Boxen vergelijking meeting in mei 2017

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

Hoewie Loewie
Contacteer:

10 apr 2017, 19:24

Dag Hoewie Loewie,

Je schreef: quote[ Piet voel je niet bezwaard om ze niet te kiezen hoor ] quote.

Nee, dat bezwaard voelen valt wel mee :lol: Het zijn leuke boxen voor dat geld, maar als tegen hanger van wat er straks zal staan zijn deze boxen toch niet wat ik eigenlijk zoek. Kijk als je van te voren weet dat een box het heel moeilijk gaat krijgen dan moet je die er niet tussen gaan zetten, dat is niet leuk voor de aanbieder, maar het draagt ook niet bij aan de opzet en bedoeling van deze vergelijking. Maar toch heel sympathiek dat je een steentje hebt willen bijdragen. Groeten Piet.
Hoi Piet. Graag gedaan. Ik kijk uit naar de vergelijking! :D
Erres SX6290 SX6393 SX6194 SR3390 Aristona AR8530 SG1408 CD1202 Philips GF403 GA202 GA212 RH423 RH426 RH532MFB CD104 CD303 CD950 N2221 en veul Superscope. :D www.superscopeaudio.nl
Piet

10 apr 2017, 22:55

Dag Karsten,

Zolang het alleen maar toevoegen aan je lijstje is, is er niets aan de hand :lol: :oops: Flauw grapje, want natuurlijk begrijp ik jouw argumentatie heel goed om als “leerfunctie” de 495 met 12”woofer er tussen te zetten. Aan de andere kant hebben we maar 5 plaatsen( afgesproken bij invoering “Boxen Nieuwe Stijl”) en het zou zonde zijn om die ene plaats weg te geven aan iets wat toch redelijk bekend is en zeker bij onze boxenbouwers, want ik heb daar meerdere keren over geschreven.

Ik zou dus liever op die plaats een box willen hebben die weerstand kan bieden aan de andere boxen dan een box die bij het eerste schakelen al onder uit gaat. Daartoe heb ik al meerdere keren een oproep op het forum gedaan, maar tot nu toe met weinig succes en de liefde kan niet altijd van één kant komen. ( Karsten, Piet 2401, ikzelf en Jan, maar die kan helaas deze keer niet komen)

Inmiddels zijn alle zaken voor de meeting nu klaar en afgerond, behalve die ene box, maar ook dat zal worden opgelost.

Groeten Piet.

)
Harry

11 apr 2017, 08:14

Na overleg met Piet wil ik me ook nog graag aanmelden voor deze bijeenkomst.

Eventueel kan ik een set B&O M70 boxen meenemen voor de vergelijking, maar dat zijn geen grote jongens en erg diep gaan ze niet. Philips FB-850 kan eveneens, maar de 7" woofers daarin zullen vast ook niet voldoende zijn.
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
Sandrowski

11 apr 2017, 08:32

Daartoe heb ik al meerdere keren een oproep op het forum gedaan, maar tot nu toe met weinig succes en de liefde kan niet altijd van één kant komen.
Het "probleem" is misschien niet zo zeer dat mensen niet willen, maar dat er simpelweg te weinig mensen met 'grote' luidsprekers zijn. Ikzelf bijvoorbeeld moet het doen met een appartementje van 70 vierkante meter en ik heb eenvoudigweg niet echt plaats voor echt grote speakers. Ik denk ook dat bij veel mensen de douane nogal eens in de weg zit als het gaat om speakers die in "haar" huiskamer komen. (die dingen er uit of ik eruit :hand:).

Ik kan het natuurlijk volledig mis hebben, maar ik vermoed dat de 587 of de 544 tot de grootste speakers behoren die de meeste deelnemers aan deze meeting in huis hebben. De boxen-vijver waarin gevist moet worden voor deze meeting is denk ik nogal klein, vandaar dat er zo weinig animo lijkt te zijn.

In elk geval, mocht het laatste gat niet met iets beters opgevuld kunnen worden, het aanbod van de R300's staat en ik ben stiekem wel een beetje benieuwd hoe ze zich verhouden tot de 'grote joekels'

Groet,
Sander
Groet,
Sander

Natuurlijk gaat dat werken...
Karsten

11 apr 2017, 15:09

Beste Piet;
Aan de andere kant hebben we maar 5 plaatsen( afgesproken bij invoering “Boxen Nieuwe Stijl”) en het zou zonde zijn om die ene plaats weg te geven aan iets wat toch redelijk bekend is en zeker bij onze boxenbouwers, want ik heb daar meerdere keren over geschreven.
Ik begrijp jou helemaal. :wink:
De systemen die we hebben afgesproken gaan in mijn auto passen, samen met nog wat voorwerpen die er voor gaan zorgen dat de tweeters op ongeveer 1,10 meter komen. :wink:

Groet;

Karsten
Meten is weten en weten wat je meet.
Piet

13 apr 2017, 21:50

Daartoe heb ik al meerdere keren een oproep op het forum gedaan, maar tot nu toe met weinig succes en de liefde kan niet altijd van één kant komen.
Het "probleem" is misschien niet zo zeer dat mensen niet willen, maar dat er simpelweg te weinig mensen met 'grote' luidsprekers zijn. Ikzelf bijvoorbeeld moet het doen met een appartementje van 70 vierkante meter en ik heb eenvoudigweg niet echt plaats voor echt grote speakers. Ik denk ook dat bij veel mensen de douane nogal eens in de weg zit als het gaat om speakers die in "haar" huiskamer komen. (die dingen er uit of ik eruit :hand:).

