Ene Marc Cuypers

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

Gesloten
Bruis

09 aug 2009, 00:35

Het werd mij op Marktplaats gegund om een set 541 met een 743 te kopen voor een redelijke hobbyprijs. Een heel vriendelijke verkoper! Hij kwam ook nog met een 720 aanzetten. Ook nog maar voor een tientje in de Opel geladen. 8)
Hij vertelde me tijdens het inladen dat hij een mailtje had gekregen naar aanleiding van mijn bod. Daarin werd geschreven door ene Marc dat de 541-set alleen al wel 100 euro waard was! Verder niets dan alleen deze mededeling. :shock: De verbazing was toch wel groot, want een anderhalve maand eerder was zoiets ook aan de hand met mijn bieding op een de set die ik ook heb gekocht. En ook daar dezelfde mededelingmail: de set zou veel meer waard zijn dan mijn bod! :shock:
Ik mocht even van de verkoper kijken naar de korte mail en de naam van de afzender: Marc Cuypers heet hij. De verkoper vond het maar raar en nam de mail niet serieus, maar toch...
Ik begrijp de bemoeizucht van die Marc eigenlijk niet. Hij mengt zich in een private zaak waaraan hij zelf part noch deel heeft. Want bieden, ho maar! Op de terugweg zat ik te denken wat dit toch voor een figuur moet zijn, die zich ongevraagd met MP-biedingen bemoeit. Zou hij bang zijn voor een nakende prijserosieen en vreest hij kapitaalverlies van zijn te duur aangeschaft collectie? Of is het juist jalozie vanwege het zich niet kunnen permiteren van MFB? Of is het pestertje spelen, maar ja waarom? Ik bleef maar naar argumenten zoeken. Ik kwam in ieder geval tot de conclussie dat het maar goed is dat hij niet zestig jaar eerder geboren is. Want dan waren de gevolgen voor velen in WO 2 nog groter geweest. Wat zou hij nog meer op internet uithalen?
Marc Cuypers dus! Als je dit leest, wat heel goed mogelijk is, kom eens voor de dag met je argumenten om zo te handelen.
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
marathon1994

10 aug 2009, 17:14

Bruis stop je energie hier niet in,want je doet hier niets aan,het overkomt mij ook,op mijn advertenties,
dit wilde ik toch even kwijt
marchjg

10 aug 2009, 18:37

Nou nou Bruis, ik geloof dat ik je op je zwakke plek geraakt heb.

Het ligt helemaal niet in mijn bedoeling om iemand te benadelen maar om eerlijkheid in handelen op Marktplaats.
Het gebeurt maar al te vaak dat mensen de dupe zijn of worden van oplichting.
Toen ik jouw bod zag staan vond ik het mijn PLICHT om de verkopende partij in te lichten over de mogelijke marktwaarde van die spullen.
Kijk maar bij de andere soort gelijke advertenties en je ziet dat ik niet gelogen heb !!
Eerlijkheid duurt het langst !!
Ik weet niet wat je uiteindelijk voor die spullen gegeven hebt maar het bod waar ik op gereageerd heb was om je voor te schamen.
En ja natuurlijk, ik ben ook wel eens bedonderd via een transactie op marktplaats,wie niet.
Ik zeg altijd maar zo,een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Ik gun je best een koopje en wens je bij deze nog erg veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Groet Marc Cuypers.
Alles is te repareren!....Almost!
laatkomertje

10 aug 2009, 21:32

marchjg schreef:Nou nou Bruis, ik geloof dat ik je op je zwakke plek geraakt heb.

Het ligt helemaal niet in mijn bedoeling om iemand te benadelen maar om eerlijkheid in handelen op Marktplaats.
Toen ik jouw bod zag staan vond ik het mijn PLICHT om de verkopende partij in te lichten over de mogelijke marktwaarde van die spullen.
Kijk maar bij de andere soort gelijke advertenties en je ziet dat ik niet gelogen heb !!
Eerlijkheid duurt het langst !!
Ik weet niet wat je uiteindelijk voor die spullen gegeven hebt maar het bod waar ik op gereageerd heb was om je voor te schamen.
En ja natuurlijk, ik ben ook wel eens bedonderd via een transactie op marktplaats,wie niet.

