Mail down ?

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

MGf
Contacteer:

11 mei 2019, 23:23

Wat er op het forum zichtbaar wordt, staat relatief los van het versturen van mail.
Ik vermoed dat het forum wel probeert te mailen, maar in veel gevallen kan 1. De mail niet verstuurd worden, of 2. De mail wordt geweigerd/als spam gemarkeerd en wordt evt verwijderd aan de ontvangende kant (mailserver van een provider, bijvoorbeeld Ziggo, XS4ALL, gmail, hotmail/outlook, etc.)
~ Mark ~
Soldeerbout, schroevendraaiers en een hamer.
mae

12 mei 2019, 01:54

Ik kreeg ongeveer eergister netjes een notificatie (en niet met een spamscore die hoog genoeg was om hem te filteren) maar ik was zo stom om hem te deleten en niet naar de headers te kijken. Misschien kan iemand me eens een PM sturen? Nou wil ik het ook wel weten.
bramjacobse
Contacteer:

12 mei 2019, 07:15

mae schreef:
12 mei 2019, 01:54
Ik kreeg ongeveer eergister netjes een notificatie (en niet met een spamscore die hoog genoeg was om hem te filteren) maar ik was zo stom om hem te deleten en niet naar de headers te kijken. Misschien kan iemand me eens een PM sturen? Nou wil ik het ook wel weten.
PM gestuurd.
MGf
Contacteer:

12 mei 2019, 10:04

Ik heb de header een beetje bekeken en kom al wel wat foutjes tegen. Of die de oorzaak zijn van de mail die soms niet aan komt, kan ik niet zeggen.

Dit vond ik:
Mail vanuit het forum wordt verstuurd vanuit MFBfreaks.goedgehost.nl [185.116.165.48]
mfbfreaks.goedgehost.nl is niet resolvable naar dat IP adres. Sommige SMTP server accepteren geen unresolvable hosts. Misschien gaat het daar mis. Ik weet niet hoe de sendmail HELO eruit ziet, draai zelf geen mailserver.

het IP-adres 185.116.165.48 is niet opgenomen in het spf record, maar aangezien SPF is ingesteld als SoftFail (~all), zou die wel afgeleverd moeten worden.
v=spf1 a mx ip4:185.116.164.51 ~all
Er is geen DMARC DNS record, maar dat is niet noodzakelijk.

mail.mfbfreaks.com [185.116.165.197] zit in het SPF-record middels de optie "mx".
Dit is hetzelfde IP-adres voor mfbfreaks.com, het A record. Ook zie dit in SPF middels de "a" optie.
Reverse lookup op dit IP-adres geeft echter heel iets anders: MFBFreaks.vps.goedgehost.nl

mail.mfbfreaks.com lijkt niet te worden gebruikt als verzendende mail server. Die zal vermoedelijk voor de eigen mailboxen op dat domein gebruikt worden.
~ Mark ~
bramjacobse
Contacteer:

12 mei 2019, 10:50

mag ik de grap maken

MFBfreaks.nietzogoedgehost.nl :whistle:
mae

12 mei 2019, 12:51

Dank voor het sturen van de PM's! Ik sluit me aan bij Mark's constateringen en daar zal het hem inderdaad wel in zitten. Mijn spamfilter vindt het ontbreken van de reverse DNS lookup zelfs de enige fout, maar kent daar slechts 0.1 punt aan toe omdat hij het geen belangrijke fout vindt. Sommige providers zijn wat strenger met dat soort dingen en blokkeren mail kennelijk al voordat het in de spambox bezorgd wordt. Dat is zeker niet goed te praten, maar wel begrijpelijk en ook iets waar je als verzender van mail rekening mee moet houden.
Remi

12 mei 2019, 12:54

Ik kreeg net zowaar weer een notificatie :P 8) zou het dan weer werken?

de mail bij mfbfreaks is nog niet ok, vanaf 3 april en is alleen via webmail in te zien
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Thomas
Site Admin
Contacteer:

15 mei 2019, 15:32

Ik ga de info mbt forummailverstuurheaders even doorspelen naar Rudie.

@Remi, als de webmail werkt, dan heeft het toch ergens iets te maken met instellingen op jouw PC. Denk aan SSL ja/nee, verkeerde poortinstelling, etc etc..?
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Remi

15 mei 2019, 17:47

Geen idee Thomas, maar het werkt sinds begin april niet meer op de telefoon en als ik het voor de PC inricht zag ik een melding over een certificaat van mfbfreaks.com dat niet in orde is, ik heb je een afdrukje ervan gemaild.
Ik denk dat webmail een ander hoofdstuk is eigenlijk
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Harry

15 mei 2019, 18:20

Sinds twee dagen ontvang ik weer notificaties per mail, weet niet wat er gewijzigd is maar in ieder geval hartelijk dank aan de beheerder! :)
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
mthecatlover
Contacteer:

17 mei 2019, 20:23

Krijg nog steeds niks, wel altijd ontvangen...En mobiel blijft er ook geen melding staan...
"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek".
Afbeelding =^..^=
MGf
Contacteer:

17 mei 2019, 20:38

Dat zijn volgens mij twee totaal verschillende 'storingen'.
~ Mark ~
Plaats reactie