Meeting 2014 Boxenvergelijking topic

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

Piet

09 jul 2014, 20:46

:) en anders toch maar de deurtjes van PAG1 terughalen Piet, scheelt ook een hoop werk :wink:
Piet,

Als ik dit zo lees dan moet jij bijna wel je PAG2 beschikbaar stellen in de volgende boxenvergelijking :)

Tegen drieweg-2 :twisted:

Groet,
David

Ongeloofwaardig!!

Dag Remi,

Je gelooft het niet maar het is echt gebeurd. Na de post van jou komt die zelfde avond de betreffende persoon van de PAG 1 deurtjes even langs. Ik laat hem voor de lol mijn post en jouw reactie daarop lezen. Hij zegt: wat denk jij? Ik zeg: hetzelfde als jij :lol: :lol: Geef me dan maar een kop koffie. Groeten Piet.

Dag David,

Ze had mij bezig gezien op de computer, ja en, dat gebeurde wel vaker en zegt plotseling een beetje verontrust (dat was vlak na de vlak post van jou) je gaat toch niet meer ...... Ik zeg: nee hoor dit is de laatste keer geweest. Het is mooi geweest. Zij zegt beloofd? Ik zeg beloofd.

Ze bedoelde, zonder het te zeggen, (dat krijg je als je 54 jaar bij elkaar bent, haha) je gaat toch niet meer naar de volgende boxen meeting met al je boxen en andere spullen. Je gelooft het niet maar je moet wel over telepathische eigenschappen beschikken als je niet weet wat ik geschreven had en ook niets wist van jouw reactie.

Ik denk dat we een andere oplossing moeten bedenken David, maar ééns zullen we jouw drieweg-2 met de PAG 2 vergelijken. Groeten Piet.
David
Contacteer:

10 jul 2014, 07:36

Hi Piet,

Mooi van die deurtjes, maakt het toch weer wat makkelijker.

En voor wat betreft de reactie van je vrouw, ze zal je inderdaad best goed kennen, en je pretoogjes danwel manier van doen als je zo iets leest, herkennen. Ze weet vast dat je bezig bent met PAG-2 dus dan is die rekensom wel te maken :)

En die vergelijking tussen PAG-2 en 3-weg-2, dat zou leuk zijn, wie weet, ooit....

Groet,
David
MFB Collectie: Aanwezig...
Overige hobby's: flipperkasten, auto's, watersport, aquaria, zendamateur
Remi

10 jul 2014, 11:10

Leuk Piet! :D mooi dat je weer met de goede versterkers verder kan
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Piet

10 jul 2014, 14:27

Leuk Piet! :D mooi dat je weer met de goede versterkers verder kan
Hi Piet,

Mooi van die deurtjes, maakt het toch weer wat makkelijker.

En voor wat betreft de reactie van je vrouw, ze zal je inderdaad best goed kennen, en je pretoogjes danwel manier van doen als je zo iets leest, herkennen. Ze weet vast dat je bezig bent met PAG-2 dus dan is die rekensom wel te maken :)

En die vergelijking tussen PAG-2 en 3-weg-2, dat zou leuk zijn, wie weet, ooit....

Groet,
David

Dag David en Remi,

Jullie dachten allebei dat ik m'n deurtjes weer terug had, nee dus. De vraag is, hoe komen jullie tot deze conclusie? Grappig eigenlijk, want dat kan je niet direct uit de denk wijze van mijn vriend en mij opmaken. Oh, ik zie het al ik had twee lachebekjes geplaatst daaruit hebben jullie die conclusie getrokken, terwijl ik bedoeld heb : te belachelijk voor woorden. Misschien had ik toch deze moeten gebruiken :cry: :cry: of deze :( :( , maar ik hou het op :lol: :lol: Groeten Piet en in dit geval ook van Myriam.
Piet

10 jul 2014, 16:13

Goedenavond Piet,

Wat jammer dat de huidige PAG's je niet zo goed bevielen als met de oude deurtjes.
Daardoor vind ik het juist zo mooi dat ze nog zo goed scoorden, proficiat!
Graag zou ik nog een keer een setje 544 slopers ombouwen naar een PAG-achtige configuratie.
Over de PAG's is wel het een en ander aan technische info te vinden, maar ik ben erg benieuwd naar de huidige configuratie, of de laatste van de oude deurtjes.

Het zou natuurlijk geweldig zijn als het mogelijk is zelf een set PAG's te maken van een setje donor-544's.

Als laatste vraag ik me af, of je als passieve vierweg-eigenaar de 0211 niet mist. Ik kan in ieder geval niet meer zonder dome-middentoner, en ik vraag me af hoe je dat ervaart bij de PAG's.
Groeten!

Robbin

Dag Robbin,

In principe zijn de deurtjes van de PAG1 en PAG2 gelijk, maar om de een of andere reden klinken ze anders en onderling ook nog. Lig ik niet wakker van, gewoon een kwestie van "deur douwe" komt goed.

