Gespot bij de kringloop

Ben je uitgekeken op je huidige collectie, of beginnen relatieproblemen op te spelen? Bied hier je MFB spulletjes aan de verzamelaars aan.

Moderator: Moderators

Henk Ockers

09 dec 2017, 20:01

Bij de "normale" kringloopwinkels is het hier in de omgeving wat audio betreft ook niet veel bijzonders. Alleen hier in het dorp is een winkeltje voor het goede doel, eigenlijk ook kringloop, maar vaker met hele leuke spullen. Ook wat audio betreft kun je hier soms mooie spullen kopen voor een belachelijk lage prijs. Wat dacht je van een set Bowers en Wilkins DM 601 S2 luidsprekers in nieuwstaat voor € 7,50. Of een Bowers en Wilkins CC6 centerspeaker. Doe maar €4 want die andere is er niet bij. :doh:
Of een Philips CD 471 voor €4,- Ze weten helemaal niet wat het waard is en dan geef ik altijd meer dan wat ze vragen. Zeker al omdat ze alles vrijwillig doen voor een goed doel. Zij blij en ik blij. :dance:
Tussen ijskast en bed is nog plaats genoeg. :text-+1:
Otto

09 dec 2017, 22:30

Mijn persoonlijke mening:
Kringloopwinkels zijn in het leven geroepen om tweedehands spullen een tweede leven te geven tegen een tweedehands prijs. Tegenwoordig kun je beter nieuw kopen als je de huidige prijzen bekijkt.
Voor (oude) audio liefhebbers (niet merkgebonden dus) is dat geen optie.
Vaak wordt er eerst op internet gekeken wat zoiets op moet brengen.
Nou ben ik wel van mening dat een hobby geld mag kosten, maar er is een grens natuurlijk.
Om maar niet te spreken van alle niet werkende audio die zonder verblozen in de container gekieperd wordt, zonder er een sticker op te plakken "Voor de hobbyist" Nee het moet werken. Dus stuit je automatisch uit op recente DVD spelers en soortgelijke prut.
Ik ken ook kringloopwinkels waarbij de medewerkers van de ophaaldienst eerst even langs huis rijden om het eea te lossen in plaats van het mee te nemen naar het filiaal (geen leugen)
goed je oren en ogen de kost geven...

Laatst liep ik in een niet nader te noemen kringloopwinkel, hoor ik de verkopers tegen elkaar zeggen:
"Kijk even op Ebay wat ze er voor vragen en plak er dan maar een prijsje op"
Kortom: Het bewijs is geleverd!!
Daar gaat het al fout. Men ziet €urotekens voor de ogen heb ik het idee.
De kringloopwinkels waar men bij de kassa zegt: Och doe maar 5 euro.. zijn op 3 vingers te tellen.
Ik heb inmiddels een paar honderd kringloopwinkels bezocht in allerlei delen van het land, de randstad en het Gooi spannen de kroon als het om hoge prijzen gaat (er zijn uitzonderingen)
Ik zou er haast een topic aan wagen met de titel: Kringlooprecensies :lol:
- Digitaliseert alle voorkomende videosystemen.
- Verzamelaar van tv's en video's uit de 60's & 70's (innamestop, geen plek meer)
PeterPhilips900

10 dec 2017, 09:09

Ik zou er haast een topic aan wagen met de titel: Kringlooprecensies :lol:
Dat topic voorstel (KLE, KringLoopEvaluatie) heb ik ook al in februari van dit jaar gedaan. De meningen hierover waren nogal verdeeld. Handelaren kijken ook mee. Ook heb je te maken met momentopnames.

Prijzen in commerciële KL zijn inderdaad vaak op EBAY en MP gericht, wat nergens op slaat. De inbreng is grotendeels gratis en iedere Euro is al winst. Bij stichtingen of goede doelen stichtingen (Emmaus e.d.) kun je nog redelijke prijzen verwachten. Die hebben ook geen grote opslag, werken met vrijwilligers en mensen brengen zelf spullen naar de winkel. Er is meestal geen geld voor een eigen ophaaldienst (vaak dus ook geen grote meubels e.d.). Dus geen eigen handeltje tussendoor en bewust snelle doorlooptijd. Voor handelaren is het te kleinschalig. Een soort label of erkend keurmerk voor KL zou in het leven geroepen moeten worden. In Nederland heb je keurmerken voor de gekste dingen. Dan kan deze er ook nog wel bij.

