Nieuwe stijl

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

RudieM

25 feb 2019, 13:47

Ik zelf kies helemaal nergens voor, dit mogen jullie uitvechten met Thomas! Enige eis die ik stel, is dat er updates gedaan worden op de style zelf, wanneer er een nieuwe phpbb versie uit komt.

Mijn persoonlijke voorkeur zal altijd blijven, lichte achtergrond, zwarte letters & niet andersom.

Again; dit beslis ik niet; mag Thomas helemaal zelf weten!
movieman schreef:
25 feb 2019, 11:20
Will schreef:
25 feb 2019, 10:18
...
Na een weekje kunnen we dan een poll starten en een petitie indienen bij Thomas. :pray:
:text-+1:

@ Rudie: ik zou kiezen voor Carbon of BlackBoard of in ieder geval een donkere achtergrond met heldere letters, deze stijlen zijn een stuk rustiger en beter voor onze oogjes. Mijn monitor staat op "economy" dus de witte achtergrond is bij mij sowieso niet zo extreem fel.
Bapakpinter
Contacteer:

25 feb 2019, 13:50

Nog een aanvulling,
misschien is het mogelijk om de gebruiker een keuze te laten maken uit 2 of 3 "Styles".

Ik heb de codering bekeken van deze pagina maar dat zijn ongeveer 2040 regels !!!
Ik wacht dus maar rustig af.
ruud
22RH541, GA212, B5X84A, N2214, N4418, AR9199, RS9197, AG2100, VR620, CD439, CD1006, B5X04A, PM2151, PM2154, L4X05T, L4X95T, EL3585, EK3227, N6312, N6306 en nog wat :think:
http://www.jendela.nl
correltje

25 feb 2019, 14:01

Ja, Latte is wel een beetje wat we gewend waren, dus die vind ik ook wel mooi.
Orange BBEs vind ik eigenlijk nog mooier en dat zou mijn voorkeur zijn.

Grtz,
Cor
Bronnen: GA202, 2X GA212, GA222, AF877, CD202, CD911, 22RH651, TK610, TU 3900, TX-400, N4504.
Versterkers/Receivers: 2X NL312H, 22RH550, 22RH551, 22AH762, AX-500
Weergevers: ADK2525, N6320, N6330/99, MFB: 2X 541, 532, 544, 586, 587
Xabre

25 feb 2019, 14:17

correltje schreef:
25 feb 2019, 14:01
Ja, Latte is wel een beetje wat we gewend waren, dus die vind ik ook wel mooi.
Orange BBEs vind ik eigenlijk nog mooier en dat zou mijn voorkeur zijn.

Grtz,
Cor
Latte is wel een mooie. Oude kleuren maar toch iets moderner.
movieman

25 feb 2019, 14:45

:law-police: schieten vanuit de heup mag ergens anders, bericht verwijderd
MGf

25 feb 2019, 15:12

Die indruk heb ik ook.
Het forum heeft natuurlijk voor Thomas z’n zakelijke activiteiten een minder interessante doelgroep dan Facebook.
Het forum heeft meer een technische achtergrond, dus de “gewone” Philips/MFB gebruiker heeft er niet zo heel veel te zoeken.

Facebook is laagdrempelig, bindt en trekt klanten voor zijn reparatie dienst en bandjes shop.
De bandjes business leeft niet echt op het forum, daarnaast zitten er kosten aan het forum, Facebook is feitelijk “gratis”.
Ondanks dat is het forum ook een soort van visite kaartje voor de wat handigere Philips/MFB gebruikers. Ook geeft het de webshop een boost.
In mijn ogen kan je het forum zien als een commercieel verlengstuk van de webshop.
Ook al zitten er “conculega’s” voor de reparatie dienst van Thomas, de kracht van MFB service punten is ook weer heel sterk.

