Poll: Welk apparaat gebruik jij?

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

Welk apparaat gebruik jij?

Vaste PC
17
41%
Laptop
17
41%
iPhone
4
10%
Android
3
7%
Een bandrecorder
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 41
snameroc

14 dec 2018, 19:35

Ik gebruik de iphone inmiddels heel vaak tijdens mijn reparaties zowel voor een fotootje vooraf zodat je weet hoe het zat maar ook als vergrootglas voor smd solderingen. En ja ook om even een schema te bekijken. Juist nog om het nummer van de kanarie in de mfb c532. In de tijd dat pc opgestart is heeft de iphone het klusje al geklaart. Altijd aan en altijd bij.
Maar zo heeft natuurlijk ieder zijn voorkeur en dat mag ook zou ik zeggen.
Dat de bank een moderne browser en bijhorende oparatings systeem verwacht begrijp ik ook, als het fout gaat wijzen we ook naar hun.
mae

14 dec 2018, 19:51

Nogmaals, ik heb het niet over uitsluiten. Ik bedoelde in mijn eerste reactie zelfs, dat ik ook tot die mobiele gebruikers hoor die even snel wat op willen zoeken. Althans dat had ik toch echt in gedachten, misschien schreef ik het slecht op.

Sowieso sluit je niemand helemaal uit omdat veel mobiele browsers zelf al layout anders renderen om goed weer te geven, maar het kan vast optimaler (ik lees net de opmerking van snameroc over de gele knoppen die in de weg zitten, komen zijn andere klachten door de skin? Dat overzicht heb ik even niet, dus kan er naast zitten). Ik neem aan dat je de vraag stelt om te weten wat je moet doen om het zoveel mogelijk gebruikers naar de zin te maken. Zolang de functionaliteit van de grootschermgebruikers er niet op achteruit gaat ben ik de allerlaatste om daar niet vol achter te staan.
Anno 2018 kun je helemaal niets meer uitsluiten. Er zijn zat mensen die op zoek zijn naar informatie op Google, via hun mobiele telefoon en dan via zoekresultaten op het forum komen. Bezoekers uitsluiten op basis van ras of apparaat van voorkeur is bij wet verboden.
Mijn insteek was andersom. Als er weinig mobiele telefoongebruikers zouden blijken zijn (ik sluit het voor mezelf voor serieus gebruik uit, niet voor anderen, dat schreef ik niet duidelijk genoeg) dat het dan weinig zin heeft om functionaliteit of performance voor anderen in te leveren - dat heb ik bij andere sites helaas wel eens gemerkt, of voor jou om moeite te doen (dat is denk ik wat je ook wilde weten?). Aan de andere kant ben ik zeker geen tegenstander van aanpassingen, in het bijzonder als je als gebruiker kunt kiezen of als er geserveerd wordt aan de hand van de user agent of schermresolutie o.i.d..
Vast wel, maar 1 maand meten is daar te kort voor. Het gaat mij er namelijk niet echt om of het een slecht plan is om een forum te bezoeken via een telefoon ja of nee, maar meer dat alles mogelijk is. Daarom komt er een style die op alle resoluties en apparaten stabiel draait.

Verder is het ook niet aan ons om mobiele gebruikers uit te sluiten of iets dergelijks, het is 2018 (bijna 2019), dat kun je echt niet maken.

RudieM

14 dec 2018, 20:00

Daar hoef je je geen zorgen over te maken, ik weet best wel wat ik allemaal aan het doen ben..
Nogmaals, ik heb het niet over uitsluiten. Ik bedoelde in mijn eerste reactie zelfs, dat ik ook tot die mobiele gebruikers hoor die even snel wat op willen zoeken. Althans dat had ik toch echt in gedachten, misschien schreef ik het slecht op.

Sowieso sluit je niemand helemaal uit omdat veel mobiele browsers zelf al layout anders renderen om goed weer te geven, maar het kan vast optimaler (ik lees net de opmerking van snameroc over de gele knoppen die in de weg zitten, komen zijn andere klachten door de skin? Dat overzicht heb ik even niet, dus kan er naast zitten). Ik neem aan dat je de vraag stelt om te weten wat je moet doen om het zoveel mogelijk gebruikers naar de zin te maken. Zolang de functionaliteit van de grootschermgebruikers er niet op achteruit gaat ben ik de allerlaatste om daar niet vol achter te staan.
Anno 2018 kun je helemaal niets meer uitsluiten. Er zijn zat mensen die op zoek zijn naar informatie op Google, via hun mobiele telefoon en dan via zoekresultaten op het forum komen. Bezoekers uitsluiten op basis van ras of apparaat van voorkeur is bij wet verboden.
Mijn insteek was andersom. Als er weinig mobiele telefoongebruikers zouden blijken zijn (ik sluit het voor mezelf voor serieus gebruik uit, niet voor anderen, dat schreef ik niet duidelijk genoeg) dat het dan weinig zin heeft om functionaliteit of performance voor anderen in te leveren - dat heb ik bij andere sites helaas wel eens gemerkt, of voor jou om moeite te doen (dat is denk ik wat je ook wilde weten?). Aan de andere kant ben ik zeker geen tegenstander van aanpassingen, in het bijzonder als je als gebruiker kunt kiezen of als er geserveerd wordt aan de hand van de user agent of schermresolutie o.i.d..

