Meeting 2014 Boxenvergelijking topic

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

Karsten

03 apr 2014, 11:14

30 mensen per sessie en niet meer is de planning; wie het eerst komt heeft een plaats.
Hey Marnix;

Inderdaad liever van tevoren inschrijven of kiezen bij binnenkomst en dan een bonnetje krijgen voor de vroege of late sessie.
Bonnetje inleveren bij binnenkomst van de luisterruimte; Zo voorkom je dat sommige mensen twee keer gaan en anderen de boot missen. Met twee sessies hoef je volgens mij niemand teleur te stellen.

Groet;

Karsten
Meten is weten en weten wat je meet.
HENK44

03 apr 2014, 11:46

Als basis van het beluisteren zou ik, als referentiekader zeg maar, graag zien dat de populaire en meest verhandelde MFB's aanwezig zijn, gereviseerd natuurlijk. Dus 532, 541, 544, 585, 587.
Wat mij ook interessant lijkt is het verschil te horen tussen een setje gestoepte en ongestoepte 587ers. En dat is natuurlijk helemaal niet omdat ik in verwachting ben van een setje gerecapte en gestoepte boxen. :o
Henk
Je hobby mag geld kosten, als dat geld maar niet je hobby kost
jamie

03 apr 2014, 16:08

Als basis van het beluisteren zou ik, als referentiekader zeg maar, graag zien dat de populaire en meest verhandelde MFB's aanwezig zijn, gereviseerd natuurlijk. Dus 532, 541, 544, 585, 587.
Wat mij ook interessant lijkt is het verschil te horen tussen een setje gestoepte en ongestoepte 587ers. En dat is natuurlijk helemaal niet omdat ik in verwachting ben van een setje gerecapte en gestoepte boxen. :o
Henk
Ik mis de 9638 nog..
Wil de mijnen wel ter beschikking stellen.
Heb ze van David over genomen, dus technisch zijn ze uitstekend.
Ben nu de tel echt kwijt..
Nee, hoor.. Mijn hobby loopt echt niet uit de hand..
Of toch??
Cyberjan

03 apr 2014, 16:17

ik heb bop de zolder een paar boxen staan heb die een paar jaar geleden even na laten kijken , dus in orde laten brengen.
ik weet niet of er interesse is deze te horen?
hier de boxen:
Carnegie 160 produced by Liesenkoetter
20-22000hz
120 watt en
max 160watt
indien ja dan zou ik ze graag bij remi kunnen brengen zodat hij kan controleren dat ze in orde zijn. :D
Piet

05 apr 2014, 16:24

Beste mede freaks,

Verleden jaar zag ik al ruim vóór de meeting, dat het aantal deelnemers een groot probleem zou gaan worden voor wat betreft de boxen vergelijking. Op dat tijdstip was het echter onmogelijk de agenda nog om te gooien, want dat zou ten koste gaan van andere bijdragen en ons streven was juist om wat meer accent te leggen op de bijdragen van andere freaks.

Direct na de meeting heb ik voorgesteld en dat ook op het forum gezet om bij de volgende meeting het in twee sessies doen.

Het voorstel om maximaal 30 man toe te laten is eveneens van mij afkomstig. Het is geen leuke maatregel, maar wie een betere oplossing weet mag het zeggen.

Wat betreft, wie het eerst komt heeft een plaats, vind ik ook wat kort door de bocht. Ik kon helaas niet deelnemen aan de vóór overlegmeeting omdat ik thuis niet weg kon, maar als ik me goed herinner heb ik in mijn punten inbreng een ander voorstel gedaan namelijk de eerste 60 aanmeldingen van deelname aan de meeting hebben voorrang met dien verstande dat als iemand geen gebruik maakt van zijn plaats bij de boxen vergelijking, dat die dan zijn plaats kan afgeven aan een freak die buiten de 60 is gevallen. Ook hier geldt, wie een betere oplossing heeft mag het zeggen, met de nadruk op "betere". Dit is organisatorisch heel makkelijk te regelen en in de hand te houden. Het is alleen heel vervelend dat er een apart inschrijf topic moest komen, omdat een aantal freaks bij de oorspronkelijke oproep er weer allerlei mailtjes hebben tussen door gegooid. Nu is het weer een uitzoekerij wie nu in de groep van 60 valt.

Mijn laatste punt is de muziek. Beste Chris, ik begrijp je punt, maar geloof me, de muziek keuze is één van de moeilijkste punten van een boxenvergelijking. Ik doe het nu niet meer, maar voor mijn laatste presentatie voor de meeting van 2010 ben ik weken lang bezig geweest om muziek uit te zoeken die geschikt was voor het vergelijken op zich en om een grote groep luisteraars het naar de zin te maken. Eén ding weet ik uit ervaring heel zeker, bij extreme muziek verlies je driekwart van je publiek. Daar komt nog een heel belangrijk punt bij, degene die de presentatie doet moet zelf voor 100% achter zijn gekozen muziek staan. Het is en blijft een moeilijk vak.

Chris,als je bepaalde cd's gedraaid wil hebben, geef die dan zo snel mogelijk aan Marnix dan kan hij bekijken of het in het geheel past. Voor de DHCP vergelijking geldt dit des temeer.

Overigens bedankt voor al jullie bijdragen, want daar moeten we het wel van hebben, anders weet je niet wat onder de freaks leeft. Groeten Piet.
xstatic

05 apr 2014, 18:30

Ik weet niet of er belangstelling voor is... maaar...
ik zou mijn setje SA-S1 MFB/Electrostatische SONY 's kunnen meebrengen.....
http://homepage2.nifty.com/k-ooki/apm/sa-s1.htm
Om rituele zelfverbrandingen te voorkomen wil ik opmerken dat ik niet vind dat ze beter, anders, japanser, etc zijn.....
Enkel voor het vergelijk zou ik ze mee willen brengen.
Ik moet echter om 14.00 uur vertrekken (met de sonies ivm werk.)

