VR2340 elco's vervangen

Ook op TV en videogebied heeft Philips diverse hoogstandjes op zijn naam staan. Denk aan VCR, Video2000 en de diverse onverwoestbare TV chassis. Al het tele-gebabbel kan hier plaatsvinden!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Berrie20

16 feb 2019, 12:19

Ha allemaal,

Ben ik weer, het VCC-virus is duidelijk aangeslagen! :)

Ditmaal met een tweede generatie machine, de VR2340. Binnenwerk (ook de stuurschijf) lekker gereinigd, nieuwe accu ingedaan en de trafo omgebouwd naar 240V. Werkt goed allemaal. Maar na ruim een uur komt er een stoorstreep in beeld. De recorder is dan, zelfs dus na het ombouwen naar 240V, erg warm. Ook de tape tension een klein slagje gedraaid maar dit maakt geen verschil. Volgens de Gromsound VCCtips dus nieuwe elco’s (voor C30, C66, C62 etc.) besteld om deze te vervangen in de machine.

Mijn vraag is: hoe kom ik bij de printplaat om die elco's te vervangen?
gromsound
Contacteer:

16 feb 2019, 16:05

Niet zon toer hoor, heb je de manual?

Deck eruit (3 bodemschroeven) los op tafel; alle blik erafpellen (twee boutjes aan de zijkant meteen wegmaken, alleen maar lastig); witte plastic splitpennen verwijderen (doppie eruit en dan ding uitnemen); beide bodemprints zijn nu zijwaarts iets opzij te bewegen en komen dan los van de centrale nokkel; stekkers loshalen en print verwijderen. Zon 3e handje draaibare printsteun (print aan het spit) is wel erg handig. Soldeer heel voorzichtig in deze modellen, de prints zijn tweezijdig en nogal kwetsbaar.
Je was al bij de stuurschijf dus dan heb je deze prints toch al los gehad? Als je iets op de hoofdprint moet vervangen dan mag je nog even verder slopen (trafo eruit, hoofdprint uit de bodemkast verwijderen).

meestal is de beschreven storing wel oplosbaar met de tape tension, apart dat dat bij jou niet hielp.
succes!

drVCC
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Plaats reactie