VR2330 tape-damage bij tape invoer

Ook op TV en videogebied heeft Philips diverse hoogstandjes op zijn naam staan. Denk aan VCR, Video2000 en de diverse onverwoestbare TV chassis. Al het tele-gebabbel kan hier plaatsvinden!

Moderator: Moderators

Bob

Re: VR2330 tape-damage bij tape invoer

Berichtdoor Bob » ma okt 30, 2017 6:27 pm

Gromsound scoort opnieuw: Bleek dat het inderdaad gewoon het netsnoer was, (zo'n alles-in-een snoer waar je bijv. de stekker moet afknippen als je hem wilt vervangen).
Ik kwam er achter nog voor ik iets had gedaan, bedankt voor de tip gromsound!(En sowieso iedereen bedankt voor de tips en waarschuwingen enzo.)
Toch maar even de plofco eruit solderen ,dacht ik, maar ik mijn soldeerbout wordt niet eens heet genoeg om de tin van Philips ook maar enig schade aan te richten.Ik kan hem ook eruit knippen , maar volgens DTF is al geploft, dus kan ik wel laten zitten, lijkt me, of...??
Vervolgens dan maar de oranje backup-batterij eruit halen...dacht ik, maar die zit vast met platte metalen plaatjes die meteen de printplaat ingaan. Moeilijk knippen wordt dat. Wat is het risico als ik hem erin laat zitten?

gromsound
Contacteer:

Berichtdoor gromsound » di okt 31, 2017 7:26 pm

lekkage op den duur en dan kan de print stuk gaan. ik zei niet lossolderen maar accu losBREKEN van die lipjes gewoon schroevendraaier ertussen en wrikken.
Doe je voordeel met mijn VCC ervaring, gratis maar nooit voor niets :lol:
lijdt aan AMHD - alles moet het doen

mae

Berichtdoor mae » do nov 02, 2017 12:57 am

Plofco toch wel ook echt verwijderen. De olie is waarschijnlijk niet corrosief, maar wil je het risico lopen dat het ding nog eens spontaan gaat napruttelen en sputteren?

Bob

Berichtdoor Bob » do jul 26, 2018 1:13 pm

Zo...ondertussen meer dan een half jaar verder sinds mijn laatste bericht.
Dankzij de nog steeds werkende VR2330 heb ik de afgelopen maanden meer dan 80 VCC tapes weten om te zetten naar harde schijf. Steeds vond ik weer een plastic zak of kartonnen doos waar weer V2000 banden in zaten.
Ik geloof nu dat ik alles wel heb gehad, maar zit nu met 80+ V2000-banden.
Wat zal ik daar mee doen? Zijn er hier nog mensen die interesse hebben?Aangezien ik ze allemaal heb afgedraaid onlangs en dat wat nog interessant was op harde schijf heb gezet, kan ik van de meeste banden wel vertellen hoe de kwaliteit is.

En dan heb ik ook nog een VR2414(nog in originele doos zelfs, met handleiding en papieren), en een VR2424, met afgeknipt snoer. Voor onderdelen ,want je banden kan je ze niet meer toevertrouwen.

Als laatste moet uiteindelijk ook de VR2330 de deur uit. Wat een topapparaat zeg! Stereo, ongelooflijk dat de geluidskwaliteit van banden die ik met mijn oude mono V2000s(VR2021S en VR2414) op de VR2330 toch nog een gigantische geluidskwaliteit blijken te bezitten.
En ook nog real time-teller, alhoewel ik niet weet hoe die aan of uit te zetten is. Hij stond ooit plotseling op real time.
Ook bij de VR2330 zit de handleiding van Philips bij, trouwens.

Af en toe wou ie niet spelen, dan stopte ie na 4 of 5 seconden. Weet niet waarom. Op pauze/freezeframe bleef ie dan wel draaien, maar als je hem liet lopen sloeg ie weer af. Paar keer proberen, en dan deed ie weer voor lange tijd.. vreeeemd...

Uiteraard ben ik dit forum zeer dankbaar. Dankzij alle tips en hulp en suggesties die ik hier kreeg heb ik al mijn tapes kunnen omzetten.Daarom dacht ik hier eerst maar eens te polsen of er animo is.
Zo niet , dan wordt het Marktplaats, en als daar ook niemand interesse heeft, dan wordt het de grof vuil stortplaats op de Cruquiusweg, Amsterdam, bak2.

Otto

Berichtdoor Otto » do jul 26, 2018 3:47 pm

De videobanden heb ik wel interesse in mits de inhoud interessant genoeg is. Wat staat er zoal op?
- Digitaliseert alle voorkomende videosystemen.
- Verzamelaar van tv's en video's uit de 60's & 70's.

Bob

Berichtdoor Bob » do jul 26, 2018 6:34 pm

De videobanden heb ik wel interesse in mits de inhoud interessant genoeg is. Wat staat er zoal op?
Helaas. Ik nam destijds juist alleen totaal oninteressante dingen op: Programma's en documentaires over technologische ontwikkelingen ,o.a. ruimtevaart en computers, programma's over film, kunst en muziek, videoclips, cultfilms, nieuwsuitzendingen,absurde humor, politiek en geschiedenis. Veel VPRO,VARA NOS en BBC, zeg maar.De AVRO,TROS,EO ,KRO en NCRV zitten er zo goed als niet tussen.
Laatst gewijzigd door Bob op za jul 28, 2018 12:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Otto

Berichtdoor Otto » do jul 26, 2018 7:52 pm

Ik weet hoe VCC er uit ziet (er uit kan zien)
90% is dramatisch slecht. Korrelig beeld, veel drop-outs.
Is dat niet het geval dan heb je gewoon mazzel.
Honderden banden heb ik inmiddels gezien. Het meeste staat HIER wel online.
Daar moet ik wel bij zeggen dat het professioneel "tot in den extreme" opgepoetst is, dus niet 1 op 1 overgezet.
Veel werk maar je hebt er eer van.

Mij gaat het voornamelijk om Nederlands amusement van bijvoorbeeld NCRV en TROS en hier en daar wat van de KRO en een enkele keer VARA (Willem Ruis e.d.)
Maar zoals je zelf al aangeeft zit dat er niet bij. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik best wel geïnteresseerd ben in een file met de inhoud. Bijvoorbeeld in Word of Kladblok oid. Emailen mag altijd naar een emailadres wat ik je middels een privébericht wil doen toekomen.
- Digitaliseert alle voorkomende videosystemen.
- Verzamelaar van tv's en video's uit de 60's & 70's.

Terug naar “TV en video”