Gezocht Philips "Laboratories" knoppen

Ik wil meer, méér, MEER!!!

Moderator: Moderators

Bert1964

21 nov 2018, 22:48

Beste Forumleden,

Sinds kort ben ik in het bezit van de tuner en voorversterker van de Philips Laboratories serie.
Zolang de eindversterker nog op het verlanglijstje staat, stuurt de voorversterker 4 MFB's 544 aan.
Als cassettedeck heb ik twee maal de N5846 erbij.
Deze passen er best bij qua prestatie, echter wat jammer is, is dat de draaiknoppen afwijken. De cassettedecks hebben holle mat grijze draaiknoppen.
Om nu de set optisch iets meer in lijn te brengen leek het me een idee om te proberen om maar liefst 10 knoppen te verzamelen die lijken op de knoppen van de LAB serie. Nu is het zo dat deze knoppen op meer Philips apparaten hebben gezeten als alleen de LAB series.
Ook de AH 186, de 384 en de 386, of de AH 682, de 683, de 684 en de 686 hebben dezelfde knoppen (met dank voor het uitzoeken, Jan).
Om de knoppen passend te krijgen is geen probleem. Dat de links en rechts apart instellen dan niet meer functioneel is zie ik ook niet als een probleem (heb ik nooit gebruikt bij de opnames die ik met cassettedecks heb gemaakt).
De verschillende diameters van de knoppen maakt niet uit, op de decks zitten ook verschillende diameters.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het vinden en krijgen van deze knoppen!

Groetjes uit Limburg, Bert
When nothing goes right, go left.
Plaats reactie