VR668 turbokreng - geen output

Ook op TV en videogebied heeft Philips diverse hoogstandjes op zijn naam staan. Denk aan VCR, Video2000 en de diverse onverwoestbare TV chassis. Al het tele-gebabbel kan hier plaatsvinden!

Moderator: Moderators

reel2reelcrazy

Re: VR668 turbokreng - geen output

Berichtdoor reel2reelcrazy » Wo Apr 18, 2018 8:33 pm

gromsound schreef:heeft iemand mischien nog een soortgelijk VHSje waarvan het plastieken deck gebroken is? misschien is de elektrickery nog wel goed en is er een werkende combinatie van te bakken.
ik meen dat R2Rcrazy (Robin) er twee had staan bij mijn laatste bezoek, deck in de war. reeds gestort of?
referentieploatie van het net:
Afbeelding
er is ook nog een crisismodel zonder front aansluitingen achter dat linkse klepje, is ook goed. kejjenagaan deze had zelfs een teletext board!

Ik heb nog een VR-833 en een 948 staan Andre :)

mae

Berichtdoor mae » Wo Apr 18, 2018 11:38 pm

Prachtige machines om te zien (misschien wel de mooiste Philips video's) en barstensvol met slimmigheidjes in elk geval voor 1993/1994 heel modern spul, maar dan wordt het wel tijd voor een nieuwe vaste bijnaam Ghhhhhhrumsound. Daar waar de VR668 qua electronisch ontwerp en alghele layout/constructie al een beetje verwaterd is zijn de VR833 en VR948 ongeveer integraal door Grundig ontwikkeld, op het Philipsloopwerk na natuurlijk. Er zal door de verschillen in modeljaar en constructie geen enkel onderdeel uitwisselbaar zijn met de VR668. Juist in de jaren 1991-1995 werd er nog flink aan de constructie gesleuteld en dan had je dus ook nog eens verschillende ontwerpteams die langzaam naar elkaar toe werkten.

P.S. ik ben stiekum wel een (enigszins selectieve) Grundigliefhebber.

gromsound

Berichtdoor gromsound » Do Apr 19, 2018 3:59 pm

Hatsee turbokrengen galore!

@Marcel, dat is hem inderdaad exact mag die mee naar de meeting? wel lastig dat alle verbindingen tussen de boards gesoldeerd zijn dat is rot overzetten van het achterste board... alstie helemaal dood was dan denk ik voeding rip. Die doet het nog wel in de mijne.
@Movie, je bent te goed voor grom, 6 koppen is vermoedelijk de Svhs? de mijne heeft er 4 dat is al ernstig luxe. er zit 1 onderdekse snaar in dat loopwerk, de rol wil graag verouderen en dat zogenaamde koppenreinigradje doet op den duur het omgekeerde. weg der met.
@R2RC, ga je toevallig ook naar de meeting? Anders moet ik maar weer eens ter gloanerbrugge west sturen, dat kan makkelijk per EV33.

ja ik wil eigenlijk helemaal geen turbokrengen maar deze liep zo mooi toen ie het nog deed en ik heb hem gekregen uit een Utrechts audio/video legaat. toch iets anders dan uit de container gevist he.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen

movieman

Berichtdoor movieman » Do Apr 19, 2018 4:34 pm

Grom ik gun je het ding van harte, ik doe er niks meer mee, hij staat al jaren in de kast.

Het is gewoon een VHS hoor maar wel een mooie! Groot alfanumeriek display, VPS, PDC, de hele mikmak.

Ik hoor het wel...

gromsound

Berichtdoor gromsound » Do Apr 19, 2018 6:14 pm

het goeikope model zonder frontaansluitingen op MPL, alleen doe ik principieel geen zaken met amsterdammers (ervaringen uit het verleden geven .. etc etc) :?

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... antie.html

snameroc

Berichtdoor snameroc » Do Apr 19, 2018 7:26 pm

Ondanks de geboden garantie?

movieman

Berichtdoor movieman » Do Apr 19, 2018 7:28 pm

In de kliko ermee dan maar en de dure MatchLine erachteraan. Doet me helemaal niks. :whistle:

mae

Berichtdoor mae » Do Apr 19, 2018 10:36 pm

Kliko zou zonde zijn.

gromsound schreef:@Movie, je bent te goed voor grom, 6 koppen is vermoedelijk de Svhs? de mijne heeft er 4 dat is al ernstig luxe.

Jij hebt 6 koppen (4 video, 2 audio). Deze machines hebben 7 koppen inclusief vliegende wiskop. VR833 doet alleen weergave van S-VHS, VR948 neemt ook S-VHS op. beiden spelen ook NTSC af en ik vermoed dat ze ook anamorf breedbeeld herkennen. Kamfilter voor de kleur. Wat ik al schreef, de absolute topmodellen van 1993/1994. Eigenlijk net zo iconisch als de VR6860 in de danmalige Matchlineopstelling. Wil Manshande heeft zeer uitgebreide servicemanuals met uitleg.

