DSS 930 vandaag aangeschaft maar teleurgesteld

Het digitale broertje van onze MFB; Digital Speaker System. In de jaren '90 bouwt Philips voor de lol wederom een aantal actieve speakers van superklasse.

Moderator: Moderators

wim
Contacteer:

17 mar 2018, 19:18

ik draai meestal zonder dus rechtstreeks op de bron!

db kan verschillen op de DSC want het ingangssignaal kan je instellen althans bij analoge aansluiting!

ook de bron kan verschillend zijn qua signaal!

maar volgens mij zit ik vaak tussen -16 -22 db
movieman

17 mar 2018, 19:19

Als je geen ervaring met deze digitale apparatuur hebt dan is het lastig zoeken naar eventuele storingen...

Assumption is the mother of all fuck-ups. Lees hier: de DSC is het apparaat wat de complete installatie bestuurt, die moet gewoon goed in orde zijn en zeker de voeding.

Ik heb de originele (niet verklooide) Dire Straits Brothers in Arms CD en die mag op -10dB zonder dat het echt loeihard wordt, de CD is heel zacht opgenomen.

Ik heb elco/onderdelen-lijsten voor de DSC en de DSS. Moet ik ff zoeken... Ik bestel zowel bij Conrad alsook bij Mouser en Farnell, ik haal/krijg niet alles bij één leverancier.
zenilygy

17 mar 2018, 19:29

Als je geen ervaring met deze digitale apparatuur hebt dan is het lastig zoeken naar eventuele storingen...

Assumption is the mother of all fuck-ups. Lees hier: de DSC is het apparaat wat de complete installatie bestuurt, die moet gewoon goed in orde zijn en zeker de voeding.

Ik heb de originele (niet verklooide) Dire Straits Brothers in Arms CD en die mag op -10dB zonder dat het echt loeihard wordt, de CD is heel zacht opgenomen.
Maar goed als de DSC hetzelfde klinkt als een directe bron zoals de CD speler dan zit het probleem toch voornamelijk in de speaker toch?

Ik zal in elk geval de voeding van de DSC helemaal gaan re-cappen.

Je schreef: de axiale elco onder het display is ook standaard dood. wat sturen deze aan?

Maar goed laten we het zo zeggen: een setje Beovox van mijn pa de beovox rl 60.2 klinken zelfs gewoon vele malen beter dan deze speakers, en dat kan gewoon niet lijkt me zo.

Ik heb altijd super geluid gehad met mijn FA-930 versterker op mijn Bose 701 en ja DSS is geen Bose maar het zou volgens vele echt beter moeten klinken dan Bose.
zenilygy

17 mar 2018, 19:32

Ik ga ze sowieso in orde maken en nakijken en de contacten controleren vooral in de speaker waar als ik er met mijn hand op sla ik duidelijk een contact storing hoor fixen, en dan zie ik wel verder, vind ik ze dan nog steeds slecht verkoop ik ze wel weer.

Hoop dat ik hier wat vragen mag stellen alle tips en hulp zijn welkom.

Mij was al in een besloten facebook groep verteld (toen was hifi heel gewoon) dat Movieman de DSS guru is :)
zenilygy

17 mar 2018, 19:33

.
Ik zit in de ICT wie weet hebben we er nog wat aan :D
zenilygy

17 mar 2018, 19:34

Ik heb elco/onderdelen-lijsten voor de DSC en de DSS. Moet ik ff zoeken... Ik bestel zowel bij Conrad alsook bij Mouser en Farnell, ik haal/krijg niet alles bij één leverancier.
Ik bestel altijd hier: https://www.eoo-bv.nl/ en hier: https://www.distrelec.nl/

Vooral die laatste heeft erg veel.
zenilygy

17 mar 2018, 20:03

Ik heb ze beide even opgemaakt.

eentje is al eens open geweest want daarin waren de 2 witte tyraps weg die aan de printplaat zitten, kon niet achterhalen wat ze erin gedaan hadden.

Valt me trouwens wel echt op dat amp deel vrijwel overeenkomt met een FA-930 zelfde elco waardes van de filter caps en zelfde relais etc, het doet me ook echt denken aan de amp van de FA-930
movieman

17 mar 2018, 20:26

... Mij was al in een besloten facebook groep verteld (toen was hifi heel gewoon) dat Movieman de DSS guru is :)
:bow-yellow:
... Valt me trouwens wel echt op dat amp deel vrijwel overeenkomt met een FA-930 zelfde elco waardes van de filter caps en zelfde relais etc, het doet me ook echt denken aan de amp van de FA-930
Het XDA-gebeuren (eXtended Dynamics Amplifier) lijkt veel op mekaar inderdaad. :mrgreen:
... eentje is al eens open geweest want daarin waren de 2 witte tyraps weg die aan de printplaat zitten, kon niet achterhalen wat ze erin gedaan hadden...
Ik vermoed dat ze de in/out-connectoren opnieuw hebben gesoldeerd.