.. ;-)
HENK44

05 apr 2014, 18:57

Ik weet niet of er belangstelling voor is... maaar...ik zou mijn setje SA-S1 MFB/Electrostatische SONY 's kunnen meebrengen.....
Kan me de vorige meeting nog goed herinneren, zaten er toen ook geen ynos bij ? :mrgreen:
Je hobby mag geld kosten, als dat geld maar niet je hobby kost
xstatic

05 apr 2014, 19:19

Ik was er niet toen.... wat gebeurde er toen ?
tim89

05 apr 2014, 20:27

Kan me de vorige meeting nog goed herinneren, zaten er toen ook geen ynos bij ? :mrgreen:

klopt maar die hadden een revisie nodig
vandaar dat ze niet goed klonken
geen vriendin, geen gezeur, DUS STAPELEN MAAR !!!!!!
mjo

05 apr 2014, 21:08

klopt maar die hadden een revisie nodig
vandaar dat ze niet goed klonken
Volgens mij was het na een paar tonen einde oefening....dood als een pier...toch?
tim89

05 apr 2014, 21:23

nee de elektrostaten waren versleten waardoor het rendement van de tweeters veelte laag was en daardoor de balans zoek was
Matthieu

06 apr 2014, 00:23

FB1000s gewoon om ze eens te horen?
Volvo for life, Philips forever
xstatic

06 apr 2014, 01:11

De electrostaten op de Sonies doen het nu nog uitstekend hier. Ik gebruik ze op zolder dagelijks als ik achter mijn computer zit.
Dus als er behoefte is sjouw ik ze wel mee. :-)
Piet

10 apr 2014, 15:58

Beste vrienden,

Het aanbod van boxen voor de vergelijking is wat achter gebleven ten opzichte van wat wij verwacht hadden. Ik bedoel niet zozeer het aantal aanbiedingen, die zouden we zelfs om capaciteitsredenen en plaatsingsmogelijkheden niet eens allemaal kunnen honoreren.

Nee, het zit anders: in het aanbod ontbreken twee belangrijke categorieën namelijk het aanbod van boxen van naam zoals B&W ,Kef, Heco , etc. (alleen Karsten heeft zijn Q7 van Kef aangeboden). We moeten daarbij niet vergeten dat het vergelijken met concurrenten heel leerzaam kan zijn. Als je steeds in je eigen kringetje blijft ronddraaien blijf je stil staan en leer je niks.

Verder zie ik geen enkele aanbieding van passieve zelfbouw boxen. Het lijkt wel of de groep zelfbouwers helemaal niet bestaat, maar als ik zo op het forum kijk dan zijn die er wel degelijk! Ik kan ze zo bij naam noemen ,maar dat doe ik (nog) even niet . :lol:

Ik heb eens nagedacht wat daar de oorzaak van kan zijn. Ik heb zo het idee dat men liever niet z’n nek uitsteekt uit vrees, laat ik maar zeggen, om af te gaan als het resultaat zou tegen vallen.

Onzin, niemand gaat bij ons af, het is juist heel leerzaam dat uit een vergelijking blijkt dat bijvoorbeeld het onder-midden gebied niet voldoende tot z’n recht komt omdat er te veel kleuring in het laag zit. Of dat er veel te veel irritant midden gebied aanwezig is. En zo kan ik nog wel een poosje doorgaan met voorbeelden te noemen. Ook de toehoorders kunnen daar van leren. Akoestiek is een verdomd moeilijk vak en niemand hoeft zich te schamen als zijn ” hobby product “ laat ik maar zeggen zijn “trots” op bepaalde punten verbetering behoeft.

Dus jongens, kom op met je boxen. We krijgen dan een breder aanbod en grotere keus en kunnen daarmee een interessantere vergelijking samenstellen. Het zal duidelijk zijn dat niet iedere box past in het totale plaatje, met andere woorden: niet teleurgesteld zijn als jouw aanbieding toch niet in de vergelijking kan worden opgenomen.

Van elke gekozen box krijgt de aanbieder een PB ,wat er verder moet gebeuren.

Ik wil van deze gelegenheid gebruik maken om alle bezoekers te vragen om ons tijdens de opbouw van het circus niet te komen begroeten. Dat klinkt onvriendelijk, maar is natuurlijk niet zo bedoeld. Het is alleen zo dat we onze tijd hart nodig hebben om het geheel op poten te zetten. Begroeting komt later wel. Dit geldt eveneens voor degene die zijn boxen komt afgeven. Wim Sonneveld zei destijds in z’n conference over Koninginnedag , krentenbrood afgeven, achteruitlopen en weg wezen :lol: Alvast bedankt voor jullie medewerking. Groeten Piet.
tim89

10 apr 2014, 16:24

ik heb wel wat speakers die in de vergelijking mogen

van BNS de Nobis
dit is het topmodel van dit mooie Nederlandse merk wat ondertussen al jaren niet meer bestaat

Afbeelding

en/of de Tannoy Sixes 613
met de dualconcentric units waar ze sinds 1947 mee werken en beroemt mee zijn geworden

Afbeelding

alleen is het probleem dat ik geen vervoer heb

@ Piet
is het misschien een idee dat Jan Otte ze komt halen
die woont hier niet zover vandaan
kan ze best een tijdje missen
Plaats reactie