Ik kan het natuurlijk volledig mis hebben, maar ik vermoed dat de 587 of de 544 tot de grootste speakers behoren die de meeste deelnemers aan deze meeting in huis hebben. De boxen-vijver waarin gevist moet worden voor deze meeting is denk ik nogal klein, vandaar dat er zo weinig animo lijkt te zijn.

In elk geval, mocht het laatste gat niet met iets beters opgevuld kunnen worden, het aanbod van de R300's staat en ik ben stiekem wel een beetje benieuwd hoe ze zich verhouden tot de 'grote joekels'

Groet,
Sander

Dag Sander ,

Je hebt het niet mis. Het is inderdaad zoals jij zegt. Ik hak al wat langer met dat bijltje en bij iedere meeting is het weer een gevecht om boxen te krijgen die wij graag zouden willen hebben en het soort boxen kan per meeting verschillen. Voor een deel heeft dat zeker te maken met het feit dat veel freaks alleen maar MFB boxen hebben. Niet zo gek want we zijn tenslotte een MFB club met MFB freaks :lol:

Maar Sander, natuurlijk heb ik hier rekening mee gehouden en wat munitie achter de hand gehouden en als er geen aanbiedingen meer komen waar ik iets mee kan, dan zet ik die munitie in. Komt goed . En bedankt voor jouw visie ten aanzien van dit probleem waarmee we elke keer weer mee worstelen. Groeten Piet.
Raicho
Contacteer:

23 apr 2017, 19:50

Beste allemaal en de forumbeheerders in het bijzonder,

Is het wellicht mogelijk een overzichtje te maken van het programma van de luidsprekervergelijk? Is een apart inschrijftopic wenselijk?

Grtz,

Mark V.
(die graag bij de vergelijk aanwezig wil zijn)
Piet

23 apr 2017, 23:18

Dag Raicho,

In de agenda die op het punt staat om gepost te worden staat de indeling van de groepen met de tijden wanneer en in welke ruimten de twee verschillende vergelijkingen zullen plaats vinden en wie wat gaat presenteren. In totaal zullen er dertig deelnemers zijn in twee groepen van 15 (dat is dus exclusief de mannen die de zaak moeten runnen).

Een apart inschrijf topic is niet nodig. De inschrijving heeft al in februari plaats gevonden en staat onder "Boxenvergelijking Nieuwe Stijl" waar jij je ook hebt opgegeven als deelnemer

Wat we niet expliciet hebben aangegeven is welke boxen er zullen staan. We hebben dat altijd als verrassing gehouden, maar er is niets tegen om daar nu eens van af te wijken. Bij "Boxenvergelijking Nieuwe Stijl" staan de volgende boxen
FB 821, RD Allegra, PAG- MK2', Translater Impact 5 MK1, AH 9818. Bij de MFB presentatie zullen alle beschikbare MFB boxen staan. Thomas kennende zal dat wel alle MFB boxen zijn. Groeten Piet.
Laatst gewijzigd door Piet op 25 apr 2017, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Raicho
Contacteer:

24 apr 2017, 20:03

Dag Piet,

Bedankt voor je reactie. Inmiddels heb ik de agenda en de lijst aan deelnemende luidsprekers gezien. Interessant deelnemersveld... Ik ben vooral benieuwd wat de "zelfbouwers" geen doen.

Tot de 6e!

Mark V.
gijzje

26 apr 2017, 12:23

Hallo Piet en andere liefhebbers,

Helaas moet ik me afmelden voor de boxen meeting.
Reden: ik ben dan onderweg terug van Denemarken, terugkomend van een onverwacht 4 daags uitje naar Legoland. En dan gaat de familie voor ...
Ik wens jullie al veel luistergenot en nogmaals jammer dat ik er niet bij kan zijn

groeten,

Gijs
"ik kom gewoon oren te kort. "
THCyclist

03 mei 2017, 00:06

Ik vrees dat ik me moet afmelden. Er moeten helaas andere keuzes worden gemaakt :(
bertie

03 mei 2017, 11:53

Bij deze wil ik mezelf en mijn zoon Zeno aanmelden voor de
boxenvergelijking aanstaande zaterdag 6 mei . [ 2 personen ]
m.v.g. bertie brokling. :dance:
bertie

03 mei 2017, 12:53

beste piet .
ik heb de cd Woodface van Crowded house, ADD uit 1991.
de samenzang van Neil en Tim Finn is erg mooi en zowel
het midden en laag vind ik persoonlijk erg mooi.
kan je hier iets mee ? of is ADD niet wat je zoekt ?
m.v.g. bertie.
Piet

03 mei 2017, 13:16

Dag Bertie,

De muzieklijst is in principe klaar. Maar als het werkelijk een goed nr is dan zet ik dat nummer er wel tussen. Kun je dat nummer via google drive mij toesturen. Alvast bedankt. Groeten Piet
Harry

03 mei 2017, 14:14

Dag Piet,
Helaas laat mijn gezondheid de laatste tijd sterk te wensen over. Daarom moet ik me jammer genoeg afmelden voor de bijeenkomst van as. zaterdag, het is niet anders :(
Rest mij om jou en alle bezoekers een geslaagde luistersessie en vooral een fijne dag toe te wensen!
Groet, Harry
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
Plaats reactie