Boxen vergelijking meeting in mei 2017

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

piet2401

13 mei 2017, 11:38

Omdat het zo'n andere box is, was de overgang naar de andere boxen met sommige muziek stukken wel heel groot en moesten mijn oren weer even wennen, desalniettemin was het zeer interessant om een ander concept van muziek luisteren te ervaren.
Piet2401, heb jij jouw RD's wel eens naast die ultra zoom van ds23man gezet ? Dat lijkt mij inderdaad een wat eerlijkere vergelijking.
Heb nog een wel paar van die SB Acoustics SB17NRXC35's liggen, ook een array mee maken.
Per 3 in een eigen kast, 2x 8 Ohm en eentje 4 samen weer 8 Ohm en dan eentje MFB die ook de andere 2 corrigeert......
Heb het kleine 5 inch sateh babi broertje inmiddels getest met een StarBass opnemertje en ben erg tevreden over het resultaat. Ook heb ik een test gedaan met twee woofers in 1 ruimte waarbij er 1 driver gecorrigeerd is en ook dat werkt prima. Denk trouwens dat je met 2 per kant al hele fijne dingen kan bereiken.
De Ultrazoom is nu niet meer met de RD50 maar met de Armonia Ticcs http://www.armonialoudspeakers.com/eng/ticcs.htm en nu dus een gedempte dipool. Mijn 10"woofers leggen het vast ook af tegen dat 15"JBL geweld.

Om een leuke array te maken denk ik dat je toch voor minimaal 6 stuks moet gaan. Je kan dan ook een subwoofer vergeten verwacht ik. echte 2 weg dan.
Trouwens die dipool magnetostaat (met de RD75) en die veel tweeters ook niet mis :-)
motoindo
Contacteer:

13 mei 2017, 11:59

Om een leuke array te maken denk ik dat je toch voor minimaal 6 stuks moet gaan. Je kan dan ook een subwoofer vergeten verwacht ik. echte 2 weg dan.
Zes links en rechts of zes in totaal ? :shock: :shock: :shock: En dat 15" inch geweld in een meter bij een meter bij een meter is geen leidraad denk ik. Zei vorige keer al tegen Gerard, opnemer erin en kast door drieën zagen :mrgreen:
piet2401

13 mei 2017, 12:21

idd 12 in totaal :D 8) echte arrays dan.
piet2401

13 mei 2017, 12:35

Piet's draadje maar niet te veel "bevuilen".

Maar nog steeds niemand die zijn ervaringen van de nieuwe vergelijk wil delen?
Wat vonden jullie er van vergeleken met de vorige opzet?
Moeten toch minstens man of 25-30 zijn die er iets over kunnen zeggen.........
Sandrowski

13 mei 2017, 16:51

Tsja, Ik ben nooit bij de oude opzet geweest, dus over het verschil kan ik niet oordelen. Dat gezegd hebbende, de opzet beviel me wel. Niet een hele batterij aan speakers die eigenlijk niet met elkaar te vergelijken zijn, maar een paar goede, waar je dan wat meer tijd kunt spenderen aan het beluisteren ervan met allerlei soorten muziek.

Het rijtje MFB's van Thomas was ook erg leuk om te zien én te horen. Opvallend dat er zo veel verschillen tussen zaten.

Groet,
Sander
Groet,
Sander

Natuurlijk gaat dat werken...
correltje

13 mei 2017, 17:53

Piet's draadje maar niet te veel "bevuilen".

Maar nog steeds niemand die zijn ervaringen van de nieuwe vergelijk wil delen?
Wat vonden jullie er van vergeleken met de vorige opzet?
Moeten toch minstens man of 25-30 zijn die er iets over kunnen zeggen.........
Mij beviel deze nieuwe opzet prima. Niet te veel boxen en niet te snel schakelen, zodat je meer tijd had om op de verschillen te letten.
Kortom ik vond het positief!
Bronnen: GA202, 2X GA212, GA222, AF877, CD202, CD911, 22RH651, TK610, TU 3900, TX-400, N4504.
Versterkers/Receivers: 2X NL312H, 22RH550, 22RH551, 22AH762, AX-500
Weergevers: ADK2525, N6320, N6330/99, MFB: 2X 541, 532, 544, 586, 587
bramjacobse
Contacteer:

13 mei 2017, 18:05

Beide nummers van Boris Blank zijn wel gedraaid maar niet op alle boxen. Het schijnt dat sommige boxen niet BB bestendig zijn :shock: .
Waren die sommige boxen dan defect... :shock:
Piet

13 mei 2017, 18:32

Dag beste vrienden,

Ik wist niet dat ik ze had, maar Philippe had de beoordelingsformulieren van de twee sessie toch verzameld en boven met de andere spullen die terug kwamen van de meeting in mijn hobby kamer gelegd.