Ik gun je best een koopje en wens je bij deze nog erg veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Groet Marc Cuypers.

"Ik gun je best een koopje en wens je bij deze nog erg veel plezier met je nieuwe aanwinst."

En dat bepaal jij wel even??

Nou beste man ik ben het volkomen eens met Bruis,je bemoeit je met iets wat jou geen zak aan gaat,dat noemt men handel en als beide partijen akkoord gaan is het eerlijke handel,dat is een ieder zijn eigen verantwoording.

Je maakt hier geen vrienden mee,dat moge duidelijk zijn.
Bruis

10 aug 2009, 21:36

Dag Marc,

Dank je voor bovenstaande reactie. Om met de openingszin te beginnen. Ik weet niet op welke zwakke plek je doelt. Bedoel je misschien dat ik mij verbaast getoond heb over -in mijn gevoel - achterbaks gedoe? En dat dit mij tot een reactie heeft gebracht met een stevige vergelijking? Inderdaad ik had het ook bij mijn gedachtenvorming kunnen laten. Maar in een maand tijd geconfronteerd te worden met twee keer dezelfde ervaring, namelijk een mailtje aan de aanbiedende partij dat het bod wat ene Bruis gedaan heeft veel te laag is en ver onder de marktwaarde ligt, noopte mij tot mijn reactie. Te idioot voor woorden, vond ik.
Marktwaarde? Wie bepaalt die? Jij Marc? Of is dat de overeengekomen prijs die tot stand komt tussen verkoper en koper? Is hier dan sprake van oplichting, oneerlijkheid zoals jij suggereerd? Dacht het niet, toch? De ene partij gunt de ander het goed waarvoor de wederpartij de bedongen prijs betaalt. (vrij geschreven naar de betreffende wettekst)
Jij voelde je VERPLICHT de verkoper te waarschuwen. Hoe zo VERPLICHT? Waar komt deze VERPLICHTING vandaan? Fluistert iemand je dit in of is het een ingebeelde gedachte van jezelf. De vergelijking met Don Quichot dringt zich hier sterk op. Was ook een stereotype van een -niet helemaal pluise- held die zich met zijn goede bedoelingen maar onnozele daden belachelijk maakte.
In onderhavige gevallen heb ik geboden wat de verkopers voor hun spullen vroegen. Dus er niet dik onder, neen het bedrag dat werd gevraagd. Ik vond het een voor mij redelijke prijs. (bij hoge en absurde vraagprijzen neem ik niet eens de moeite te bieden). Ook geen gezeur van mijn kant via mail of telefoon. Het was daarna aan de aanbieders om het bod al dan niet te accepteren. En in beide gevallen gingen de zij hier geheel en al vrijwillig mee akkoord. Goed gelezen wat hier staat? Vrijwillig! Okee, waarom zou ik mij dan naar jouw mening moeten schamen voor mijn biedingen? Terzijde: ik heb met één van hen nog een goede relatie over gehouden! 8)
En waarom bezig je in deze context ook nog de term BEDONDERD? Ik ben tot nu toe nog niet bedonderd; iets anders is dat er wat aan de apparaten kan mankeren. Maar dat is een ingecalculeerd risico. En voorts heb ook nog nimmer iemand bedonderd. Eerlijk zijn is een deugd die ik in mijn opvoeding als een belangrijke eigenschap heb mee gekregen. Die koester ik als een hoog goed. Eerlijkheid verdraagt zich in mijn beleving heel slecht met achterbaksheid zoals jij die tentoonstelt. Tsja misschien is dat dan toch wel mijn zwakke plek.
Of je met je praktijken door gaat of niet, iedereen op dit forum weet nu van jouw akties. En dat is mijn winst. Ik vind het wel van lef getuigen dat je je hier bekend hebt gemaakt. Daar kan ik wel waardering voor opbrengen. Maar voor de rest bestaat bij geen begrip.
Ik ga in dit onderwerp verder geen energie steken, ongeacht een eventueel antwoord van jouw kant. Van mij hoeft dat niet. Doe wat je niet laten kunt, maar wees wijs en geniet vooral van de Philipsaudio net als ik en vele medeforumers dat doen. Puur als hobby. Daar is het ons hier om te doen. :idea:

Goed gaon!
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
Thomas
Site Admin
Contacteer:

10 aug 2009, 21:51

Beste Marc,
marchjg schreef:Nou nou Bruis, ik geloof dat ik je op je zwakke plek geraakt heb.
Bruis is er slechts één, maar ik begrijp dus dat je hier een gewoonte van hebt gemaakt. Wellicht tijd om die eens af te gaan leren.
marchjg schreef:Het ligt helemaal niet in mijn bedoeling om iemand te benadelen maar om eerlijkheid in handelen op Marktplaats.
Wie ben jij om te bepalen dat een transactie al dan niet eerlijk verloopt? En wat is jouw definitie van eerlijk: het maximale voor de verkoper? Vind ik niet eerlijk voor de koper. Ik vind het heel eerlijk wanneer een koper een bod doet, de verkoper dit accepteert en de transactie naar tevredenheid van beide partijen wordt afgehandeld. Daar hoeft niemand zich verder mee te bemoeien.
marchjg schreef:Toen ik jouw bod zag staan vond ik het mijn PLICHT om de verkopende partij in te lichten over de mogelijke marktwaarde van die spullen.
Ik geef toe dat ik de vacaturepagina van Marktplaats niet altijd in de gaten houd, maar ik kan me niet herinneren dat er een moraalridder gezocht werd. Ik ben dus bang, Marc, dat je vrijetijdsbesteding niet door iedereen zo gewaardeerd wordt als je zelf meent; ook de verkopers vinden het niet nodig om je advies ter harte te nemen, getuige de succesvolle transactie die Bruis gesloten heeft. Ik denk dat het hoog tijd wordt dat je een zinvolle hobby zoekt en onschuldige mensen met rust gaat laten. Het leven is al verwarrend genoeg zonder mensen als jij die op alle slakken zout lopen te gooien.
marchjg schreef:Eerlijkheid duurt het langst !!
Ah, dus eigenlijk hebben we hier te maken met een fysieke uiting van psychische frustratie, die over andermans rug wordt uitgespuwd? Poeh, over eerlijkheid gesproken. Ik ben toch bang dat hier een paar chronische denkfouten plaatsvinden. Het lijkt me verstandig dat je een andere manier zoekt om de wereld te verbeteren, want je huidige methode wordt kennelijk niet erg op prijs gesteld.
marchjg schreef: Ik gun je best een koopje en wens je bij deze nog erg veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Groet Marc Cuypers.
Ik wil bij voorbaat vast duidelijk maken dat hier geen ellenlange discussie of moddergevecht gaat plaatsvinden. Dat je de moeite hebt genomen om je te registreren op het forum en te reageren op wat hier over je gezegd wordt vind ik zeer attent, maar het geeft ook aan dat je je neus in zaken steekt waar je eigenlijk weinig bemoeienis of interesse in hebt. Ik stel dus voor dat je ofwel ophoudt met deze eigenaardige praktijken en je als een doorsnee gebruiker op dit forum gedraagt, ofwel jezelf terugtrekt na deze eervolle vermelding in ons archief. Mocht in de toekomst blijken dat je doorgaat met het "waarschuwen" van verkopers, dan lijkt het me niet meer dan terecht dat de gedupeerden hierover hun beklag doen bij Marktplaats.nl. Immers...
marchjg schreef:Eerlijkheid duurt het langst !!
marchjg schreef:Ik zeg altijd maar zo,een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Met vriendelijke groet,
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
laatkomertje

10 aug 2009, 21:56

Van mijn kant ook geen aandacht meer voor dit onderwerp,Beste marc,succes met het verbeteren van deze wereld,oja,wist je trouwens dat ik zwaar crimineel ben,als jij eens wist wat ik al verdiend heb aan alle spullen die ik ooit op marktplaats verkocht heb,het zou verboden moeten worden... :shock: :? .
marchjg

11 aug 2009, 03:34

Nou Beste heren allemaal,

Ik maak van dit soort praktijken geen gewoonte en het was de eerste keer dat ik iemand een melding deed.
Ik heb mijn les middels dit forum wel geleerd en dus van mij geen last meer.
Ik hoop dat de eigenaar van dit forum het topic verwijderd nu ik beterschap beloof.
Sorry mede Freaks!

Groet Marc.
Alles is te repareren!....Almost!
Gesloten