Meeting 2019: zaterdag 9 november (deel 2)

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

HermanH

12 okt 2019, 21:02

Beste forumgenoten,

Vandaag heeft het organisatiecomité weer enkele stappen gezet met betrekking tot de MFBfreaksmeeting van zaterdag 9 november aanstaande.

Wat gaan we doen ?

Ten eerste hebben we een luistersessie annex boxenvergelijking. Dit welbekende evenement zal dit jaar bestaan uit een vergelijking van 3 sets verschillende MFB boxen en hun passieve evenknie. Alle 6 in uitstekende staat, vanzelfsprekend. Het team heeft muziekstukken geselecteerd en zal die laten horen via high-end apparatuur. Per muziekstuk een stukje beschrijving (a la wijnproeverijen). Aan het publiek de nobele taak om een oordeel te vellen. Een sessie duurt ongeveer een uur tot 5 kwartier.

Er zijn 3 identieke luistersessies. Twee daarvan zijn vrij serieus. De derde is wat informeler van aard. Er is veel belangstelling voor de sessies. Ofschoon we ons best gaan doen kunnen we helaas niet iedereen plaatsen of het gewenste tijdstip aanbieden. Daarvoor graag uw begrip.

De locatie is rechtsachter en de toegang is gereguleerd. U kunt niet zomaar in- of uitlopen.

Ten tweede is er de verkoop-/ruilbeurs van apparatuur. Hiervoor is een aparte zaal ingericht met tafels. Wie wat te verkopen of te ruilen heeft kan een tafel bestellen bij de organisatie. Bij binnenkomst wordt deze in overleg toebedeeld. Dit is de ruimte direct achter de bar, links bij de ingang.

Ten derde is er de demonstratieruimte. Dit is een iets grotere ruimte, linksachter. Hier kan iedereen die iets wil tentoonstellen of laten beluisteren de apparatuur opstellen. Wie iets live wil demonstreren moet dat aan de organisatie melden. We kijken of we dan een geschikt tijdslot kunnen vinden en een goede opstelplaats. Wie gewoon wat apparatuur wil laten zien kan dat op andere vrijliggende plaatsen doen. Het maakt niet uit of je Philips of andere merken wilt tentoonstellen.
Andere jaren was er zowel audio als video te zien. Dus neem gerust mee dat spul.
Heb je zelf iets gebouwd ? Laat het maar zien.
Tip: We zouden wel leuk vinden als je er een A4-tje bij legt met bijzonderheden van de apparatuur.

Ten vierde is er de CD / platenbeurs. We hebben vaste gasten die kofferbakken vol met muziekdragers meenemen en ter verkoop aanbieden. Heb je zelf wat te verkopen, neem het gerust mee. De locatie is rechtsvoor ten opzichte van de ingang.

Opmerkingen

We zoeken nog iemand die video-opnames wil maken van het evenement én van 1 complete luistersessie
En we zoeken ook nog mensen die wat foto's willen maken gedurende de dag
Elk jaar is er live DJ muziek. Gaan Jamie en Raicho dit jaar weer aan de bak ?
Heb je apparatuur die je niet meer gebruikt en je wilt het weggeven ? Dan maken we daar een aparte hoek voor.
Apparatuur heeft stroom nodig. Neem voor je eigen apparatuur voldoende verlengsnoeren en verdeeldozen mee.

Organisatie

De gehele dag zijn er mensen van de organisatie aanwezig. Ze zullen herkenbaar zijn aan de badge op hun revers.
Badges worden bij binnenkomst uitgereikt na betaling van de entreefee. Dit doet u aan een lieftallige jongedame.

Wie kunt u aanschieten ? Thomas, Hoewie Loewie, Forsyth, Phiel, Remi en HermanH. Karsten en Marnix hebben het te druk met het inrichten en afregelen van de luisterruimte.

Aanmelden en afmelden

De aanmeldprocedure is inmiddels in volle gang. Maar in verband met de recente forumperikelen is de inschrijflink wellicht uit de aandacht ontsnapt. Lees daarom nog even goed dit artikel : viewtopic.php?f=12&t=13039

In een apart topic plaats ik een lijst van hen die zich al hebben ingeschreven. Kijk even of je (forum)naam er bij staat. Zowel dit artikel als de inschrijflijst zal ik de komende tijd bijwerken.

Tot 9 november.
Binnenkort uitverkoop
snameroc

12 okt 2019, 21:19

indien gewenst kan ik fotos maken.

johan
Otto

12 okt 2019, 21:47

HermanH schreef:
12 okt 2019, 21:02
HermanH Schreef:
We zoeken nog iemand die video-opnames wil maken van het evenement én van 1 complete luistersessie

Herman, ik maak al jaren een videoreportage van het geheel (is bekend bij de organisatie) en kan het dit jaar ook weer doen.
Voor de luistersessie kan ik een extra camera medebrengen.
- Digitaliseert alle voorkomende videosystemen.
- Verzamelaar van tv's en video's uit de 60's & 70's (innamestop, geen plek meer)
HermanH

12 okt 2019, 23:06

Hallo Otto,

Ik wist dat natuurlijk wel maar het was niet officieel gevraagd. We hadden er wel op gerekend !