Ik doe met beide bedrijven, die jij noemt, geen zaken. Ik gebruik in de DSS alleen maar A-merk longlife onderdelen en die krijg ik hier niet. Een DSS verdient wat meer dan standaard meuk.
ChromeMaximaII

17 mar 2018, 21:43

Bij Distrelec kan je uitstekend A-merk spul kopen. Samen met Reichelt en Nedis vallen ze onder hetzelfde moederbedrijf Datwyler. Wat ik minder vind is dat ze tegenwoordig ook 'huismerk' RND hebben (hee toevallig Reichelt Nedis Distrelec?). Maar dat doen Farnell, RS-Components, Conrad etc. ook. Dus goed opletten met bestellen.
Remi

17 mar 2018, 23:51

Jammer dat je niet meteen een feest hebt met de nieuwe DSS930's!
Ik zou als allereerste de relais vernieuwen in beide boxen en ze dan weer proberen.
Ik verwacht dat dan al veel ellende weg is. Vervangen van alle elko's moet dan alsnog wel maar begin hier eerst maar eens mee.

succes
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
zenilygy

18 mar 2018, 01:30

Jammer dat je niet meteen een feest hebt met de nieuwe DSS930's!
Ik zou als allereerste de relais vernieuwen in beide boxen en ze dan weer proberen.
Ik verwacht dat dan al veel ellende weg is. Vervangen van alle elko's moet dan alsnog wel maar begin hier eerst maar eens mee.

succes
Bedankt. Dan gaan we dat als eerste doen. Ik neem aan dat ik gewoon de zelfde relais kan gebruiken als in de FA-930? Alleen worden er 2 pootjes minder aangesloten?

Maar ik neem aan dat de relais geen invloed op het geluid hebben toch? Alle speakers spelen wel.
zenilygy

18 mar 2018, 01:31

Hoe belangrijk is trouwens dat eindplugje? Ik heb deze er namelijk niet bij.
bramsat

18 mar 2018, 07:48

Eindplug heb ik er ook niet bij en denk niet dat dat erg belangrijk is,hooguit dat het een hoogfrecente instraling

demt. Kwa luidheid zit er niet veel verschil tussen een bose 901 serie6,ik denk ook dat het voor blindluisteraars

Moeilijk word om na veel schakelen over en weer de dss930 of de 901 eruit te halen kwa sound.

Maar gezien jouw klachten vermoed ik dat er wat anders aan de hand is,dus de dsc 950 is oke denk ik. tis de box.

En het kan ook zomaar zijn dat de kamerakoestiek een niet onbelangrijke rol speelt.
Yamaha S500,Audio Cambridge cxa 60,philips 109,209,309,nad 7130,Erres TA6000,Erres
TA8000,erresA8000,AH 798. speaker Bose 901 series6,warfdale 10.7,DSS 930,MFB587,AH494,AH487,AH476.
sennheiser HD650,sennheiser HD 598. Dragonfly red+black + jitterbug.
movieman

18 mar 2018, 09:41

Ik zou de kabels ook weglaten, is net zo'n overbodige luxe als de eindplug. :twisted:

Als de CPU straks kaduuk is in de DSC dan moeten jullie niet bij mij komen klagen. :evil:

Het is ook normaal dat je dingen eerst een klap moet geven voordat ze goed werken, is een standaard procedure bij de DeLorean bijvoorbeeld. :lol:
zenilygy

18 mar 2018, 10:28

Ik zou de kabels ook weglaten, is net zo'n overbodige luxe als de eindplug. :twisted:

Als de CPU straks kaduuk is in de DSC dan moeten jullie niet bij mij komen klagen. :evil:

Het is ook normaal dat je dingen eerst een klap moet geven voordat ze goed werken, is een standaard procedure bij de DeLorean bijvoorbeeld. :lol:
Movieman is die eindplug als ik die niet erbij heb, gewoon een lusje op een tulp met een 75 ohm weerstandje?

Maar ik neem aan dat de eindplug geen invloed op het geluid heeft toch?

Ik probeer ze serieus weer in orde te maken :)
Plaats reactie