VHS banden nog bruikbaar ?

Ook op TV en videogebied heeft Philips diverse hoogstandjes op zijn naam staan. Denk aan VCR, Video2000 en de diverse onverwoestbare TV chassis. Al het tele-gebabbel kan hier plaatsvinden!

Moderator: Moderators

Marcel1968
Contacteer:

12 aug 2017, 09:01

Ik heb er geen problemen mee met de Panasonic mixers, doe het al 15 jaar zo, bij de meeste banden ziet het beeld prima er uit. Ik heb er ook bij geschreven dat de afspeel video's in goede staat moeten zijn, instabiele video geven zeker problemen. En verder heeft niemand G2 multistandaard tbc's in huis, je kan wel blijven roepen dat dit het is, maar andere oplossingen kunnen ook goed werken.
Otto

12 aug 2017, 10:15

Klanten als bijvoorbeeld de RAI televisie stellen eisen.
Dus ik roep nooit zomaar wat ;)

Helaas zijn de meeste apparaten van een dusdanige leeftijd dat er 40 elco's vervangen moeten worden in bijvoorbeeld een For.A tbc. Niemand die daar echt zin in heeft.
- Digitaliseert alle voorkomende videosystemen.
- Verzamelaar van tv's en video's uit de 60's & 70's (innamestop, geen plek meer)
rob68
Contacteer:

12 aug 2017, 10:57

Een dvd recorder geeft niet het gewenste resultaat.
Het is natuurlijk de vraag wat het gewenste resultaat precies is. Volgens mij hoeven de opnamen van Bapakpinter niet naar de RAI TV. Als je gewoon VHS zonder zichtbaar verlies op DVD wilt krijgen zonder geklooi met een pc en zonder dure apparatuur dan gaat dat prima met zo'n recorder en die stabiliseert wel degelijk. Ik heb er volgens mij nog 3 op zolder liggen, als Bapakpinter er eentje wil hebben om het uit te proberen dan kan hij er zo één van me krijgen.

Rob
Laatst gewijzigd door rob68 op 12 aug 2017, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Meten is weten - als je weet wat je meet
gromsound
Contacteer:

12 aug 2017, 11:30

...en volgens mij kan Ruud het best gewoon gaan proberen met zijn bestaande spullen, grote kans dat het met normale VHSjes in 1x prima gaat. Is mijn bescheiden ervaring met de Pinnacle Studio grabber kaart. Ouwe brakke VCRs willen wel eens gaan zwabberen bovenin maar met VHS had ik geen problemen.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Marcel1968
Contacteer:

07 jun 2018, 19:12

Marcel1968 schreef:
12 aug 2017, 09:01
Ik heb er geen problemen mee met de Panasonic mixers, doe het al 15 jaar zo, bij de meeste banden ziet het beeld prima er uit. Ik heb er ook bij geschreven dat de afspeel video's in goede staat moeten zijn, instabiele video geven zeker problemen. En verder heeft niemand G2 multistandaard tbc's in huis, je kan wel blijven roepen dat dit het is, maar andere oplossingen kunnen ook goed werken.

Pas geleden een partij broadcast camera´s en toebehoren gekregen, waaronder ook een G2 multistandaard tbc :D
Dus nu ook eentje in huis, werkt prima.
Bijlagen
TBC G2.jpg
Otto

07 jun 2018, 19:45

Hier nog 4 stuks dagelijks in gebruik. In tegenstelling tot bijvoorbeeld For.A blijven deze gewoon werken.
Het ontwerp is van een Engelsman.

Maarre.. bij Jacques geweest Marcel ;)
- Verzamelaar van tv's en video's uit de 60's & 70's (innamestop, geen plek meer)
Marcel1968
Contacteer:

07 jun 2018, 20:46

Otto schreef:
07 jun 2018, 19:45
Hier nog 4 stuks dagelijks in gebruik. In tegenstelling tot bijvoorbeeld For.A blijven deze gewoon werken.
Het ontwerp is van een Engelsman.

