22 dec 2018, 17:25
Hier nog een (bijna) tevreden gebruiker.
Ik heb een gereviseerde set DSS930SE en 3 sets DSS930, waarvan 2 sets volledig gereviseerd.
Ik luister in de woonkamer via mn Sonos.
Deze heb ik bij Magna Alkmaar laten upgraden, voor een hoger bedrag dan de Sonos oorspronkelijk koste.
En niet tevreden met het resultaat.
Dus is de gemodificeerde Sonos enkele malen weer bij Magna geweest en die konden er, naast een slechte soldering, niets aan vinden.
Ik weet nu waarom: De DSS930 serie kan het geweld aan geluid van Tidal of Deezer gewoon niet aan.
Met name in het laag komt er zoveel binnen dat de DSS930 electronica het niet aankan.
Ik moet het uitgangsvolume van de Sonos een stuk terugdraaien om geen vervorming te krijgen.
Hier is een topic aan gewijd op het forum.
Er is dus mee te leven.
Het geluid is bijzonder mooi te noemen. Ik merk niet dat er in het midden wat mankeert, zoals hier op het forum weleens gezegd wordt.
Maar nu heb ik het gevonden:
Sinds kort een set DSS940 in de woonkamer. Ook gereviseerd.
De 940 heeft woofer terugkoppeling en dat is zeer te merken.
Ik kan de Sonos nu met maximaal uitgangsvolume gebruiken zonder vervorming te merken.
En ondanks het feit dat de 940 geen bandtweeter heeft, klinkt ie toch lekker fris.
Nu wordt hier op het forum gezegd dat de 940 wel erg veel bas geeft en dat is ook zo.
Het voordeel is wel dat je bij relatief laag volume toch al behoorlijk wat laag in de muziek hebt. Dus ik heb het zo gelaten. (en niet een potmetertje naar de minimale stand gedraaid zoals hier op het forum is voorgesteld)
Ik gebruik ze voor muziek en voor het TV geluid.
Maar ja, als ik echt diepe bassen wil horen (en voelen), staat er ook een set MFB545 in de woonkamer. De bassen die daar uitkomen heb ik nog nooit eerder gehoord. Alleen zijn de buren daar niet zo blij mee.
Over de 930 en 940 heb ik ze (nog) niet horen klagen.
Mooi spul.
Paulus
2x 532, 2x 541, 4x 544, 4x 567, 2x 587, 2x 545, DSS950-930, DSS 930SE, DCC 951, DCC 600, DCC 300, DCC 175, DCC 170, DCC 130, Panasonic RQ-DP7, Anti-Mode 2.0, Sonos connect, RevisionOne (1), RevisionOne (2),