Harry

14 dec 2018, 20:02

My 5c, zeker 90% van de tijd bezoek ik dit forum (en alle andere zaken op het net) via een tweedehands IPhone 5 op 4G. En dat lukt best, al is het niet ideaal. Kan alles lezen, plaatjes zijn natuurlijk wat lastiger op zo'n schermpje.
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
Albert900

14 dec 2018, 21:15

De helft van de tijd vaste PC. Windows 8.1 met Chrome browser. De andere helft van de tijd iPad. Incidenteel laptop met Windows 7 ook met Chrome. PC gestemd want iPad staat er niet bij.
CD304,FA920,FT930,FT950,FV930,CD931,CD940,CD950,FC931,FC950,DCC900,DCC951,DSC950,
DSS930,CDI220,CD753,DCC730,FC870,EQ670,SX6090/190/290/390/5877,AH489,CD614,AF977,
DAT850 (en z'n JVC halfbroer). 4x RH541,2 xRH544/00R,2xRH544/78R,2xAH586 en 2xAH587.
Remi

14 dec 2018, 22:40

ik gebruik zowel de pc, laptop en telefoon.
Op de PC is een 4k scherm aangesloten en is het forum niet groter dan 1/3 van het scherm met links en rechts ervan bruine blokken van dus ook 1/3 schermbreedte.
Valt me nu pas op eigenlijk zulke lappen met niks.
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
mthecatlover
Contacteer:

14 dec 2018, 22:54

Valt me nu pas op eigenlijk zulke lappen met niks.

Dat is al lang zo...
"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek".
Afbeelding =^..^= Afbeelding
gromsound
Contacteer:

16 dec 2018, 11:41

dank voor het toch aanmaken van de poll :D heel verhelderend.
@Remi: probeer eens een gewone 4:3 weergever (1024x768): perfect beeldvullend met scrollbar rechts :lol: (ikke blij).
forumscherm_dec18.jpg
forumscherm_dec18.jpg (27.02 KiB) 829 keer bekeken
en de gele knoppen zitten dan helemaal rechtsboven, totaal geen last van (ja ik heb al gedoneerd 8) )

party on, pixelheads!
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
snameroc

16 dec 2018, 12:25

Eigenlijk wel logisch dat mensen die dit forum over de typisch jaren 70 en 80 apperatuur niet groot gebruiker zijn van de moderne smartphone.

En ja ook ik heb al gedoneerd als een van de eerste denk. Vind het wel raar dat je wel de knoppen ziet op een mobiel apparaat maar niet het mfb logo en toebehoren.
Remi

16 dec 2018, 12:41

@Remi: probeer eens een gewone 4:3 weergever (1024x768): perfect beeldvullend met scrollbar rechts :lol: (ikke blij).
over 20 jaar piep jij ook anders Grom
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Will
Contacteer:

16 dec 2018, 12:55

De tablet (ipad of zo) mis ik bij de keuzemogelijkheden. Ik vermoed dat die toch wel veel gebruikt wordt om het forum te bezoeken.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
snameroc

16 dec 2018, 14:01

Ik denk eigenlijk dat een uitzondering daar gelaten bijna iedereen meerdere gebruikt. Verder is de gewone pc hard aan het verdwijnen in een huishouden net als de bandrecorder platenspeler cd speler etc.
Yde

16 dec 2018, 14:32

Ik gebruik op de iPhone na alle bovenstaande apparaten!
De iPhone krijg ik in januari als deze weer leverbaar is in de kleur antraciet en wel de X uitvoering :D

De Ipad heb ik wel en hier draait nagenoeg dezelfde OS op als de iPhone.

En ja, ook ik heb gedoneerd...
snameroc

16 dec 2018, 17:25

We rijden immers ook niet meer met paard en wagen.
MGf

16 dec 2018, 17:31

Eigenlijk wel logisch dat mensen die dit forum over de typisch jaren 70 en 80 apperatuur niet groot gebruiker zijn van de moderne smartphone.
Ik denk dat het meer aan de leeftijd ligt, Johan. ;) :mrgreen: :lol:
~ Mark ~
Soldeerbout, schroevendraaiers en een hamer.
Plaats reactie