gezocht: motortje voor de N5581 of een donor

Ik wil meer, méér, MEER!!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
suretrak

03 okt 2013, 21:40

Ik heb al geruime tijd een N5581 (X09 setje) op de opratietafel liggen waarvan het motortje defect is. Een aantal besturingscomponentjes zijn verbrand, waarschijnlijk nadat het motortje verkeerd is aangesloten.

Ik ben nu op zoek naar een vervangend motortje, of een donor exemplaar van de N5581.

In andere topics heb ik gelezen dat dit type motortje ook toegepast is in Japanse decks, maar ben er niet achter gekomen of er misschien iemand is die weet in welke decks dat zou kunnen zijn. Info is natuurlijk welkom hoewel het snaarwieltje dan wel weer niet hetzelfde zal zijn en hoe je dat zou moeten verwisselen heb ik nu nog geen idee van.

Dus als iemand nog een motortje heeft liggen of een donor N5581, en er vanaf wilt dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt voor de reacties,
Dick
Afbeelding
suretrak

04 okt 2013, 22:03

Remi schreef:Die motoren gaan er wel vaker aan, die zijn dan ook echt beyond repair helaas
Ik heb het motortje uit elkaar gehaald en het deksel aan de achterkant er af gehaald zou het niet te repararen zijn als je de componentjes op het printje vervangt of is dat een verspilling van de moeite of eidelijke hoop?
Afbeelding
suretrak

09 okt 2013, 09:08

Remi schreef:ja dan wellicht wel, het is het proberen waard. Meestal zijn ze uitgefikt en dan is het echt wel klaar
Ik heb nog een pb gestuurd aan Jeroen die had er nog een paar begrijp ik uit zijn berichtgeving maar ik heb nog geen antwoord. Misschien is Jeroen er aanstaande zaterdag bij en hoop ik dat er nog 1 voor me beschikbaar is.

Anders wordt het idd, de componentjes vervangen en kijken of ie weer wil draaien.
Afbeelding
Will
Contacteer:

10 okt 2013, 13:08

Wil je het kapotte motortje (inclusief alle losse onderdelen natuurlijk) zaterdag meenemen? Dan kan ik proberen om het te repareren en anders is het een leuk onderzoeksobject.

Het moet dan wel per postpakketje naar jou terug omdat het niet door de brievenbus past.

Will
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
suretrak

10 okt 2013, 16:14

Will schreef:Wil je het kapotte motortje (inclusief alle losse onderdelen natuurlijk) zaterdag meenemen? Dan kan ik proberen om het te repareren en anders is het een leuk onderzoeksobject.

Het moet dan wel per postpakketje naar jou terug omdat het niet door de brievenbus past.

Will
Dat wil ik zeker wel, bedankt alvast voor het aanbod Will. Wat mij nog de grootste uitdaging lijkt is het vinden van de juiste componentjes. Ik heb er nog niet echt naar gezocht maar bij een eerste poging op google kreeg ik niet direct goede resultaten. Tevens is er een weerstandje volledig zwart verkoold en weet daar dan niet de waarde van. En aangezien ik niet echt een electronica knobbel heb weet ik ook niet hoe ik zou kunnen uitvogelen wat een dergelijke waarde ongeveer zou moeten zijn.

Ik breng het motortje aanstaande zaterdag mee, en kosten worden uiteraard vergoed.

Tot zaterdag,
Afbeelding
Will
Contacteer:

26 okt 2013, 19:31

Het verhaal over de binnenkant (en hopelijk de reparatie) van het motortje gaat hier verder.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
Plaats reactie