Beeldschermresoluties

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

Welke resolutie heeft jouw beeldscherm?

640 x 480
0
Geen stemmen
800 x 600
1
6%
1024 x 768
3
18%
1280 x 1024
11
65%
Breedbek 1080 x 800
2
12%
Breedbek 1440 x 900
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 17
Thomas
Site Admin
Contacteer:

09 aug 2008, 21:23

Beste allemaal,

Om MFBfreaks.com zo optimaal mogelijk te laten presteren zijn we benieuwd naar de resolutie waarop jullie computer is ingesteld. Op dit moment is de website ontworpen voor weergave op een 1024x768 beeldscherm maar omdat tegenwoordig bijna iedereen een hogere resolutie draait is het mogelijk om het ontwerp van de site wellicht te herzien en hiermee de gebruikersvriendelijkheid te verhogen. Jullie input hierbij is natuurlijk van groot belang omdat jullie uiteindelijk het eindresultaat op jullie bord krijgen. Bij voorbaat dus dank voor alle reacties!

Vriendelijke groet,
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Laurens

09 aug 2008, 22:12

Ben van plan een nieuw scherm te kopen met een hogere resolutie, maar op het moment 1024/768... De nieuwe wordt geen breedbek, das wel zeker
Forum voor zendamateurs, met het accent op zelfbouw: http://hamforum.nl/" target="_blank
movieman

10 aug 2008, 00:18

Ik heb een Philips Brilliance 19" CRT-monitor (109MP) die welliswaar 1600x1200 aan kan maar ik heb hem op 1280x1024 ingesteld. Die "superresolutie" gebruik ik alleen als ik grafisch bezig ben met foto's, schema's e.d.

Als ik ooit overstap op een LCD dan zal de resolutie waarschijnlijk hetzelfde blijven omdat de meeste (betaalbare) 19" LCD-monitoren niet hoger kunnen.

Groetjes. ;)
Remi

10 aug 2008, 01:43

hier ook 1024x768, ondanks dat de site ook deze resolutie zou hebben heb ik wel een schuifbalk onderin omdat de pagina net te breed is
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Thomas
Site Admin
Contacteer:

10 aug 2008, 11:50

De huidige versie van MFBfreaks.com is inderdaad voor 1024x768 ontworpen en zou daar op zich balk-vrij moeten lopen. Het forum is een ander verhaal aangezien daar met DIV en procentuele verhoudingen wordt gewerkt, en alles zich eindeloos aanpast aan de grootte van het venster.
Thomas Baur
Remi

10 aug 2008, 15:56

Je hebt gelijk, de site is schuif vrij
Ik wist niet dat het voor het forum anders kon zijn
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Bruis

10 aug 2008, 22:45

Wat mij betreft: zo laten. Zowel op de ´grote computer´ als op de Asus Eee 700 (de babbie zoals ie hier liefkozend in huis wordt genoemd) een goed beeld. Resoluties, ik zou het niet weten? :oops: Dan zal de gebruiksaanwijzing moeten worden opgezocht..
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
Josbourne
Contacteer:

11 aug 2008, 02:13

Bruis: Rechtermuisklik op het bureaublad, 'Eigenschappen' kiezen in het uitklapmenu dat openspringt, en in het menu dat je krijgt het tabblad rechtsboven: 'Instellingen'. Onderaan in dat venster kun je zien wat je resolutie is:

Afbeelding
Thomas
Site Admin
Contacteer:

