss940 beter in jouw kamer klinkt omdat die
kleiner is en relatiev een mindere vollere warme bas heeft dan de 930 dus eerder geschikt voor kleinere ruimtes.
Toen ik de 930 kocht stonden ze in een grote kamer en wel aan een lange muur en toen ik ze daar beluisterde dacht ik jeetje veel bas
heeft ie niet.Maar bij mij in een niet veel grotere kamer als de jouwe was dat totaal anders,dus veel meer een warme loudnesbas.
Je kunt ze ook niet vergelijken met een mfb 587 die heeft een totaal ander karakter en bas en het is een probleem van waar plaats ik
ze?
Dus de 930 heb ik verplaatst naar mijn slaapkamer en die is 5 bij 8, ze staan aan de lange muur en de bas vloeit beter weg.
De mfb 587 heb ik in mijn woonkamer staan,en ik ben een overtuigd iemand die zweert speakers moeten vrij staan,alleen ze staan nu
na vele verplaatsingen op DE VENSTERBANK! niet te geloven! je zult denken loudnes, te veel aan bas,nee dus ik weet zekers dat ie elke
andere 587 muziekaal gezien wegspeeld, waarom? de kamer speelt akoestisch helemaal mee.
En dat is de rottigheid van alle weergevers van,doet ie het of doet ie het niet.
Doorslaggevend is de bas en alleen de bas kan die zijn weg vinden is alles in orde,het midhoog speelt dan ook beter mee want veel 587
kunnen verrekt agresief klinken op de verkeerde plaatst en wel meestal aan de lange muur.
Yamaha S500,Audio Cambridge cxa 60,philips 109,209,309,nad 7130,Erres TA6000,Erres
TA8000,erresA8000,AH 798. speaker Bose 901 series6,warfdale 10.7,DSS 930,MFB587,AH494,AH487,AH476.
sennheiser HD650,sennheiser HD 598. Dragonfly red+black + jitterbug.
Plaats reactie