Maarre.. bij Jacques geweest Marcel ;)
Inderdaad bij Jacques geweest, heeft een opruiming gedaan en ben met een volle auto vertrokken.
Een FOR.A ergens op zolder liggen, is inmiddels overleden, heeft nooit goed gewerkt, zal wel vele rotte elco´s zijn.

Ik heb mij nog niet verdiept in de G2 TBC, weet jij toevallig of je de onderste beeldlijnen, de kopschakelpunt van een video kan verwijderen. In het verleden ooit TBC´s gehad die dat deden, kon je inwendig instellen. Kwam een zwart balkje in de plaatst.
Otto

07 jun 2018, 20:54

Jacques en ik kennen elkaar al jaren.
Oa van het zendamateurisme en onze gezamenlijke interesse en werkzaamheden bij lokale/regionale tv.
De LDK90's waarvan ik gok dat jij ze meegenomen hebt, hebben we tot vorig jaar nog gebruikt voor TV uitzendingen ;)

For.A tbc's kun je beter laten voor wat het is.
40-50 elco's vervangen is beslist geen kattenpis.
90% van die dingen is kapot. Ik heb ze ook al bij bosjes weggegooid. Een G2 is beslist van betere kwaliteit.
Vandaag de dag erg schaars, geliefd en dus ook kostbaar.

De onderste beeldlijnen kun je niet verwijderen met de G2 tbc. Het beste kun je na het digitaliseren het beeld een paar procent uitvergroten, dan ben je er ook van af.
Tenminste, zo doe ik het hier.
Marcel1968
Contacteer:

07 jun 2018, 21:15

Die FOR.A zal wellicht naar het oud ijzer gaan, is ook niet de moeite waard als hier al een betere TBC staat.
Klopt, het zijn de LDK90´s die nu hier liggen, ook de Sony beeldmixer.
Wel leuk dat die LDK´s ooit door de NOS NOB zijn gebruikt, heeft toch weer een historie.
Wist niet dat die G2´s gewild en zeldzaam zijn, eigenlijk ook nooit naar gezocht, komt toevallig op mijn pad terecht :D
Bijlagen
LDK90.jpg
Otto

07 jun 2018, 21:43

De G2's zijn geliefd bij de overzetboeren.
Heel afentoe zie je ze op marktplaats, ze zijn dan ook binnen notime weg.
Bij de lokale tv gebruikte we ze om camera's te synchroniseren. Na de overstap op HD heb ik alles milieutechnisch verantwoord afgevoerd :mrgreen:
gromsound
Contacteer:

08 jun 2018, 20:49

iemand van de gevorderde videoten nog een defecte For.A TBC hebben voor nop? groot rackmodel met losse bedienkast aan een dik snoer, laatste gebruiker een hilversumse videoproducent. heeeeel veel aansluitingen en enkele extra insteekkaarten vermoedelijk ook een beeldstorage geheugen.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Dominic

15 jul 2018, 19:27

Een G2 ben ik al jaren naar opzoek, nog nooit tegengekomen in de verkoop.

Mocht iemand van zijn defecte elcorampenbak van For.A af willen (defect of werkend) dan neem ik hem graag over mits het een rack model is zonder zo'n grote remote unit zoals grom aanbiedt.
Otto

15 jul 2018, 19:58

For.A wil vandaag de dag niemand meer.
Wie wil er nou voor z'n lol 40-50 elco's gaan vervangen...
Helaas heb ik er vorige week nog 2 weggegooid anders mocht je ze zo hebben.
Marcel1968
Contacteer:

15 jul 2018, 20:40

Ik heb nog een elcorampenbak FOR-A liggen, mag je gratis ophalen.
Is wel defect.
Bijlagen
TBC.jpg
Otto

05 sep 2018, 19:16

Gisteren 2 extra G2 timebase correctors aangepakt.
Die gaan na grondig ontstoffen en een uitgebreide controle het rek in en aan het werk :D

Afbeelding
Plaats reactie