Onlangs nog bij KL WOW in Almere geweest. Daar kon je niet veilig lopen. Gangpaden waren zeer smal en alles was hoog opgestapeld. Buiten was het een bende. Er was helemaal geen overzicht of logische opbouw, terwijl het een best groot pand was. Ik wist niet dat de gebroeders Ludolf ook een kringloopfiliaal begonnen waren. We keken met verbazing naar de hoge prijzen op de diverse goederen. We waren op zoek naar cd''s en vonden uiteindelijk een grote verzamelhoek. Wat schetste onze verbazing: alle cd doosjes waren grondig met doorzichtige tape dichtgeplakt. Je kon dus niet zien of de juiste cd er in zat (gebeurt zeer vaak, net als een kopie cd of leeg doosje) en wat de staat er van was. Ook was de prijs voor iedere cd verschillend. We zijn direct vertrokken. :handgestures-thumbdown:
Bapakpinter
Contacteer:

10 dec 2017, 10:02

Soms kom je op verschillende (andere) Forums ook wel eens een aardige aanbieding tegen.
Komt meestal wel terecht bij juiste personen.
ruud
http://www.philipsradios.nl/forum/index.php?id=40432
22RH541, GA212, B5X84A, N2214, N4418, AR9199, RS9197, AG2100, VR620, CD439, CD1006, B5X04A, PM2151, PM2154, L4X05T, L4X95T, EL3585, EK3227, N6312, N6306 en nog wat :think:
http://www.jendela.nl
ChromeMaximaII

10 dec 2017, 10:10

De eigenaar achter WOW heeft nogal een reputatie met kringloopwinkels, misschien probeert ie er nu wat geld aan over te houden. :mrgreen:
Harry

10 dec 2017, 12:40

Soms kom je op verschillende (andere) Forums ook wel eens een aardige aanbieding tegen
Die was heel snel weg, en da's niet zo vreemd voor dat prijsje. Maar een goede tip van je!
Na de verhuizing misschien ook maar eens op zoek naar zoiets, het enige model wat ik (uitsluitend wegens plekgebrek) nog niet heb van de vissenoogserie :wink:
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
yrraH

10 dec 2017, 17:26

Soms kom je op verschillende (andere) Forums ook wel eens een aardige aanbieding tegen.
Komt meestal wel terecht bij juiste personen.
ruud
http://www.philipsradios.nl/forum/index.php?id=40432
Was ook al genoemd in 'interessante marktplaats advertenties" ;)
jamie

02 jan 2018, 12:45

Het nieuwe jaar begonnen met een rondje kringloop.
De vangst:
1 auto DVD speler met extra scherm. Geheel compleet met tas, kabeltjes en montageset om de schermen aan de hoofdsteunen te monteren.
Dit voor het wereldbedrag van 10 euro.
Het doet het ook nog.
Verder nog een stapeltje LP's en singles.
Morgen weer aan het werk, is het weer uit met de pret.
Ben nu de tel echt kwijt..
Nee, hoor.. Mijn hobby loopt echt niet uit de hand..
Of toch??
movieman

02 jan 2018, 15:08

Geen twee weken verlof gepakt?
jamie

02 jan 2018, 15:11

Nee.
Zo hou ik wat meer dagen over voor als ik ze echt nodig heb.
Is toch ballenweer deze week.
Of toch??
movieman

02 jan 2018, 16:04

Wij moesten altijd op "collectief" verlof, je had niet veel te willen... Zomervakantie mocht ook niet buiten de bouwvak.
jamie

02 jan 2018, 16:09

Gelukkig geen last van..
Kan vakantie nemen wanneer ik wil.
Of toch??
THCyclist

13 jan 2018, 12:48

N5430 €4,00
PeterPhilips900

13 jan 2018, 20:27

Omdat ik nog niet in de nieuwe vestiging van Het Goed in Nijmegen (zat eerst in Nijmegen Centrum, nu op industrieterrein) was geweest en ik toch in de buurt moest zijn, even een bezoek gebracht. Aan de buitenkant worden hoge verwachtingen gewekt, want het is een behoorlijk groot pand met twee verdiepingen. Echter, binnen valt het vies tegen wat betreft audio, platen en cd's. Er staat zeer weinig en bovendien is alles behoorlijk aan de prijs. Er waren maar een paar stapels platen en een klein kastje met cd's (LP's en cd's vooral klassiek). Dat voor zo'n grote plaats als Nijmegen ... Verder schokkends: luidspreker wezen voor Eur 15,00 per stuk, boxen met zwaar beschadigde luidsprekerkasten (Eur 20,00), defecte platenspelers (Eur 30,00). Een oude Mirai flatscreen TV (geen HD) moest nog Eur 75,00 opbrengen. Ik heb de bezoekers vooral kleding zien kopen of een bezoek aan het restaurantje op de bovenverdieping zien brengen. :handgestures-thumbdown:
Laatst gewijzigd door PeterPhilips900 op 14 jan 2018, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Henk Ockers

13 jan 2018, 22:26

Net zo treurig als bij de RD4 hier in de buurt. Naast die kringloop ligt ook het milieupark waar ik een bandrecorder had gebracht waar binnenin zoveel aan mankeerde dat opknappen geen optie meer was. Had hem in de container gezet van defecte elektrische apparaten. Een week later zie ik dat ding in de kringloopwinkel staan voor €50. :doh: Ik zei dat tegen de persoon aan de kassa dat dat ding echt aan gort was. Maar hij staat er nog steeds. En garantie tot aan de deur :naughty: Diep treurig vind ik dat. :snooty: :snooty: :snooty:
Tussen ijskast en bed is nog plaats genoeg. :text-+1:
Plaats reactie