11 aug 2008, 06:15

Mooi, weten we de jouwe ook meteen Jos :)
Thomas Baur
Bruis

11 aug 2008, 06:50

Dank je Jos. 800x600. Niet spectaculair vergeleken bij de jouwe. Maar ik ben zo langzamerhand allergisch geworden voor veranderingen op computergebied. We waren @Home. Startte snel op als startpagina. Homepage 100% netjes beeldvullend. Nu Ziggo. :evil: Traaaaaaaaag opstartend en beeldscherm voor homepage nu te klein. Waarom altijd veranderingen als iets goed is? Om de veranderingen zelf of om ons als consumenten beter tot dienst te zijn? Of om nog weer iets anders?
En neem ook Radio 1 als het om veranderen gaat. Moet ook ineens qua prgramering op de schop. Vanwege vermeende lage luistercijfers. Nou het lag niet aan de programering. VPRO en EO deden het op de ochtend naar mijn smaak best goed met diepgang. In de middag was het liflafradio, heel obligaat. Nu worden alle verbanden verbroken en krijg je me toch een lappendekenradio, zonder enige diepgang. Lang leve de zendercoordinator, die het wel weet hoe het moet. Alles op z'n kop voor de niet luisteraar. Die komen ook nu niet. Mijn mening is niet gevraagd als vaste luisteraar. :x
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
eMBee

11 aug 2008, 07:59

Hier ook 1280 X 1024. Ziet er goed uit hoor.
Laatst gewijzigd door eMBee op 14 aug 2008, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Josbourne
Contacteer:

11 aug 2008, 21:01

Hahahahahaha :D Jemig, Bruis hoe oud/jong was jij ook alweer? Ik ben het helemaal met je eens wat Radio 1 betreft maar de manier waarop jij het onder woorden brengt werkt op de lachspieren :P .. Naja zoals gezegd, ik ben het helemaal met je eens en had het zelf niet beter onder woorden kunnen brengen! En da's een feit :)

800 x 600... Ik krijg nostalgische kriebels. Nog maar krap tien jaar geleden telde je niet mee als je computer die resolutie niet aankon, en hóe veel websites er destijds geoptimaliseerd waren voor die resolutie kon niemand tellen. 'Super VGA' noemden we het. Daarna ben ik het helemaal kwijtgeraakt met die benamingen want met de huidige resoluties werkt ook het aantal benodigde superlatieven dat nodig is om er een naam aan te geven behoorlijk op de lachspieren :)

@Thomas: ik weet niet precies hoe de huidige webbrowsers omgaan met beelden, maar is het niet mogelijk om een pagina te maken in 2048 x 1536 (om maar iets te zeggen) die vervolgens door de browser in de goede verhoudingen wordt weergegeven? Het heeft er vast weinig mee te maken, maar de windows fotoviewer reduceert je grootste foto's ook automatisch tot het formaat van het venster.

Anyway, de foto's in het 'Apparatuur' gedeelte mogen van mij zo groot worden als je ze kunt maken... Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt gereserveerd op je server maar ik droom van klikbare foto's in het apparatuurgedeelte die linken naar foto's die je op A0 scherp af zou kunnen drukken :wink:

[Off topic]
Na lang zoeken heb ik iets gevonden wat in de buurt komt, ik heb geen idee meer waar het was, maar ik heb hier in mijn kamer nu een A1 poster waarop een set 544ers staan afgebeeld in luxe chesterfield stoelen. Bovenaan de poster het logo en de naam van Philips, iets daaronder staat: "Speakers that listen to themselves before you listen to them." Deze poster trekt steevast de aandacht van mensen die komen buurten. Natuurlijk ben ik méér dan bereid om ze vervolgens te laten horen wat die poster bedoelt :D

Daarnaast een A0 afbeelding van een set 532's op een houten ondergrond: de linkse 532 schuin van voren, het rode mfb-logo licht op. Daarnaast zie je een 532 schuin van achteren met de deur open, schitterend!
[/Off topic]

Maargoed, samengevat... "Grooooottt, alsjeblieft." :P
Laurens

13 aug 2008, 17:46

Stem aangepast: mijn vader kwam vandaag thuis met een mooi scherm van 1280*1024 :)
Forum voor zendamateurs, met het accent op zelfbouw: http://hamforum.nl/" target="_blank
Remco

14 aug 2008, 09:00

Ik gebruik 1680 bij 1050 ik kan dus niet stemmen :(
Philips jaren 70&80 is klasse spul!
Josbourne
Contacteer:

17 aug 2008, 01:44

@Remco: Die resolutie is belachelijk, groot gelijk dat je niet mag stemmen :wink:

Wat voor scherm heb jij waar je die resolutie op projecteert?
Plaats reactie