ff voorstellen

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
francescoli

09 okt 2018, 22:26

Hallo allemaal,

Ik wil me ff netjes voorstellen: mijn naam is Frans (aka Francescoli).
Zelf zit ik midden in het muziekleven (freelance DJ), waar ik vooral dans gerelateerde muziek draai (soul, disco, reggae, funk,house etc. ) zolang het maar "swingt"zal ik zeggen :lol:
In mijn vrije tijd luister ik echter naar alle muziek, ik zoek de laatste tijd veelal naar 60's - 70's pop, midlifecrisis :think: ?
Ik heb pas een 22rh802 platenspeler/tuner combi aangeschaft en pas een cassettedeck, de N2542.
Wat was ik verrast door het warme geluid wat de Philips app produceerde !
Ik denk dat ik te lang digitaal geluisterd heb, was een regelrechte wake up call voor mij :D
Ik hoop op deze site veel over de oude analoge wereld op te steken en natuurlijk met jullie over de Hi Fi "meuk" van vroeger te ouwehoeren !
Tot sprekens !

Ps: wat is het moeilijk om aan voorbespeelde (opgenomen in de studio's)muziekcassettes te komen.
never underestimate 60's & 70's music Hi Fi
Henk Ockers

09 okt 2018, 23:11

Welkom Frans bij MFB Freaks.
Hier op de site zit veel kennis op het gebied van apparatuur en ook van muziek. Het begint meestal zoals jij met een apparaat uit vervlogen tijd en dan hoor je pas wat er voor prachtig geluid eruit komt. En voor je het in de gaten hebt heeft het virus je te pakken. Bij mij begon het met een 22RH702 met een paar simpele boxjes erop uit de kringloop en zat ik daar meer naar te luisteren dan naar mijn Pioneer installatie omdat die lp toch veel mooier klinkt dan een cd. Wat je veel terug ziet op het forum is dat leden op zoek gaan naar apparatuur en muziek die ze vroeger weggedaan hebben en nu gelukkig deels weer, vaak met hulp van elkaar,terug vinden. Zelf heb ik ook weer diverse apparaten en lp's terug die vroeger plaats moesten maken voor het moderne spul.

Veel plezier hier op het forum en misschien is de meeting op 10 November in Den Bosch wel een leuke gelegenheid om kennis te maken.
Tussen ijskast en bed is nog plaats genoeg. :text-+1:
Karsten

10 okt 2018, 08:09

Ook vanuit de bakermatregio een warm welkom, Frans! :D
Ik ben lid geworden van dit forum in 2013 toen ik wat vragen had over een CD100 maar ben sindsdien vooral te vinden in de sectie over passieve luidsprekerboxen. Met een paar doelgerichte aanpassingen en veel luisteren kun je ze vaak een stuk beter laten klinken. 8)

De combi's van Philips waren best populair vroeger omdat je dan voor relatief weinig geld een complete audioset in huis haalde. Mijn eerste set was ook zo'n ding: De F1331 met tuner, cassette, platenspeler en versterker in één. Op de aux-ingang sloot ik later mijn eerste CD-speler aan: Een grijze CD207.
Later werd het serieuzer met een FA880, FT880, CD880, FC870, later aangevuld met een EQ670 en DCC730. De luidsprekersystemen waren (uiteraard) zelfbouwers, later aangevuld met FB565's, F9436's.
Nu staat het huis vol met (voor het grootste deel) opgewaardeerde systemen.

Als DJ heb je natuurlijk veel vinyl gedraaid op Technics SL1200's of klonen daarvan maar voor in de huikamer is mijn favoriet de 22GA212 met GP412, enfin, je zult de Philips-klassiekers wel leren kennen! :wink:
francescoli schreef:
Ps: wat is het moeilijk om aan voorbespeelde (opgenomen in de studio's)muziekcassettes te komen.
Kijk eens bij een paar kringlopen; Hier liggen er bakken vol met musicassettes. :wink:
Meten is weten en weten wat je meet.
esgigt

10 okt 2018, 16:57

Hoi Frans,

Van harte welkom op het forum... En erg leuk om er iemand bij te mogen verwelkomen die actief in de muziek is. Geeft soms weer wat andere insteek ;)

Ook met een midlife crisis kunnen veel leden je helpen, naast de muziek apparatuur natuurlijk, want diverse leden hebben die al doorleefd. :mrgreen:

EN inderdaad... veel mensen verwachten niet dat dergelijk oude apparatuur zo goed kan klinken, zeker als goed gerestaureerd. Jij ervaart dat nu met de RH802. De reden is vaak simpel: de ontwerpers uit die tijd gebruikten nog echt hun oren (en levende muziek was veel groter dan nu) tijdens hun werk. De apparatuur was ook dusdanig van prijs dat het een langjarige investering voor de consument was. Die consument moest dan wel waar en kwaliteit naar zijn geld krijgen.

En cassette's... tsja, ik kom weleens bands tegen die cassette's, eigenlijk meer als gimmick, uitbrengen. Dan koop ik liever het vinyl dat ze uitbrengen. Niet dat ik geen cassettespeler heb...

Nogmaals welkom en veel plezier hier.

Gr. Edwin

ps: 10 november is de jaarlijkse meet... een idee om dan de sfeer te proeven?
CD880, FT880, RH544, PM2519, BX510A, 22RH720, GA312 (Aristona) ;)
Hoewie Loewie
Contacteer:

10 okt 2018, 17:52

Hoi. Welkom op dit prachtige, gezellige en leerzame forum. :D

Ik kom in de kringloop regelmatig voorbespeelde cassettes tegen maar in de regel is het niet mijn smaak (veel hoempapa enz.). Als ze er wel aan voldoen (wat niet zo vaak is), neem ik ze altijd mee. :D
Erres SX6290 SX6396 SX6198 SX6393 SX6194 SR3390 Aristona AR8530 SG1408 CD1202 CD1471 Philips GF403 RH591 GA202 GA212 RH423 RH426 RH532MFB CD104 CD303 CD471 CD950 N2221 en veul Superscope. :D www.superscopeaudio.nl
Janjanse

10 okt 2018, 21:21

Hallo Frans, welkom hier op dit leuke forum.
M.b.t. cassettes, je kan ze natuurlijk, wel heel ouderwets, ook zelf opnemen. :D
Te veel
motoindo
Contacteer:

11 okt 2018, 08:26

francescoli schreef:
vooral dans gerelateerde muziek draai (soul, disco, reggae, funk,house etc.
lekker ! en als je dat draait waar draai je dat dan op ?

en welkom !
RonnieVespa

11 okt 2018, 20:01

Welkom Frans, op dit gezellige forum! :D
Ook ik zit nog steeds in de midlifecrisis maar omringd door de mooie Philips apparaten is dit geen straf! :dance:
Reggae klinkt trouwens geweldig op 544 MFB's. :banana-dreads:
Veel plezier en leerzame momenten gewenst.
Het begon met een oud setje 544's....
Plaats reactie