Al met al denk ik dat het forum, als die goed loopt/stabiel is, echt wel van waarde is vanuit commercieel oogpunt voor Thomas.
Maar of hij dat ook zo ziet, vraag ik me wel eens af. ;)
~ Mark ~
Soldeerbout, schroevendraaiers en een hamer.
PeterG

25 feb 2019, 15:34

Die indruk heb ik niet, zeker niet na de recente investering. Maar belangrijker: ondernemerschap uit zich niet alleen in een commerciële activiteit, maar vooral in initiatief. En dat van Thomas, 15 jaar geleden, heeft er in mijn geval toe geleid dat ik meer dan 10 jaar voor nop heel veel kennis en ervaring heb opgedaan over mijn liefhebberij. Als dat uitmondt in een bedrijf - tja, de schoorsteen moet roken hè. Volgens mij is dit forum voldoende volwassen om vrijwel volledig op eigen kracht zijn weg te vinden. Gelukkig hoeven we het alleen maar over kleurtjes te hebben 8)
RudieM

25 feb 2019, 16:22

Wat wil je hiermee zeggen? Dat er binnen facebook een pot goud is waar die zijn geld uit haalt? Je wil echt niet weten hoeveel tijd en geld er de afgelopen periode vanuit Thomas naar het forum is gegaan. Daar ga ik verder ook niet op in.

Dit topic is gemaakt om feedback te krijgen van jullie als gebruikers. Onder andere de kleur komt hieruit als struikelpunt, dit heb ik al doorgegeven, samen met alle andere punten. Mede met jullie feedback kan gekeken worden waar dingen verbeterd kunnen worden.
movieman schreef:
:law-police: deze ook verwijderd
Fotohuis
Contacteer:

25 feb 2019, 17:40

Mij maakt het kwa opbouw niet zo heel veel uit. Wat ik wel leuk vond was het vintage MFB boxje wat er niet meer is.
Kwa leesbaarheid is het wel beter geworden.
Ik denk dat Thomas eea. niet mee kan bijhouden gezien sommige levertijden van artikelen en de reparatie duur van sommige van zijn klanten. Die hele bandjesfabriek en tapes is best lukratief maar vreet natuurlijk tijd en op een gegeven moment moet je als een 1-mansbedrijf prioriteiten gaan stellen. De tijd van een vrij blijvend advies van Thomas per telefoon of per e-mail van een reparatie is natuurlijk ook al lang voorbij.
Dus zo lang dit forum loopt en wij elkaar kunnen helpen is zo'n platform natuurlijk prima. Kwa i.t. is dit een heel oud platform en dat aan te passen kan heel lastig zijn.
http://www.svema.info
Dynavox TPR-3 6N3P-EV voorversterker, ET-100+Teufel U.20, Theater 500. N4504, N4511, N4450, N2521, N2507, (1)408, 212, 312, 222, draaitafels +GP401/412 Mk2 Sh./MC-3. CD204, CDF200. NAD C352, C422, C521BEE+FB820. 22RH743+22RH544/79R
Thomas
Site Admin
Contacteer:

25 feb 2019, 18:18

Goed, er blijkt veel feedback te zijn naar aanleiding van de nieuwe stijl die we na zo'n tien jaar over het forum heen hebben gestreken. Zoals verwacht blijken er twee kampen te ontstaan: zij die het nieuwe uiterlijk prima vinden en zij die er hun twijfels over hebben. Dat is volledig in lijn met alle psychologische theorieën in die richting; verandering is per definitie eng en wordt door de mens van nature met argwaan benaderd.

De reden waarom ik besloten heb om het forum een nieuwe frisse smoel te geven is vrij simpel. Website, forum en shop hingen de laatste tijd als los zand bij elkaar en vormden geen eenheid meer. Bezoek een willekeurige website van een club, vereniging, bedrijf of wat dan ook en je merkt dat regelmaat in kleurstelling en logo de herkenbaarheid van het geheel verhogen. Je weet dat je op de juiste plek zit. Na de make-over van de webshop, waarin we ook overwegend gebruik maken van de kleuren wit, oranje en antraciet, was het forum aan de beurt. Niet alleen veroorzaakte de oude stijl erg veel software problemen waardoor het forum keer op keer op z'n gat ging; het uiterlijk sloot totaal niet meer aan bij zowel de website als de webshop. Daarom is het een voor de hand liggende keuze om twee vliegen in één klap te slaan en een nieuwe frisse en softwarematig stabiele stijl te installeren waarmee de zaak weer jaren vooruit kan.

