Gepland onderhoud 02-04

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

mthecatlover
Contacteer:

18 mei 2019, 19:32

Vooral mobiel is dat...op de pc niet...
"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek".
Afbeelding =^..^= Afbeelding
Fotohuis
Contacteer:

18 mei 2019, 20:38

Klopt.
http://www.svema.info
Dynavox TPR-3 6N3P-EV voorversterker, ET-100+Teufel U.20, Theater 500. N4504, N4511, N4450, N2521, N2507, (1)408, 212, 312, 222, draaitafels +GP401/412 Mk2 Sh./MC-3. CD204, CDF200. NAD C352, C422, C521BEE+FB820. 22RH743+22RH544/79R
mae

19 mei 2019, 02:29

MGf schreef:
18 mei 2019, 19:21
Yep, dat is het. Elke site die geen eigen icoontje host (via favicon.ico of via code) krijgt een standaard "ploatje".

Geen idee of het helpt, want mis nogal de feedback wat er allemaal achter de schermen gebeurt, nog een vraag aan de beheerders van het forum:
Het valt me op dat ik de laatste tijd toch wel heel vaak automatisch uitgelogd ben weer moet inloggen.... Is dat om toch wat meer reklame inkomsten te ontvangen?
Ik heb al jaren een marktplaatsfavicon voor mfbfreaks. Geen idee hoe de browser dat verzint :P Dat automatisch uitloggen herken ik niet, lijkt me dus geen structurele beleidskeuze.
Thomas
Site Admin
Contacteer:

19 mei 2019, 19:42

MGf schreef:
18 mei 2019, 19:21
Geen idee of het helpt, want mis nogal de feedback wat er allemaal achter de schermen gebeurt, nog een vraag aan de beheerders van het forum:
Het valt me op dat ik de laatste tijd toch wel heel vaak automatisch uitgelogd ben weer moet inloggen.... Is dat om toch wat meer reklame inkomsten te ontvangen?
Ik proef hier toch een aardig bittertje; weet je zeker dat je het hier nog leuk vindt MGf? Als ik had geweten dat je zo graag had willen meewerken aan het verbeteren van MFBfreaks, had ik het Rudie niet hoeven vragen...

Met name die opmerking over het vangen van reclamekosten heb je vast niet zo bedoeld als ik ‘m nu lees... toch?
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
MGf

19 mei 2019, 22:13

Ah, er wordt dus toch actief meegelezen. Af en toe een beetje provoceren, werkt dus wel. ;)

Waarom zou ik het niet leuk vinden hier? Als ik het hier meer niet leuk zou vinden, zou je me hier steeds minder zien of was ik misschien wel definitief uitgelogd. Als we het hier allemaal niet meer leuk zouden vinden als het forum even niet goed werkt, zou het heel stil worden hier, denk ik.
Ik vind het nog steeds leuk om hier te komen. Maar dat is vanwege de leden en hun bijdrage hier, niet de manier hoe dit forum onderhouden wordt. Dat is het bittertje wat je proeft.

Het is je misschien (gedeeltelijk) ontgaan, maar ik heb in verschillende topics verschillende reacties geplaatst met tips/oplossingen om technische problemen aan te pakken, stylesheets aan te passen, etc.
Ook al eens aangeboden om Rudie ermee te helpen, als hij er niet uit komt. Maar nooit een pb gehad.
Over het mailprobleem wat vele ervaren, wordt absoluut niets gecommuniceerd! Niet of eraan gewerkt wordt, niet of het wel/niet op te lossen is, niet of er wel/geen tijd voor is om het te onderzoeken, niet of het wel of niet opgelost gaat worden met welke reden dan ook. Verwachtingsmanagement is wat ik mis, want ook “nee, gaat niet werken” is een antwoord.

Nu provoceer ik een beetje over reclame-inkomsten als ik niet ben ingelogd en er komt zowaar wel een reactie. Dat vind ik teleurstellend.
De notificatie mail werkt bij mij al geruime tijd weer, dus ik laat het hierbij. Ik heb veel meer plezier in het lezen en reageren op audio gerelateerde topics, dus zal ik dat doen.
~ Mark ~
Thomas
Site Admin
Contacteer:

20 mei 2019, 11:44

MGf schreef:
19 mei 2019, 22:13
Over het mailprobleem wat vele ervaren, wordt absoluut niets gecommuniceerd! Niet of eraan gewerkt wordt, niet of het wel/niet op te lossen is, niet of er wel/geen tijd voor is om het te onderzoeken, niet of het wel of niet opgelost gaat worden met welke reden dan ook. Verwachtingsmanagement is wat ik mis, want ook “nee, gaat niet werken” is een antwoord.
Als je er zoveel verstand van hebt, dan weet je ook hoe moeilijk het is om een probleem op te lossen dat sommigen wel, en sommigen niet hebben. En in het bewuste mailtopic, waar ik melding maak van een wijziging en er vervolgens reacties komen "hee het werkt weer" merk je dat er wel degelijk aan gewerkt wordt. Dat niet elke muisklik, experiment, oplospoging of regeltje code uitgebreid op het forum gecommuniceerd wordt en mij dit zo openlijk en bot wordt aangerekend vind ik een beetje een zielige streek; je zou ook even een mailtje naar thomas@ kunnen sturen, maar kennelijk is het vertrouwen daarin ook tot een dieptepunt gedaald.

