Bericht - PHP4 end of life

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

Thomas
Site Admin
Contacteer:

23 jul 2007, 22:08

Beste allemaal,

Vandaag ontving ik een bericht van onze domeinhost inzake PHP, de programmeertaal die achter het Forum (phpBB) zit. Het bericht luid als volgt:

Vandaag is aangekondigd door de uitgever van PHP4 dat het product zijn levenseinde heeft bereikt. Dit betekend dat ze het product PHP4 gaan uitfaseren.
Dit betekent simpel gezegd dat wij geforceerd worden om over te stappen naar de nieuwste productversie genaamd PHP5. Hierdoor zullen sommige websites niet meer (correct) werken, doordat de programmatuur te oud is geworden om te ondersteunen.
Wij zullen een plan gaan opstellen om de overgang naar PHP5 zo goed mogelijk te laten verlopen. We hebben mogelijk al een oplossing hiervoor, maar dit moet nog eerst uitgewerkt worden. Meer informatie hierover krijgt u later als ook voor ons alles duidelijk is.
Op een rijtje de gepubliceerde datums:
2007-12-31 : End-of-Life , PHP4 wordt niet meer bijgewerkt door de ontwikkelaar.
2008-08-08 : PHP4 houdt op met bestaan.

Zoals gezegd maakt het MFBfreaks.com Forum gebruik van PhP, en dit kan betekenen dat bepaalde onderdelen niet of niet correct meer zullen werken. In samenwerking met de webhost ben ik al bezig de gevolgen te bekijken. Doordat ook phpBB werkt aan een update van het forum, die compatible is met PhP5, zal de schade beperkt blijven. Mocht je zelf iets vreemds merken tijdens het gebruik, gelieve dit dan even te melden via mijn e-mail adres. We kunnen dan bekijken of het probleem php5-gerelateerd is, en of er een oplossing beschikbaar is.

Vriendelijke groet!
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Plaats reactie