De kinderziektes zullen er altijd zijn. We gaan kijken hoe dat opgelost kan worden. Enkele belangrijke punten die genoemd worden zijn:

- Veel verticale scrollruimte
- Erg wit

Een en ander heeft natuurlijk ook weer te maken met verandering en gewenning, maar als veel mensen hetzelfde melden als struikelblok, is dat reden om te kijken of het anders kan.
Bapakpinter schreef:
25 feb 2019, 13:50
Nog een aanvulling, misschien is het mogelijk om de gebruiker een keuze te laten maken uit 2 of 3 "Styles".
Ik heb de codering bekeken van deze pagina maar dat zijn ongeveer 2040 regels !!!
Ik wacht dus maar rustig af.
ruud
Meerdere stijlen waren eigenlijk alleen maar een gevolg van het feit dat ik na een wijziging de oude er niet uit haalde. Bij de Belastingdienst kun je ook niet kiezen hoe de website eruit moet zien, dus hier is dat vooralsnog wat mij betreft ook geen noodzaak.

De manier waarop hier door sommigen, voornamelijk tegenstanders van het "nieuw" gereageerd wordt, vind ik uiterst jammerlijk. Ik pik er even een paar uit, want quoten werkt tenslotte ook weer goed:
movieman schreef:
Ik heb niet de indruk dat Thomas veel geeft om het forum. Smoelboek is economisch rendabeler hè... :shifty:
Movieman heeft na een webshop gerelateerde aanvaring besloten mij per definitie niet meer aardig te vinden. Tevens zijn we dit soort nukken van hem gewend. Wat mij betreft dus gewoon een loze kreet. Ware het niet dat er bijval volgt:
MGf schreef:
Die indruk heb ik ook.
Het forum heeft natuurlijk voor Thomas z’n zakelijke activiteiten een minder interessante doelgroep dan Facebook.
Het forum heeft meer een technische achtergrond, dus de “gewone” Philips/MFB gebruiker heeft er niet zo heel veel te zoeken.
Inderdaad, voor mij is het forum zakelijk inderdaad totaal niet interessant. Hier zitten immers alleen maar liefhebbers die juist de lol beleven aan het zelf maandenlang storing zoeken in een op de rommelmarkt gekocht apparaat dan het bij mij of een ander servicepunt ter reparatie aanbieden en daar een hoop geld voor moeten betalen. En dat mag, is niks mis mee. Maar je snapt hopelijk ook dat het voor mij niet te doen is om al die zelfreparerende storingzoekers in mijn (weinige) vrije tijd bij te staan met tips hoe ze alsnog hun probleem kunnen oplossen?
MGf schreef:
Facebook is laagdrempelig, bindt en trekt klanten voor zijn reparatie dienst en bandjes shop.
De bandjes business leeft niet echt op het forum, daarnaast zitten er kosten aan het forum, Facebook is feitelijk “gratis”.
Ondanks dat is het forum ook een soort van visite kaartje voor de wat handigere Philips/MFB gebruikers. Ook geeft het de webshop een boost.
In mijn ogen kan je het forum zien als een commercieel verlengstuk van de webshop.
Ook al zitten er “conculega’s” voor de reparatie dienst van Thomas, de kracht van MFB service punten is ook weer heel sterk.
Al met al denk ik dat het forum, als die goed loopt/stabiel is, echt wel van waarde is vanuit commercieel oogpunt voor Thomas.
Maar of hij dat ook zo ziet, vraag ik me wel eens af. ;)
Tof! Goed idee! Vraagje; wanneer heb jij voor 't laatst iets in die webshop besteld dan? Of uberhaupt iemand van 't forum? Toen ik in 2009 met de webshop begon, was mijn idee dat dit als uitbreiding voor de forumleden zou zijn die hier dan makkelijk de juiste onderdelen konden kopen. Maar wat schetste mijn verbazing? Het omgekeerde gebeurde. Webshop klanten kwamen binnen via Google, kochten iets in de shop, ontdekten het forum en kwamen zo binnen in de MFBfreaks gemeenschap! Wie had dat gedacht? En dat terwijl de forumleden zich rot lachten en elkaar aanstootten... Kijk die Thomas met zijn snaren en lampjes en elco's! Veel te duur joh! Wij bestellen liever o-ringen in Polen en de lampjes zijn in Duitsland véél goedkoper... Want dát is wel hoe het gaat. Dit niet om iemand aan te vallen, maar om het beeld dat hier geschetst wordt te nuanceren.