Maar ik dwaal af. Volgende stap binnen dit topic is denk ik toch even de foehn op de VR668 zetten, zowel op de voeding als op het I/O board. Zo'n voeding kan gras op de spanningen zetten en dat zie je met een multimeter nauwelijks.

mae

Berichtdoor mae » Do Apr 19, 2018 11:03 pm

gromsound schreef:het goeikope model zonder frontaansluitingen op MPL, alleen doe ik principieel geen zaken met amsterdammers (ervaringen uit het verleden geven .. etc etc) :?

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... antie.html

Je hebt Amsterdammers in alle soorten en maten. Bijlmernaren zijn ook nog weer wat anders. Juppen en Hipsters zijn de ergste, maar met oorspronkelijke niet gegentricifeerde Amsterdammers die zelf ook stevig op hun stad en bewoners kunnen vitten en met allochtonen die in de handel zitten is goed zaken te doen; bij laatstgenoemde wel stevig onderhandelen als het nodig is. In dit geval is de aanbieder een grotere tweedehandsketen en de prijs is zodanig dat je er weinig builen aan kunt vallen. Ik zou het niet afraden.
Laatst gewijzigd door mae op Vr Apr 20, 2018 11:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Will

Berichtdoor Will » Vr Apr 20, 2018 10:17 am

6 koppen turbodeckje is de hifi uitvoering Grom. De extra koppen zijn voor het geluid. Met die audiobandbreedte zou je zelfs quadro-lp’s kunnen tapen op een vhs deckje
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

gromsound

Berichtdoor gromsound » Vr Apr 20, 2018 4:27 pm

I know Will, heb al mijn SQ LPs ook op VHS hifi gezet als backup. die CDRs vallen toch weer uit.
Ik dacht dat ie dat kunstje met 4 koppen deed, 2 voor video en 2 voor audio? de 668 die ik heb heeft wel degelijk hifi geluid en aparte audio in/uit gangen.

geen handel met amsterdammers is een familieprincipe, heeft mijn broer geponeerd na diverse ervaringen (hij woonde/studeerde jarenlang in en nabij dat ######nest). ''vroeg of laat word je belazerd'' was zijn stelling. maar goed dat is een geheel subjectieve persoonlijke mening, never mind the gromsound.

ik vond nog een franse forumentry over reparatie van deze krengen. na de standaard gebroken tandwielpanne (oplosbaar) bleef ie zitten met diverse rippe elcos oa in de primaire voedingkant, om daarbij te komen moet je de halve print slopen en het blikken doosje openknippen (zit lekker vastgesoldeerd ipv zoals vroeger simpel geplugd. toch jammer...). De loeidikke diode op de open kant van de voeding zit midden in een fijne brandplek.... daar wordt het blijkbaar lekker warm.

maar zoals gezegd alle spanningen meten juist, ook rond die multiwisselchip. :?: en er is nul beeld plus een beetje restgeluid in de verte, zou je toch eerder uitval verwachten ergens :think:

mae

Berichtdoor mae » Vr Apr 20, 2018 4:48 pm

Nope, 4 voor video + 2 voor audio. 2+2 was in het begin de norm maar in de jaren '90 al meer voor de budget-hifimodellen.

Blikje openknippen verwacht ik niet dat nodig is. Voldoende zware bout en wat zuiglitze doen wonderen. Maar nodigt inderdaad niet uit voor snelle inspectie of vervanging, dus eerst uitsluiten wat je kunt.

En behalve dat ik (ook geholpen door mijn geogrfische locatie, dan doe je er vanzelf handel mee en m'n oom woont er) geen principes tegen Amsterdammers heb, vind ik het alsnog een k*tstad dus absoluut geen kritiek op die familieregel verder. Zulke dingen mag een mens subjectief besluiten.

snameroc

Berichtdoor snameroc » Vr Apr 20, 2018 5:12 pm

Maar of je dat hier moet verkondigen?

movieman

Berichtdoor movieman » Vr Apr 20, 2018 5:15 pm

Ik ben het niet helemaal eens met grom want de meisjes zijn heel aardig in A'dam, als je veel geld op zak heb tenminste. :oops:

mae

Berichtdoor mae » Vr Apr 20, 2018 9:47 pm

snameroc schreef:Maar of je dat hier moet verkondigen?

Nou, voor grom was het volledig on-topic omdat het verklaart waarom hij de reservemachine niet koopt. De kritiek op de stad zelf zoals ik die lever, daarbij aangevend dat ik met veel inwoners juist geen problemen heb ook niet als het om electronica gaat, schijnt voor landshoofdsteden wel vaker op te gaan. Heb hem terloops genoemd als relativering en om aan te geven dat je zoiets best subjectief mag besluiten. Ik kan het vast ook nog wel proberen te objectiveren, maar dan krijg je een off-topic verhaal voor in de koffiekorner.

En de opmerking van movieman... :lol: :dance:

Terug naar “TV en video”