Tevens wordt er behoorlijk veel door elkaar geroepen in de diverse topics; bij "mail" gaat het over zowel de werking van de mailadressen van de servicepunten als de mailnotificaties van het forum; het is erg lastig (en tijdrovend) om al die meldingen individueel te gaan uitpluizen en natrekken. Mocht je je geroepen voelen; be my guest.

Nu we het er toch over hebben; de reden dat er veel forummeldingen niet bij gebruikers in de mailbox terecht kwamen, komt waarschijnlijk doordat het contactformulier werd gebruikt door spambots, waardoor het domein en de hieraan hangende mailadressen op een grijze lijst terecht kwamen (nog niet zwart, maar ook niet helemaal kosjer). Rudie heeft het contactformulier inmiddels uitgeschakeld zodat dit probleem niet meer kan optreden en dit zal ervoor zorgen dat de mail weer normaal wordt behandeld.

Goed, gezellig je weer even gesproken te hebben!
Thomas Baur
mae

20 mei 2019, 12:34

Dankje voor je toelichting over de mailproblemen. Het was mij in elk geval duidelijk dat er meer problemen doorelkaar heen liepen, maar totaal niet duidelijk wat er waaraan gewerkt werd en of de tips die hier langskwamen nog nuttig waren. Ik hoef niet elke scheet te weten en ik denk niemand, maar het is misschien wel handig als je, zolang de problemen structureel zijn, de feedback iets opvoert.

Het is voor mij allemaal een beetje 'cringeworthy' om te lezen en me in te houden. Om twee redenen.

Ten eerste omdat ik zelf de problemen met communicatie en follow-ups te goed herken en dat ook iets is waar ik na vele jaren nog steeds actief aan moet werken - dus confronterend en tegelijk de twijfel "had ik het beter gedaan als je mijn aanbod had opgepakt" - ja, ik denk van wel maar ik ben ook opgelucht dat ik niet degene ben die het vertrouwen moet terugwinnen.

En ten tweede vanwege de hoeveelheid en structurele aanwezigheid / opeenstapeling van problemen die je normaal lijkt te vinden. Dit is waar je een technisch beheerder voor hebt aangesteld. Omdat je zelf minstens 2 bedrijven te runnen hebt en ICT je relatief veel tijd en moeite kost.
MGf

20 mei 2019, 13:31

Ik houd het even kort.

Als ik tips en suggesties geef, krijg ik amper response van één van de admins. Maar als ik opbouwende kritiek geef, wordt er uitgebreid gereageerd en schijn ik bot te reageren en haal ik een zielige steek uit.
Nee, liever niet de discussie voeren op het open forum (waar ook heel veel IT kennis èn testgebruikers zitten die heel nuttig kunnen zijn), maar liever een mailtje sturen. Mailen naar thomas@, daar zijn ook niet heel veel positieve verhalen over, dus dat vertrouwen is er niet echt meer.
Thomas schreef:
20 mei 2019, 11:44
Goed, gezellig je weer even gesproken te hebben!
Met zo'n opmerking weet ik genoeg.
~ Mark ~
Thomas
Site Admin
Contacteer:

20 mei 2019, 14:00

mae schreef:
20 mei 2019, 12:34
Ten eerste omdat ik zelf de problemen met communicatie en follow-ups te goed herken en dat ook iets is waar ik na vele jaren nog steeds actief aan moet werken - dus confronterend en tegelijk de twijfel "had ik het beter gedaan als je mijn aanbod had opgepakt" - ja, ik denk van wel maar ik ben ook opgelucht dat ik niet degene ben die het vertrouwen moet terugwinnen.

En ten tweede vanwege de hoeveelheid en structurele aanwezigheid / opeenstapeling van problemen die je normaal lijkt te vinden. Dit is waar je een technisch beheerder voor hebt aangesteld. Omdat je zelf minstens 2 bedrijven te runnen hebt en ICT je relatief veel tijd en moeite kost.
Hoi Mae,