En ondertussen ontstond er Facebook, Twitter en Instagram. De social media, allemaal héél enge dingen volgens de échte forumstamgast. Want daar weten ze álles van je en is niks meer veilig. En er wordt gehackt en gevist, brrr.... Wegblijven daar. Maar verhip, de Facebook pagina van MFBfreaks vindt navolging in héél de wereld en lijkt in veel opzichten net zo populair als het forum met één groot verschil: de Facebook gebruikers staan heel anders in de wereld en kijken niet met argusogen naar alles dat niet-Facebook gerelateerd is. En ineens was het MFBfreaks Forum niet meer de enige ster aan de MFB hemel...

En toen ging hij cassettebandjes maken, nou, toen kreeg MFBfreaks helemáál geen prioriteit meer! Overal in het nieuws met die dingen, aandachtsgeil mediamannetje is het! Nee, da's helemaal mooi. Kom er maar bij staan als de apparatuur weer niet mee wil werken of als het drukwerk opnieuw besteld moet worden. Of als je in een week tijd 2500 cassettes moet maken en leveren terwijl er ook nog een berg reparaties ligt te wachten die maar niet af komen.

Kortom, er zijn hier misschien mensen die in mij teleurgesteld zijn, maar omgekeerd is dat gevoel er ook! Sinds ik verkoop en repareer voel ik me door veel forumleden bekeken als "handelaar" en "commerciële vent." Alsof daar iets mis mee is; het ondernemerschap. Er zitten hier op het forum meerdere zelfstandig ondernemers en het leuke is dat ik vaak het gevoel krijg dat "wij" elkaar onderling prima begrijpen als 't aan komt op prioriteiten stellen of tijd verdelen.

Goed, dat wilde ik even gezegd hebben.
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Fotohuis
Contacteer:

25 feb 2019, 18:36

Mooi samengevat hoe eea. in praktijk werkt en hoe jouw visie is. Ik kan mij daar prima in vinden. Het goed draaiend houden van zo'n bedrijf is een hele inspanning en zoals ik ook al had vermeld moet je prioriteiten stellen anders gaat het mis.

En FB klanten hoeven natuurlijk helemaal niet technisch te zijn. Die willen alleen maar een oplossing/reparatie van hun kapotte MFB's of wat dan ook. En die betalen daar netjes voor en vinden zo'n bedrag ook geen probleem.

En iedereen die zelf gemakkelijk kan repareren weet natuurlijk wat de prijzen zijn wereldwijd en op Ali-E. Daar moet je als 1-mansbedrijf natuurlijk nooit in mee gaan want dan doe je je zelf uiteindelijk de das om.

Het forum als reparatie platform is natuurlijk prima maar daar verdien je als bedrijf geen/nauwelijks geld aan maar het is wel een hele mooie reclame. Dat is ook wat geld waard.

Groetjes,

Robert
http://www.svema.info
Dynavox TPR-3 6N3P-EV voorversterker, ET-100+Teufel U.20, Theater 500. N4504, N4511, N4450, N2521, N2507, (1)408, 212, 312, 222, draaitafels +GP401/412 Mk2 Sh./MC-3. CD204, CDF200. NAD C352, C422, C521BEE+FB820. 22RH743+22RH544/79R
movieman

25 feb 2019, 19:05

Beste Thomas, ik vind het niet tof van je dat je mij op een openbaar forum krenkt. Privézaken horen hier niet thuis, doe dit a.u.b. via PB of e-mail.
MGf

25 feb 2019, 19:34

Thomas schreef:
25 feb 2019, 18:18
...knip...

Tof! Goed idee! Vraagje; wanneer heb jij voor 't laatst iets in die webshop besteld dan?

...knip...
Eh, vorige week nog. :lol:
Ik hoor van vele forum leden dat ze toch regelmatig een elko setje bij je bestellen.

Op de rest zal ik maar niet regeren. Er zit heel veel negatieve emotie in. Voor mijn gevoel heel iemand anders dan de Thomas die ik een paar keer kort heb gesproken en ‘ken’ van “radio en tv”. ;)
~ Mark ~
Soldeerbout, schroevendraaiers en een hamer.
Plaats reactie