Hik! Forum verslikte zich 31-5-19

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

HermanH

11 sep 2019, 07:56

mthecatlover schreef:
10 sep 2019, 21:56
Ben d'r ook hélemáál klaar mee...

Er zijn 2 mogelijkheden om deze ellende te ontwijken
Binnenkort uitverkoop
mthecatlover
Contacteer:

11 sep 2019, 08:37

:lol: Laat me raden :think: Katten en muziek?
"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek".
Afbeelding =^..^= Afbeelding
mae

11 sep 2019, 12:33

HermanH schreef:
11 sep 2019, 07:56
mthecatlover schreef:
10 sep 2019, 21:56
Ben d'r ook hélemáál klaar mee...
Er zijn 2 mogelijkheden om deze ellende te ontwijken
Katten? :animals-cat:

Ik heb maar eens op facebook gemeld dat er zich hier mensen afvragen wat er is. Op Facebook staat wel soort van een antwoord op waarom het forum down was; iets met teveel spambots (effectief dan een denial of service). Waarom de database er dan uitklapt, weet ik niet. Dat kan een specifieke eigenschap van phpbb zijn of een andere kwetsbaarheid in de infrastructuur, dat vind ik lastig te beoordelen zo.
Frenkel

11 sep 2019, 13:44

Dat met die ‘spambots’ had toch ook weer iets te maken met het feit dat de site begint met ‘http’ i.p.v. ‘https’? Computernerds hier, weten vast wel wat dat precies betekend (ikke niet btw).
mae

11 sep 2019, 15:44

In principe niet. Die S erachter betekent dat de verbinding versleuteld is (minder makkelijk af te luisteren), maar dat versleutelen kan een spambot ook gewoon net zoals je browser dat kan. Hooguit geeft het een iets zwaardere systeembelasting met S dan zonder S.
Will
Contacteer:

11 sep 2019, 16:14

Welk facebook is dat dan? Die van mfbfreaks zwijgt in alle talen over het forum, net zoals de homepage waar toch ook een blog aan hangt waar je makkelijk zo een bericht op kwijt kan. :(
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
mthecatlover
Contacteer:

11 sep 2019, 16:37

Facebook.. :doh: Boeit me niet. Het gaat om het forum waar je niets hoort of ziet wat er aan de hand is. Inderdaad op de homepage wordt ook niets vermeld. Irritatiefactor wordt alleen maar groter. Verdwijnende topics/posts/foto's...etc.
Lijdt aan AMHD... :wink: Vooral dat je helemaal niets weet van hoe of wat... :(
"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek".
Afbeelding =^..^= Afbeelding
mae

12 sep 2019, 10:40

Vrienden die MFBfreaks.com leuk vinden

https://www.facebook.com/groups/1045085 ... oup_header

Is daar een stuk stiller dan op het forum maar de uitleg van Thomas bij de vorige storing was er iets langer (hier: geen) en James T Kurk stelde mijn opmerking dat er wat mis was, kennelijk op prijs.

Ik snap al mn leven niet waarom dat zo gaat.

AMHD is inderdaad ook een goede uitleg voor de 'cringe' die ik krijg als ik dit keer na keer moet aanzien. Behalve dat dit forum statistisch onwaarschijnlijk vaak down ligt, is er ook nog steeds een probleempje met de communicatie. Technisch zeer lastige problemen die inderdaad niet snel of makkelijk oplosbaar zijn, zijn geen beletsel om er hier wat zinnigs over te zeggen op het moment dat het forum het weer even doet. Forumgebruikers zitten vaak juist niet op Facebook.
Will
Contacteer:

12 sep 2019, 11:52

Voor die facebookgroep moet ik me aanmelden bij Big brother. Nee bedankt.

Thomas heeft vast hogere prioriteiten dan het forum. Terecht want van zijn bedrijf komen de inkomsten. Hij moet ook de rekeningen kunnen betalen.

Of de beheerde nog in beeld is betwijfel ik. Als er een beheerder is kan die ook een bericht plaatsen wat er aan de hand is en wat de oorzaak is.
En als beheerder in de ict doe je het NOOIT goed. Er is altijd wel iemand niet tevreden. Daar moet je mee leren omgaan, anders heb je geen leven meer.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
mae

12 sep 2019, 12:21

Als beheerder in de ICT weet ik dat (en realiseer ik me heel goed dat ik ooit in eenzelfde lastige positie kan zitten, dat ik vast ook wel eens een lijk in de kast heb en dus altijd bescheiden moet proberen te zijn in mijn kritiek), maar hoewel ik na het aanstellen van een beheerder blij en hoopvol was, Rudie het voordeel van de twijfel gaf na zijn fout met de foto's maar het prima opknappen van de database na de grote crash, denk ik dat hij misschien te duur is voor Thomas om veel uren in het forum te steken, of toch niet zo goed.

Juist omdat je het nooit altijd en voor iedereen goed doet, is communicatie zo'n belangrijk deel van het beheerswerk. Ik herken dat ook bij mezelf als zwak punt, maar weten dat het moet is al een goed begin.

Natuurlijk heeft Thomas andere prioriteiten, het zou verkeerd zijn als dat niet zo was. Juist daar heb je personeel voor. Iemand om de cassettebandjes in de doosjes te doen en naar het postkantoor te brengen, stel ik me dan zo voor, en iemand om het forum te beheren - dat weliswaar geen core business is maar wel een uithangbord voor de business dat ook erg gewaardeerd wordt en bij voldoende donaties (=vertrouwen van de gebruikers) in principe geen grote investeringen zou vergen.

Ik neem aan dat Rudie nog steeds in beeld is, volgens Facebook een week geleden nog wel. Thomas weet vast ook wel dat je soms personeel nodig hebt.

Maargoed, dat is allemaal theorie. Het enige dat ik uit de praktijk weet is dat dit het enige forum is waar ik regular ben, dat zo vaak crashes en dataverlies kent. Op een gegeven moment moet je de statistiek maar aannemen voor wat het is en er niet meer omheen praten.

Ik vind het forum en het forumpubliek nog steeds te interessant om weg te gaan, dus op dit moment is onderbouwd klagen m'n beste plan A.
Karsten

13 sep 2019, 10:09

Ik zou ook graag wat meer info hebben over wat de problemen zijn en of/wanneer die opgelost gaan worden.
Een groot deel van mijn opknaptopics is verminkt door verdwenen foto's. Ik wil daar best (veel) tijd in steken om zo'n kleine 200 foto's terug te plaatsen maar dan moet de zaak wél stabiel zijn. Tot nu toe heb ik het niet aangedurfd. :?
Meten is weten en weten wat je meet.
Plaats reactie