Nieuwe forumafdeling: Ontwikkeling en Design!

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

Matthieu

Re: Nieuwe forumafdeling: Ontwikkeling en Design!

Berichtdoor Matthieu » vr aug 05, 2016 4:34 pm

Ik weet dat het eigenlijk alleen zijdelings iets te maken heeft met het draadje maar toch stel ik de vraag:
Is het mogelijk dat de nieuw ontwikkelde spullen beschikbaar komen via de webshop?

Wellicht kan de webshop daarbij als tussenstation dienen waarbij er een 1-op-1 doorschakeling is naar de aanbieder(s)? Het is nu vaak zoeken in het draadje wie er bij betrokken zijn en of de ontwikkeling beschikbaar is.
Misschien is het ook wel niet de bedoeling om de spullen te verkopen maar dat weet ik niet.

Ik beschik helaas niet over de tijd en vooral de gave om zelf te knutselen aan mijn apparatuur, maar ben misschien wel geïnteresseerd om e.e.a. aan te schaffen. Ik vind het super interessant dat er nu een soort 2.0 versies ontwikkeld worden van apparaten uit de jaren 70/80. Niet omdat het moet maar omdat het kan.
Volvo for life, Philips forever

gromsound
Contacteer:

Berichtdoor gromsound » vr aug 05, 2016 9:32 pm

je vindt de allereerste posting over dat project hier:
http://www.mfbfreaks.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=8830
Thomas zijn originele idee is/was dus om inderdaad een 209 vervanger voor de webshop bechikbaar te maken. Tja en toen ging de lawine los! :lol: > 30 paginas waarvan 20 over de pickupversterker... :roll: dus dat je de draad kwijt bent geraakt is niet zo verwonderlijk :D
lijdt aan AMHD - alles moet het doen

Fotohuis
Contacteer:

Berichtdoor Fotohuis » za aug 06, 2016 11:09 am

Beste Matthieu,

Dat je de tel bent kwijtgeraakt kan ik mij voorstellen. De bedoeling is inderdaad dat er een kant en klaar 209 ontwerp komt in de web shop en misschien een versie die je zelf als bouwpakket in elkaar moet zetten.

De aftrap is al gegeven met een RIAA ontwerp (dus een V.V. voor de Phono ingang) op basis van de ultra lage ruis OPAMP (Operationele versterker (Amplifier)) van Linear Technology LT1028. De specs zijn zelfs beter dan bij de 209 wat met zo'n I.C. niet zo heel moeilijk meer te maken is. Geschikt voor M.M. elementen (Moving Magnet) wat zeg maar >90% van de draaitafel liefhebbers in praktijk gebruikt.

Een voorzetje heb ik gemaakt met een klasse A voorversterker opgebouwd met bi-polaire onderdelen.
http://www.mfbfreaks.com/forum/viewtopi ... =21&t=8883

Die is eventueel bij mij te beluisteren. Vanuit 's-Hertogenbosch niet zo ver naar Ravenstein (Gem. Oss). Dat wordt dan helemaal een zelfbouw pakket. (Dus ook de P.C.B.'s (laten) maken.) De ingangsselectie zou je dan bij Ali-E kunnen bestellen, audio relais, verguld of een compleet P.C.B. bordje bestellen. Daar zijn ook al diversen mensen mee bezig, zie ook het eerste draadje (inmiddels 37 pagina's) en hier:
http://www.mfbfreaks.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=8855

Je kunt natuurlijk alle kanten op met zo'n V.V. ontwerp, incl. een Arduino uP gaan gebruiken voor A.B. en display selectie met programmeren van de gekozen ingangen, al ben ik daar geen fan van om digitale signalen te gaan gebruiken in een goede analoge V.V. Maar iedereen ziet dat weer anders, derhalve al 37 pagina's verder in de discussie.
http://www.svema.info
Analoog? Dynavox TPR-3 5670W buizen voorversterker, ET-100 met Teufel Ultima 20 Mk2. N4504, N4450, N2521, N2507, 212, 312, 222, draaitafels + GP401/412 MKII Shibata. CD204, CDF200. NAD C352, C422, C521BEE+FB820. 22RH743+22RH544/79R

Matthieu

Berichtdoor Matthieu » zo aug 07, 2016 1:15 pm

Mooi hoor alle reactie's. Ik blijf het echt geweldig vinden dat er een drive is om het beter te maken dan het originele ontwerp. Let's make things better ... (of zullen we het daar maar niet meer over hebben :mrgreen: ) Niet alleen het aangehaalde ontwerp voor de 209 is hier een mooi voorbeeld van maar ook het DHCP project zijn bij uitstek voorbeelden van hoe je met moderne technologie iets beter kunt maken. Een beetje de olympische gedachte Citius - Altius - Fortius, maar dan anders. Ik zou zeggen ga zo door maar probeer het ook bereikbaar te maken/houden voor de 'gewone mens'. Het zou zonde zijn als het zou sterven in schoonheid.
Volvo for life, Philips forever

Terug naar “Updates en Mededelingen”