Dankjewel voor het geven van je visie. Ik meen me te herinneren dat wij destijds contact hebben gehad omdat ik inderdaad op je aanbod in wilde gaan. Je gaf toen aan erg druk te zijn, waarvoor alle begrip, maar de nood was zo hoog dat er echt op korte termijn iets moest gebeuren en wachten voor mij geen optie was. Dat is geweest met de grote storing van het forum, ergens in het afgelopen najaar. Toen ben ik in contact gekomen met Rudie die géén specifieke phpBB kennis had, maar zich er wel in heeft vastgebeten en de zaak weer vlot heeft kunnen trekken.
MGf schreef:
Als ik tips en suggesties geef, krijg ik amper response van één van de admins. Maar als ik opbouwende kritiek geef, wordt er uitgebreid gereageerd en schijn ik bot te reageren en haal ik een zielige steek uit.
Mijn reactie met de "zielige streek" was met name in de richting van je opmerking met betrekking tot het automatisch uitloggen als forumgebruiker ten gunste van advertentieweergaven. Mijn woordkeus was wellicht niet zo handig, maar ik mag gerust melden dat ik het niet eens ben met een dergelijke "beschuldiging". Dat had ook anders gekund, maar waarschijnlijk speelde er op dat moment meer mee dan alleen dat specifieke probleem en was het een opbouw van algemene frustratie.

Over verdere opbouwende kritiek; afgelopen week veranderde het forumlogo van kleur, zodat het geheel er weer een beetje netjes uit ziet. En wat is de reactie? Tja:
MGf schreef:
16 mei 2019, 12:20
Alleen een beetje jammer dat er nu een afbeelding van 3937 x 1549 pixels in een hokje wordt gestopt van 393 x 154 pixels.
Wat moet ik daar nou mee dan?
MGf schreef:
Mailen naar thomas@, daar zijn ook niet heel veel positieve verhalen over, dus dat vertrouwen is er niet echt meer.
Kom hier voor de lol eens een week zitten, hoef je alleen de mail te doen, verder niks.
Thomas Baur
Fotohuis
Contacteer:

20 mei 2019, 14:45

Goed plan, kan ik meteen je nieuwe onderkomen eens bekijken. Kan de vrouw meteen mee want die gaat binnenkort weer eens aan het breien. 8)

Voor 2 dagen kan het ook? Alle mails in het Ne, Fr, Du, En en Ru zijn te beantwoorden. Kan ik meteen kijken wat voor gekkenhuis het bij je is. Logeren kan wel ergens in een hotel voor een nachtje. Mocht het helemaal uit de hand lopen dan rijden we even door naar het Teutenburger Wald, daar kan je weer helemaal tot rust komen. :mrgreen:
http://www.svema.info
Dynavox TPR-3 6N3P-EV voorversterker, ET-100+Teufel U.20, Theater 500. N4504, N4511, N4450, N2521, N2507, (1)408, 212, 312, 222, draaitafels +GP401/412 Mk2 Sh./MC-3. CD204, CDF200. NAD C352, C422, C521BEE+FB820. 22RH743+22RH544/79R
HermanH

20 mei 2019, 15:48

Fotohuis schreef:
20 mei 2019, 14:45
Teutenburger Wald
Ik dacht altijd dat het Teutoburger Wald was, maar misschien ben ik niet meer zo helder
Binnenkort uitverkoop
J.S.

20 mei 2019, 18:38

Ik heb ook even een vraag:
Klopt het dat de lettergrote kleiner is geworden ?! :shock:
Ik krijg nu toch echt moeite met lezen op de gebruikelijke laptop. :shhh:
En ja... ik ben ook nog in de ontkenningsfase voor wat betreft een :geek: :mrgreen:
Maar het viel mij nu toch echt wel op, dat de tekst moeilijker te lezen is dan voorheen.
> Ook die oude wijze uil, was ooit eens een uilskuiken ;)
schoute

20 mei 2019, 18:48

Voor zover ik me herinner is deze lettergrootte al sinds de restyling. :think:
O.a. 2 paar RH532, FB563, FA880 DFA888, CD850, CD834, FT880, FT980, FC870, DCC600, AF667, GA212, AH280, AH305, N4520 en nog wat spul van andere merken...
J.S.

20 mei 2019, 19:24

:think:
Het zal wel aan mijn schootcomputer gelegen hebben denk ik.
Nu ik voor de tweede keer (vandaag) deze site bezoek, is de lettergrote wel weer als voorheen ! :shock:
Kan ik tenminste nog even in de ontkenningsfase blijven voor wat de :geek: betreft. :lol: :shhh: :whistle:
> Ook die oude wijze uil, was ooit eens een uilskuiken ;)
HermanH

20 mei 2019, 19:25

J.S. schreef:
20 mei 2019, 18:38
Ik heb ook even een vraag:
Klopt het dat de lettergrote kleiner is geworden ?! :shock:
Ik krijg nu toch echt moeite met lezen op de gebruikelijke laptop. :shhh:
En ja... ik ben ook nog in de ontkenningsfase voor wat betreft een :geek: :mrgreen:
Maar het viel mij nu toch echt wel op, dat de tekst moeilijker te lezen is dan voorheen.
CTRL +
Binnenkort uitverkoop
Plaats reactie