Heel fijn als je opnames wilt maken. Met name van de luistersessie. Dat is voor ons ook nieuw.

En je krijgt nog een gratis koffie weet je nog, van mevrouw Herman.
Binnenkort uitverkoop
Will
Contacteer:

12 okt 2019, 23:08

Gratis koffie met een bandrecorder, was het toch? :mrgreen:

Dank je voor de berichten en het organiseren HermanH :clap:
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
Otto

12 okt 2019, 23:35

HermanH schreef:
Hallo Otto,

Ik wist dat natuurlijk wel maar het was niet officieel gevraagd. We hadden er wel op gerekend !
Vorig jaar kwam het verzoek van Remi maar ik begrijp dat dat nu effe wat lastig ligt..
HermanH schreef:
Heel fijn als je opnames wilt maken. Met name van de luistersessie. Dat is voor ons ook nieuw.

En je krijgt nog een gratis koffie weet je nog, van mevrouw Herman.
Voor het aftakelen van 1 bandrecorder :lol:
Wat wil men met die beelden? Archief of online zetten?
In het laatste geval krijg je gegarandeerd gedonder met auteursrechten ivm de muziek.
En ik zit niet echt op een (YouTube) ban te wachten :wink:
- Verzamelaar van tv's en video's uit de 60's & 70's (innamestop, geen plek meer)
mikey

12 okt 2019, 23:54

@otto,

en als je de artiest en titel van de artiest vermeld bij youtube mag het dan ook niet :?
Mits da te doen is natuurlijk.
Bestaat er medicatie voor het stapel virus :?:
Helaas nog niet :pray:
Daarom dus veel Philips en JVC stapels die langzaam maar zeker groeien :shock:
Gezocht F3611 timer
Otto

13 okt 2019, 00:16

mikey schreef:
12 okt 2019, 23:54
@otto,

en als je de artiest en titel van de artiest vermeld bij youtube mag het dan ook niet :?
Mits da te doen is natuurlijk.

Nee! Ze monitoren je video nog voor het online staat en dan krijg je de auteursrechtenclaims keurig in de mail met de mededeling dat de betreffende artiest of uitvoerende(n) de inkomsten opeisen.
Achteraf gebeurt ook. Ik krijg nog regelmatig auteursrechtenclaims op video's die al 2 jaar of langer online staan. Tot nu toe valt het mee, maar ik heb ook wel eens een uploadverbod van 1 maand gehad.
Bij te veel claims gaat je account uit de lucht.
En bij een kanaal als die van mij met ruim 550 video's en 14k abonnees is dat gewoon zonde!
Will
Contacteer:

13 okt 2019, 08:28

Kun je er geen youtube rechtenvrije muziek onder zetten?
Ik zie dat wel meer de laatste tijd.

Van de luistersessie blijft dan natuurlijk niks over. Bij de meeting zelf is dat niet zo heel storend.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
Otto

13 okt 2019, 09:20

Will schreef:
13 okt 2019, 08:28
Kun je er geen youtube rechtenvrije muziek onder zetten?
Ik zie dat wel meer de laatste tijd.
En alleen het "originele" gesproken woord behouden?
Zoiets?
HermanH

13 okt 2019, 10:55

Otto schreef:
In het laatste geval krijg je gegarandeerd gedonder met auteursrechten ivm de muziek.
Het is niet bedoeld voor publieke vertoning. Meer om er zelf van te leren.
Binnenkort uitverkoop
HermanH

13 okt 2019, 11:00

snameroc schreef:
12 okt 2019, 21:19
indien gewenst kan ik fotos maken.
Dat wordt op prijs gesteld
Binnenkort uitverkoop
Otto

13 okt 2019, 12:55

HermanH schreef:
13 okt 2019, 10:55
Otto schreef:
Het is niet bedoeld voor publieke vertoning. Meer om er zelf van te leren.
Dan zie ik geen problemen Herman.
Ube

13 okt 2019, 15:08

:text-bravo: klinkt als een goed plan!

Als er iemand een extra paar handen nodig heeft voor wat sjouwwerk of aansluiten van apparatuur, wil ik me daar graag voor aanbieden. (Soort open sollicitatie aangezien Herman geen vacature voor heeft open staan zo te zien.) :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Ube op 13 okt 2019, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
HermanH

13 okt 2019, 16:34

Vele handen maken licht werk. Er zijn vast exposanten die hulp goed kunnen gebruiken.
Binnenkort uitverkoop
Plaats reactie