HDMI verlengkabel.

Ook op TV en videogebied heeft Philips diverse hoogstandjes op zijn naam staan. Denk aan VCR, Video2000 en de diverse onverwoestbare TV chassis. Al het tele-gebabbel kan hier plaatsvinden!

Moderator: Moderators

Bapakpinter
Contacteer:

Re: HDMI verlengkabel.

Berichtdoor Bapakpinter » za mar 10, 2018 7:14 pm

Will schreef
Wat een geklaag over zo een hdmi kabel :roll:
Tja, als ik dat van te voren had geweten :think:
Maar ik heb de reden achter mij vraag expres vermeld omdat ik anders allerlei KPN-kastje adviezen krijg.
Sorry dus. Ik ga nog even afwachten wanneer mijn dochter haar KPN kastje moet inleveren.
Dat kastje staat al weer een jaar of wat bij mij thuis en wordt gebruikt voor de keuken TV.
Dat analoge signaal van Ziggo gebruikte ik toch niet (meer).
Omdat ik te weinig signaal op mijn Horizon box kreeg heeft de ZIGGO monteur de hele boel op de schop genomen.
De verdeel kast bij de binnenkomende groene kabel vervangen, een andere Router en de oude UPC-wandcontact doos vervangen door een aansluit doos met maar 1 coax uitgang, en daarin mag alleen een hele dure coaxkabel die naar mijn Horizon box toe gaat. De wandcontact doos die ik daarvóór gebruikte met digitale en analoge uitgang licht nu bij mijn complete UPC-Ziggo verzameling.
UPC versterkers, splitters, tientallen kabeltjes en verlopen, allerlei coax kabels, tot en met 10 GHz coax. Dus dat was de reden van mijn vraagstelling :whistle:
ruud
Bijlagen
ZIGGO .jpg
22RH541, GA212, B5X84A, N2214, N4418, AR9199, RS9197, AG2100, VR620, CD439, CD1006, B5X04A, PM2151, PM2154, L4X05T, L4X95T en nog wat
http://www.jendela.nl

JeffMacK
Contacteer:

Berichtdoor JeffMacK » za mar 10, 2018 8:51 pm

Sorry hoor maar hoort een HDMI kabel analoog storing etc... hier wel op het forum? Dit is een Vintage forum en geen algemene klaag muur :twisted:
Als je eenmaal besmet bent met het Philips VCR systeem, dan kom je er helaas nooit meer vanaf! :o
1500, 1501, 1520, 1502, 1512, 1700, 1702, SVR SVC

mae

Berichtdoor mae » za mar 10, 2018 10:31 pm

Sorry hoor maar hoort een HDMI kabel analoog storing etc... hier wel op het forum? Dit is een Vintage forum en geen algemene klaag muur :twisted:
Vintage TV.

Overigens denk ik dat het verhaal over het DVB-T kastje dat op stel en sprong uit de lucht ging en vervangen werd door iets met Wifi, slaat op het DVB-T abonnement dat je automatisch kreeg als je meer dan 2 TV's via KPN-IPTV wilt aansluiten.

gromsound
Contacteer:

Berichtdoor gromsound » zo mar 11, 2018 9:57 am

In het begin van de TV ging het net zo
altijd downward compatible: stereo op mono radio, kleur op zw tv, zelfs breedbeeld (balken op je 4:3 tv) dus geen geldig argument. Je verving de R/TV als je er zelf klaar voor was (of ie kaduuk ging). De laatste paar mediastappen kan je de spullen acuut weggooien. Dit is echt een compleet andere denkwijze van de overheid, lees dat leuke ''FM afschakeling'' document van Otto maar eens helemaal door, de haren rijzen je ten berge bij wat daar doodleuk wordt gedebiteerd.

De duitse publieke zenders (incl Arte) kan ik onveranderd op SD digitenne FTA ontvangen hoor. daar denken ze toch iets publieksvriendelijker.

Maar ok als een FTA digitennetuner echt maar een paar tientjes kost dan heb ik er geen moeite mee. Ik verdom het de publieke zenders ''van iedereen voor iedereen'' waar we al voor betaald hebben me door de neus te laten boren wegens ''marktwerking''. de zegeningen van het liberalisme? je kan wel merken dat de sociaaldemocraten al geruime tijd niks meer te vertellen hebben in de regering :?

overigens is dit een FORUM = vrije discussieplaats, het staat nog steeds in TV&Video afdeling en als de politiepet het behaagt kan ie het laatste stuk afkoppelen in een vers topic ''digitenne verdwijnt''. Als een discussie aanleiding geeft tot zijtakken lijkt me dat geen probleem. Dus dank aan Ruud voor dat bijzinnetje in zijn eerste posting, anders was mijn TV op zwart gegaan zonder dat ik wist waarom!

deze is ook wel informatief:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaa ... ndex1.html
lijdt aan AMHD - alles moet het doen

Will
Contacteer:

Berichtdoor Will » zo mar 11, 2018 12:58 pm

Ok, dat was downward compatible, daar heb je een punt. Daar werd ook nog moeite voor gedaan, want dat je een kleurensignaal op een zwartwit pijp kan kijken is niet vanzelfsprekend. Petje af voor de techneuten van toen. Al was dat natuurlijk ook ingegeven door de commercie. Het prijsverschil tussen een ZW en kleur was enorm. Dat is niet te vergelijken met een settop kastje.
De duitse publieke zenders (incl Arte) kan ik onveranderd op SD digitenne FTA ontvangen hoor. daar denken ze toch iets publieksvriendelijker.

deze is ook wel informatief:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaa ... ndex1.html
Nou nee, hier in het zuiden heb ik ongeveer een jaar parallel kunnen kijken. Al was de T2 variant in het begin niet altijd te ontvangen omdat ze dat onder proefuitzendingen schaarden. Vorig jaar was het definitief einde met SD, ook Arte.

Zodra jouw regio omgeschakeld is, is het ook daar kappes met SD.

In de Duitse media is ook wel de trom geroerd omdat er weer nieuwe kastjes gekocht moeten worden. En in Duitsland zijn de kabelnetten niet zo verspreid als hier.

Zoals je kunt lezen heeft digitenne ook zo een omschakelperiode van ca een half jaar.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

gromsound
Contacteer:

Berichtdoor gromsound » zo mar 11, 2018 7:12 pm

nou ik laat me verrassen door de buren... kreis Nordhorn, is dat zon buitenpost dat ze nog niet om zijn?

Overigens bedacht ik nog dat het tweede net (UHF) ook geen geldige analogie is want dat was EXTRA ontvangstmogelijkheid dus logisch dat je daar iets voor moet kopen. ECHTER NL1 bleef gewoon ontvangbaar! De laatste 3 overheidsdictaten hebben steeds de BESTAANDE publieke ontvangst volledig uitgeschakeld, en het alternatief (hark->skottel en skottel->digitenne) kost weer investering. Ik spuug op de kommersjelen, maar NPO -waar ik al voor betaald heb- wens ik FTA te kunnen ontvangen! Kwestie van beschaving, alleen in NL gebeuren steeds dit soort rare zaken op omroepgebied.

Trouwens het is ook nog voor niks al die moeite want het nieuwe KPN tunertje heeft weliswaar analoog AVout (voor uw beeldbuis tv) maar dat is uiteraard gewoon PAL 625. Dus ik krijg niet eens beter beeld voor die 50 eu. Geldklopperij maar bovenal ontmoedigingsbeleid om iedereen aan duurdere abbo's te krijgen. Er wordt dan ook al fiks geklaagd dat je met dat ding niet kan opnemen, pauzeren, begin terughalen etc. Dat is opzettelijk weggelaten (treitersoftware). iemand op dat forum zei al ''met KPN terug in de tijd van voor de videorecorder'' (hij zei jaren 80 maar het is natuurlijk pre 1972).

Nou we zien wel, tegen die tijd ligt er misschien weer een goeikoop tunertje bij de Aldi, 50 eu vind ik nog wel wat straf voor niets extras. (sterker nog de UHF modulator is er ook uit).

movieman

Berichtdoor movieman » zo mar 11, 2018 9:33 pm

Je noemt ook een gat in Duitsland... :doh:

Men gaat in de lente van dit jaar starten met DVB-T2 daar zo... Je hebt sowieso een dakantenne nodig voor ontvangst.

rini

Berichtdoor rini » zo mar 11, 2018 9:37 pm

Als ik meneer Hendriks, mede oprichter van Rtl Veronique mag geloven dondert het hele komkomercieele gebeuren binnenkort in mekaar, geen tv meer zoals we dat nu kennen.

Vrijwel zeker zal de (oh oh waar is de) npo ook schade oplopen.

As ut neet kapot is moi ut niet maak'n!

Will
Contacteer:

Berichtdoor Will » ma mar 12, 2018 4:20 pm

Allemaal waar, Grom. Wat ik wilde zeggen is dat de techniek vooruit gaat en je daar steeds dingen voor moest (bij-) kopen. Dat is altijd zo geweest. Voor m'n gevoel ging de techniek vroeger langer mee, maar vroeger kon ik niet wachten tot m'n pa de nieuwste spulletjes uit de Philips winkel kocht (wat 'ie natuurlijk niet deed).
Bij ons geen quadro, mfb, magnocontroller, vcr, vcc en wat voor moois allemaal. En in elke folder stonden mooiere dingen.
Dat probeer ik nu blijkbaar te compenseren met het verzamelen van -intussen- ouwe meuk.
Zum 25. April kommen zum Empfangsgebiet die Regionen Augsburg, Bielefeld, Erfurt, Münster, Osnabrück und Weimar dazu.
Weitere Regionen werden ausgebaut. Teilweise erfolgt dort die Ausstrahlung von öffentlich-rechtlichen und privaten Programmen über Antenne (Osnabrück, Erfurt, Kaiserslautern und Augsburg sowie Trier, Heilbronn, Ulm und Chemnitz). In einer späteren Ausbauphase wird nur der öffentlich-rechtliche Rundfunk zusätzliche Regionen bis Mitte 2019 auf DVB-T2 HD ausbauen.
Voor een ontvanger kun je ook bij ELV.DE kijken, eentje met PVR (=opname) en HDMI en SCART uitgang kost met verzenden naar NL nu bijna 50 euro.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

gromsound
Contacteer:

Berichtdoor gromsound » ma mar 12, 2018 4:59 pm

ja als de duutsers eerder zijn dan zijn daar ook eerder de voordelige aanbiedingen. ik hoef geen PVR alleen scart out is goed genoeg, HDMI is dan iets voor later als de laatste beeldbuis TV hier is ingestort... keneffeduren! 8)

Ik denk dat ik hier onder Munster val dus weet ik het snel genoeg :?
Overigens gaan op de satelliet ook de ene na de andere zender over op HD, gelukkig zijn de bare essentials [Arte TV5 BBC BVN] vooralsnog op SD te krijgen...

Ik las op een nieuwssite dat er nog 100000 tot 300000 mensen digitenne gebruiken. ''meest kampeerders en bootjesmensen'', maar dergelijke getallen zijn voor de KPN moloch al niet meer boeiend :( ze waren de enige gegadigde op de veiling. so far voor marktwerking :cry:

als interweb of 4G eruitligt kan dus geen hond meer de regionale TV (rampenzender) ontvangen. trek de FM ook uit de lucht en je kan niks meer horen over een ramp in wording want niemand koopt een peperdure portable dab+ op batterijen (radio luistert men ook op de telefon tegenwoordig).
Eigenlijk is ether-RTV een basisvoorziening die het altijd zou moeten doen als backup. daar krijgen we nog eens danig spijt van. Ik vind dat het een zaak van de overheid zou moeten zijn, publieke omroep. geen gezeur over verdienmodellen en aandeelhouderswinst, dat doen de kommersjelen maar.
en het verheugt me dat die in problemen komen, ongetwijfeld omdat het programma aanbod inmiddels om te huilen is, de wal keert het schip op zeker moment kijkt geen hond meer naar die abjecte ongein. laat maar ploffen hoor, de investeerders vinden wel weer wat nieuws om mensen van hun geld af te helpen. iets op interweb denk ik.

snameroc

Berichtdoor snameroc » ma mar 12, 2018 6:29 pm

Dat nieuwe is er toch al video land en netflix

movieman

Berichtdoor movieman » ma mar 12, 2018 6:53 pm

In het geplaatste filmpje ging het over GOEDE content, een gebrek aan wel te verstaan. De grootste blunder die de commerciëlen hier in NL hebben gemaakt, is alles te coderen en grof geld te vragen voor abonnementen via consumentonvriendelijke constructies, verziek dan nog het complete TV-aanbod met reality-TV en teveel reclame en je faillissement is op den duur een feit, maar goed, dat is mijn mening. In andere landen zijn de commerciëlen vrij te ontvangen alhoewel je voor HD wel flink moet dokken.

Hoewie Loewie

Berichtdoor Hoewie Loewie » ma mar 12, 2018 8:55 pm

Wat mij betreft, gaan die commerciële zenders allemaal over de kop. Het programma-aanbod is waardeloos en als er eens een keer iets fatsoenlijks tussen zit, dan wordt je doodmoe van de enorme reclameblokken. Weg met de commerciëlen!! :twisted:
Erres 6393/6194/3390/3370 3536 CD1151/1204 Ari SA5910 8525 CD1202
Philips GF403 202 212 426 532 840 CD104/371/650/911/950
Superscope TT5 A225/235/245/260/545 R1302/1270/1240/1220/350/340(B)/330(B)/310 QR450 T210/220 CD301A/302A/310/312/314 MS30

movieman

Berichtdoor movieman » ma mar 12, 2018 9:26 pm

Ik heb al zeker 10 jaar geen NL-commerciëlen meer en toch heb ik nog steeds een dak boven mijn hoofd, gas, water, elektriciteit, internet en mijn virtuele MFB-vriendjes, m.a.w. ik zou niet weten wat ik heb gemist...

mikey

Berichtdoor mikey » ma mar 12, 2018 10:55 pm

Wat me idd ook bij mezelf opvalt dat ik nog maar heel weinig programma's heb die in van de commerciele omroepen wil kijken (en als neem ik ze eerst op om reclame vooruit te spoelen, of kijk deze op uitzending gemist ook zonder reclame :P )

Ok kijk ook graag een goeie film maarja dan moet je bij de commerciele ook niet zijn met al die herhalingen.
Philips dcc900 ft920 ft930 fa920 fa930 fa931 fa950 cd931 cd940 cd 950 fv930 fc950 fp930 fb850
FC870 FT980 MFB 544 22rh794 22ah 762 N2543
JVC XD-Z505 XM-228 FX-531XL FX-330XL SEA-M770 TD-V531 AX-R332 XL-Z411 XV-301

Terug naar “TV en video”