Wat betreft je vraag over de mid 0211 zoals bij mijn 9818. kijk bij een normale drieweg met een 0211 zit je altijd met het probleem dat je tussen woofer en 0211 pas bij 500 Hz kunt overnemen. In feite moet de woofer dan te ver doorlopen en komen er moeilijkheden met de zogenaamde compliance of te wel de volgzaamheid en dan ook nog in het belangrijke mid/laag gebied. Als je dat wilt voorkomen dan moet je er een conus speaker tussen zetten ,maar ook die moet je niet te ver laten doorlopen.

Bij de 3 weg PAG box zit het zo dat de isofase SQ het hele frequentie bereik van 2000 tot 20000 Hz in één ruk mooi strak met een super licht capton velletje (folie) kan weergeven. (er is dus geen tweeter nodig, dat kan wel maar maakt het met nog een filter er tussen nodeloos gecompliceerd).

Nu is het alleen van belang dat je tussen woofer en SQ er een lichtgewicht conus speaker tussen zet, want in deze situatie moet de conus speaker tot 2000 Hz door lopen en dat is normaal gesproken iets te ver (liever tot 1500 Hz) maar dat gaat in dit geval dus niet en daarom heb ik gekozen voor mijn " geliefde" 70652 met een lichtgewicht papier conus met een uitstekende inwendige demping
van het papier en verder een licht gewicht foamrand. Dat gaat probleemloos. Aan de onderkant kun je bijvoorbeeld bij ongeveer 275 Hz overnemen van de woofer.

In feite heb je met dit concept eigenlijk het zelfde bereikt wat je alleen met een 4 weg kan.

We kunnen het nu over verdere details hebben, maar dat heeft alleen maar zin als je over de SQ isofase speakers beschikt en licht gewicht conus speakers á la 70652. Als dat zo zou zijn kunnen we verder op PB, want voor andere freaks zijn dié details niet interessant omdat ze er verder niks mee kunnen. Groeten Piet.
Remi

10 jul 2014, 20:40

Dag David en Remi,

Jullie dachten allebei dat ik m'n deurtjes weer terug had, nee dus. De vraag is, hoe komen jullie tot deze conclusie? Grappig eigenlijk, want dat kan je niet direct uit de denk wijze van mijn vriend en mij opmaken. Oh, ik zie het al ik had twee lachebekjes geplaatst daaruit hebben jullie die conclusie getrokken, terwijl ik bedoeld heb : te belachelijk voor woorden. Misschien had ik toch deze moeten gebruiken :cry: :cry: of deze :( :( , maar ik hou het op :lol: :lol: Groeten Piet en in dit geval ook van Myriam.
Hoi Piet, niet zo moeilijk hoor, ik denk dat wij allebei deze twee aan elkaar knoopten:
:) en anders toch maar de deurtjes van PAG1 terughalen Piet, scheelt ook een hoop werk :wink:
Ongeloofwaardig!!

Dag Remi,

Je gelooft het niet maar het is echt gebeurd. Na de post van jou komt die zelfde avond de betreffende persoon van de PAG 1 deurtjes even langs. Ik laat hem voor de lol mijn post en jouw reactie daarop lezen. Hij zegt: wat denk jij? Ik zeg: hetzelfde als jij :lol: :lol: Geef me dan maar een kop koffie. Groeten Piet.
en is het echt zo belachelijk? valt denk ik wel mee hoor :)
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
David
Contacteer:

10 jul 2014, 21:16

Precies die opmerkingen deden mij ook denken dat je ze weer terug had.

De drieweg crosst op 280Hz en 2kHz.

Het laag wilde ik niet hoger crossen, mid/hoog kon niet hoger voor de mid en niet lager voor het hoog.

Grappig, vergelijkbare setup als de PAG :)
MFB Collectie: Aanwezig...
Overige hobby's: flipperkasten, auto's, watersport, aquaria, zendamateur
Piet

10 jul 2014, 22:36

Dag Remi en David,

Sorry, met die lachebekjes heb ik jullie onbedoeld op het verkeerde been gezet. En met "te belachelijk voor woorden" heb ik niet jullie conclusie bedoeld maar "de gedachte dat mijn vriend die ooit zou terug geven, ook niet als ik er om gevraagd zou hebben, dan had ie hartelijk gelachen en gezegd los jij maar lekker PAG 2 op. Vandaar die lachebekjes. Je moet het zien als een soort spel tussen mij en mijn vriend, maar dat konden jullie allemaal niet weten en dat had ik moeten bedenken bij het schrijven van die post. Lees mijn post nu nog maar eens, dan is alles meteen duidelijk. :lol: Groeten Piet.

Remi, en dan die GROTE RODE LETTERS, ik schrok echt :lol: :lol: Gr. Piet
Remi

11 jul 2014, 00:01

sorry :wink: :P
Plaats reactie