Inmiddels heb ik alle 24 formulieren opgeteld en kom tot de hier onderstaande uitslag van het aantal behaalde punten. Eigenlijk heel frappant dat steeds weer blijkt dat de eindcijfers kloppen met de werkelijkheid. Met werkelijkheid bedoel ik zoals ik het zelf had ingeschat.
Dat is natuurlijk heel subjectief want mijn beoordeling hoeft niet de waarheid te zijn, maar toch :lol:

FB821---Allegra---PAG-MK2---Translator---F9818
-464-------632--------724----------651---------617

Het maximaal te behalen aantal punten is 840

Groeten Piet
Piet

13 mei 2017, 18:53

Beide nummers van Boris Blank zijn wel gedraaid maar niet op alle boxen. Het schijnt dat sommige boxen niet BB bestendig zijn :shock: .
Waren die sommige boxen dan defect... :shock:
Dag Bramjacobse,

Nee die waren natuurlijk niet kapot, maar als je Boris Blank draait, die een zeer breed frequentie spectrum heeft dat werkelijk loopt van 25 tot 20.000 Hz dan is het niet ondenkbaar dat je bij een zeer hoog geluidsniveau een luidspreker kan beschadigen. Dat risico wilde ik althans niet nemen. Groeten Piet.
Piet

13 mei 2017, 19:09

Dank je Piet, voor je opbouwende kritiek.
Ik ga hier niet verder op het forum op reageren doen we wel weer eens bij iets van minivergelijk of zo met koffie en een koek.

Vergelijk nieuwe stijl, format minder mensen per sessie en nieuwe opstelling van de boxen is top.
De gekozen luister vergelijk muziek door het team perfect.
Alleen om dit hogere niveau te houden moeten we wel op zoek naar presentatoren.
Ik heb de presentatie van Herman niet gehoord helaas, weet niet hoe hij het gedaan heeft, maar als jij er mee stopt vallen we toch wel in een gat denk ik .
Wie gaat dat opvullen? Thomas? Hij deed het wel leuk vond ik bij de MFB boxen.
Dag Piet 2401,

Heel sportief dat je het zo opvat. Had van jou ook niet anders verwacht, maar soms kan ook goed bedoelde en opbouwende kritiek in het verkeerde keelgat schieten. Natuurlijk gaan we door met onze mini meetings want daar valt voor ons alle
drie toch altijd iets te leren en daar gaat het toch om, bovendien is het nog gezellig ook. Je krijgt nog een PB van me over iets anders. Prettig weekend . Groeten Piet.
movieman

13 mei 2017, 19:28

Ik vind het best wel schokkend dat de FB821 zo slecht hebben gescoord. Moet ik dan maar stoppen met het opknappen van mijn set FB825?

Gelukkig heeft het schakelaareuveltje de beoordeling van de PAG-MkII niet heel erg beïnvloed.

Het heeft ook zijn voordelen dat je geen presentaties meer doet, je hebt t.z.t. namelijk meer tijd om babbeltjes te maken met de mensen en dat is mijns inziens ook heel veel waard, toch...

Groetjes. ;-)
Harry

13 mei 2017, 20:03

Hallo Piet,
Natuurlijk blijf ik op het forum posten als daar aanleiding toe is en als het even kan blijf ik ook als bezoeker op de meetings komen
Fijn, dan hoop ik je bij de eerstvolgende meeting weer te treffen!

Dat je onderhand het werk eens aan een volgende generatie wilt overdragen lijkt me niet vreemd. Graag wil ik je bedanken voor je jarenlange inzet voor de boxenvergelijking!
Maar naar ik aanneem zul je nog wel als toehoorder naar de de boxenvergelijking gaan? In dat geval zou ik het best fijn vinden (en daar ben ik waarschijnlijk niet de enige in) als je achteraf op het forum nog even je mening over de beluisterde boxen wilt geven. Jouw omschrijvingen geven altijd een zeer duidelijk beeld van de kwaliteiten van de diverse boxen.

Het voorgaande is echter maar een vriendelijke vraag uiteraard, en niets meer dan dat! Belangrijkste is dat je gezellig naar de meeting komt en we nog eens over onze gezamenlijke hobby kunnen praten.

Groet!
Harry
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
HermanH

13 mei 2017, 21:17

Ik vind het best wel schokkend dat de FB821 zo slecht hebben gescoord. Moet ik dan maar stoppen met het opknappen van mijn set FB825?
Het is niet zozeer dat die 821 slecht is, maar meer dat de andere zo goed zijn.
Binnenkort uitverkoop
Karsten

13 mei 2017, 22:31

Het is niet zozeer dat die 821 slecht is, maar meer dat de andere zo goed zijn.
+1
Meten is weten en weten wat je meet.
Matthieu

13 mei 2017, 22:41

Beste allemaal,

Tijdgebrek (of misschien weg prioriteitgebrek) zorgt ervoor dat ik nu pas reageer.
Ik moet zeggen dat de nieuwe opzet me wel beviel.
Soms werkt er technisch niet helemaal zoals het zou moeten, maar dat moet je op de koop toenemen.

Helaas ontbrak de 'stevige' rockmuziek maar als goedmakertje was daar dan eindelijk de electronische muziek.
Om heel eerlijk te zijn vind ik het argument dat bepaalde luidsprekers niet BB-proof zouden zijn complete nonsens.
Elke luidspreker moet bestand zijn tegen elke soort muziek.
Als het allemaal zo hard zou staan dat het kalk van de muur afvalt, kan ik jullie gelijk geven.
Maar daar gaat het bij de vergelijking niet om!

Persoonlijk vind ik de muziekkeuze altijd nogal conservatief/voorzichtig, maar dat is mijn mening.
Volgende keer misschien wel met het steviger rockwerk maar ik zou zeggen: Goed gedaan en ga zo door!
Volvo for life, Philips forever
Plaats reactie