"Boxenvergelijking Nieuwe Stijl

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

gromsound
Contacteer:

14 nov 2016, 17:22

Hallo waarde Bovenmeester,

Hoe nu, ik sta in de lijst maar heb me niet daarvoor aangemeld? zo neem ik ongewild een plek in van een van de reservebankzitters dat is niet mijn bedoeling...

Wel zou ik graag na afloop van het hele feest -als de kabels er nog liggen- even 3 minuten speeltijd afhuren op jouw meesterwerk om mijn standaard testmuziekje (VPs meesterwerk) eens te beluisteren. Dat moet dan subliem in het kwadraat zijn 8)

Ik verheug me op ons weerzien, mvg
Andre.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Will
Contacteer:

14 nov 2016, 20:18

Hallo Grom,

Ik verdenk de Bovenmeester in dit geval van een vooropgezet plan :lol:

Will
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
Piet

14 nov 2016, 23:50

gromsound schreef:Hallo waarde Bovenmeester,

Hoe nu, ik sta in de lijst maar heb me niet daarvoor aangemeld? zo neem ik ongewild een plek in van een van de reservebankzitters dat is niet mijn bedoeling...

Wel zou ik graag na afloop van het hele feest -als de kabels er nog liggen- even 3 minuten speeltijd afhuren op jouw meesterwerk om mijn standaard testmuziekje (VPs meesterwerk) eens te beluisteren. Dat moet dan subliem in het kwadraat zijn 8)

Ik verheug me op ons weerzien, mvg
Andre.
Dag Andre,

Een vooropgezet plan zoals Will oppert dat lijkt me een mooie way out, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik me blijkbaar heb vergist. Fijn dat je het even meldt dan kan de volgende bankzitter Robert fotohuis jouw plaats innemen. Tim kan dan als nr 15 toegevoegd worden aan de morgen sessie. Groeten Piet.

Dag Remi,

Kun jij deze wijzigingen nog verwerken en als dat niet meer kan dan regelen we dat wel ter plaatse
Groeten Piet.
esgigt

15 nov 2016, 18:32

Een vraag ter informatie: Hoe laat beginnen de sessies?
CD880, FT880, RH544, PM2519, BX510A, 22RH720, GA312 (Aristona) ;)
movieman

15 nov 2016, 18:54

Alle info vind je hier.
Thomas schreef:...
11.15 uur : Eerste PAG MK-II demonstratie van Piet Gouw
...
13.15 uur : Tweede PAG MK-II demonstratie van Piet Gouw
...
esgigt

15 nov 2016, 19:04

Dank, Movieman! Die was ik even kwijt.....
CD880, FT880, RH544, PM2519, BX510A, 22RH720, GA312 (Aristona) ;)
Piet

27 nov 2016, 19:45

Dag Will,

Nog bedankt voor het in de rij brengen van het lijstje deelnemers. Op computer gebied ben ik namelijk niet zo'n held. Gelukkig kan ik de meest voorkomende dingen zoals bankzaken en plakken van "word" naar een andere plaats, e-mailen en PB's versturen. Groeten Piet.
Piet

17 jan 2017, 20:55

Dag beste vrienden,

Het moment is aangebroken dat we spijkers met koppen moeten gaan slaan als we in mei een “boxenvergelijkingsmeeting nieuwe stijl” willen organiseren al of niet gekoppeld met andere activiteiten. Dit laatste zal ik met Thomas nader bespreken, want mogelijk vindt Thomas mei, voor de andere activiteiten, te dicht op de meeting van november 2016. In dat geval zou Thomas, wat hij zo graag wil, zelf in een andere ruimte een presentatie kunnen geven met alleen MFB boxen. Ook dat zal ik met Thomas overleggen.

Verleden jaar heb ik op 9 september op deze rubriek blad 5 een oproep gedaan voor 2 presentatoren en 4 freaks voor de muziek keuze zodat we een bredere insteek qua muziek krijgen.
Jullie reacties op mijn voorstel om de boxen vergelijkingen op een hoger, meer professioneler, niveau te brengen, waren zeer positief. Mijn dank daarvoor.

Maar nu moet ik de puntjes op de i gaan zetten. Heel fijn dat het voorstel goed is ontvangen, maar tot nu toe heeft zich nog niemand gemeld om de taak van presentator, terwijl die toch danig verlicht is, op zich te nemen.

Ik denk dat aanmelden op PB misschien een goede optie is, zodat er nog even overleg kan plaats vinden voordat de aanmelding definitief wordt. Dit geldt eveneens voor de freaks die zich willen aanmelden voor de muziek keuze.

Aanmeldingen graag zo spoedig mogelijk. Als voor 1 februari zich niemand heeft aangemeld en dat geldt in het bijzonder voor de presentatoren, ja dan zie ik het somber in. Sterker nog dan houdt het voor mij op en kan de “Boxenvergelijking Nieuwe Stijl” in mei geen doorgang vinden. Begrijp me goed, er komt een moment dat ik me sowieso zal moeten terug trekken omdat het niet meer gaat, maar voordat dat gebeurt had ik heel graag, als laatste bijdrage, mijn voorstel in gang gezet en gerealiseerd, maar zonder jullie hulp gaat dat niet lukken. Dit moet ik nog even kwijt: De bal ligt dus bij jullie, haha. Een klein beetje humor mag toch wel in deze onzekere tijden.

Tot slot nog iets anders: Bij de meeting van 19 november vorig jaar heb ik voor een deel al proef gedraaid met “Boxen(vergelijking) Nieuwe Stijl. En dat beviel me goed. Nu heb ik bij de mini vergelijking hier thuis met de boxen van Jan en Piet 2401 en de PAG-MK2 een andere boxen opstelling gemaakt, zuiver als proef en kijken hoe dat bevalt.

Door de jaren heen hebben we altijd de boxen in spiegel opgesteld, dus links te beginnen aan de linker zijde met box A, B, C enz. en rechts eveneens beginnen aan de linker zijde met A,B, C enz. Deze opstelling heeft als voordeel dat de breedte van het stereo beeld bij omschakelen altijd gelijk blijft. Maar het nadeel is dat voor de luisteraar bij omschakelen het stereobeeld maar ook het hele geluidsbeeld steeds verschuift.

Ik dacht laat ik nu hier thuis eens een symmetrische opstelling maken, dus links box A,B,C en rechts box C,B,A enz. Nadeel is dat bij omschakeling de stereo breedte niet meer constant is. Nu vonden we alle drie dat zolang je ongeveer 2 meter afstand hebt tussen de beide boxen C. (die dus het dichtste bij elkaar staan), dat deze opstelling niet zoveel afbreuk doet aan het stereo beeld, maar wel heel erg ten goede komt aan het hele geluidsbeeld. Dat beeld wordt veel rustiger. Op de meeting in mei zou ik dat willen uitproberen. Eigenlijk ben ik er vrij zeker van dat dit goed zal uitpakken. N.B. ik weet niet of symmetrisch de juist benaming is. Kon zo gauw geen andere naam bedenken.

Jullie zien dat ik optimistisch blijf en er van uit ga dat de meeting in mei gewoon door gaat en jullie kunnen er voor zorgen dat mijn optimisme gerechtvaardigd is!! Groeten Piet.
HermanH

17 jan 2017, 21:55

pb gestuurd
Binnenkort uitverkoop
tismarnix

17 jan 2017, 22:19

PB verstuurd
Grote MFB's zijn goed, maar GROOT (half-) passief doet er niets voor onder (op de kastgrootte na :wink: )
Plaats reactie