VR2340 Witte Streepjes

Ook op TV en videogebied heeft Philips diverse hoogstandjes op zijn naam staan. Denk aan VCR, Video2000 en de diverse onverwoestbare TV chassis. Al het tele-gebabbel kan hier plaatsvinden!

Moderator: Moderators

Nostalgie20

VR2340 Witte Streepjes

Berichtdoor Nostalgie20 » di mar 13, 2018 10:43 pm

Beste leden, Inmiddels heb ik een aantal VR2340 machines die goed afspelen. Echter heb ik er ook een aantal die tijdens het afspelen witte, smalle en horizontale streepjes laten zien. Terwijl die met dezelfde band niet aanwezig zijn in een andere recorder. Ze komen heel willekeurig voor in het beeld en zijn ook aanwezig tijdens de still functie. Ik heb een youtube filmpje gevonden waarin hetzelfde probleem te zien is: https://www.youtube.com/watch?v=6ryhyFjce10
Wat ik al heb geprobeerd: DTF slepers en contacten schoonmaken, rommelen aan de connectoren vanaf het loopwerk, voedingsspanningen gemeten. Wie kan mij hiermee verder helpen? Ben benieuwd of er meer mensen dit probleem zijn tegengekomen.

elwin
Contacteer:

Re: VR2340 Witte Streepjes

Berichtdoor elwin » di mar 13, 2018 11:21 pm

Drop out storingen kunnen, helaas maar waar, gewoon een gevolg zijn van versleten koppen.

Wat je nog kan proberen is het bijregelen van de drop-out gevoeligheid, dat is R3301 op de A330 print, raadpleeg de VR2340 service manual (blz 69). Markeer van te voren de stand van de potmeter, dan kan je altijd weer terug naar de originele instelling. Een voorzichtige contactspray/IPA behandeling van deze potmeter kan ook nog soelaas bieden.

Terug naar “TV en video”