Grappige Marktplaats advertenties

Ben je uitgekeken op je huidige collectie, of beginnen relatieproblemen op te spelen? Bied hier je MFB spulletjes aan de verzamelaars aan.

Moderator: Moderators

Remi

25 nov 2018, 22:30

TV met 'fool optie' en voet eigenaar in beeld :P maar pas op! hij heeft bijna een jaar gekocht :think:
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... ousPage=lr
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
PeterPhilips900

26 nov 2018, 15:55

Steenmarters luisteren ook graag muziek onder de motorkap. Nu speciaal een high tech verdeelkast voor de marterverschrikker signalen ! Deze verkoper weet blijkbaar niet wat hij verkoopt, terwijl hij daarnaast wel echte audiofilters verkoopt (zie overige advertenties).

Remi

26 nov 2018, 21:19

Steenmarters luisteren ook graag muziek onder de motorkap. Nu speciaal een high tech verdeelkast voor de marterverschrikker signalen ! Deze verkoper weet blijkbaar niet wat hij verkoopt, terwijl hij daarnaast wel echte audiofilters verkoopt (zie overige advertenties).

:?: zie het niet? maar Harry kan het vast wel uitleggen 8)
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Frenkel

26 nov 2018, 21:27

Die versterker is wel geinig. Volgens mij hadden we in de jaren zeventig zoiets op de middelbare school in het muzieklokaal staan, samen met twee grote Philips zelfbouwspeakers.

Zelfbouw stereo versterker
http://link.marktplaats.nl/m1335554344
Henk Ockers

26 nov 2018, 22:41

Lijkt zeer sterk op de Philips 22RH590. Zelfde knoppen alleen op een andere plaats op het front.
Tussen ijskast en bed is nog plaats genoeg. :text-+1:
Harry

26 nov 2018, 22:43

Steenmarters luisteren ook graag muziek onder de motorkap. Nu speciaal een high tech verdeelkast voor de marterverschrikker signalen ! Deze verkoper weet blijkbaar niet wat hij verkoopt
Mmm, deze grijze kastjes heb ik toch persoonlijk uit gekochte zelfbouw-boxen verwijderd waarin ze prima werkten als drieweg-frequentiescheiders. Volgens het opschrift is het dan ook een Lautsprecherweiche, vertaald een luidsprekerfilter. En ook uit het opgedrukte schema kan ik niets anders opmaken.
Desondanks, ik zal de eerste zijn om een fout toe te geven dus als je mij kunt uitleggen wat marters hiermee te maken hebben hoor ik het graag! Marterverschrikkers verkopen waarschijnlijk beter dan dit spul, dus... :wink:
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
PeterPhilips900

27 nov 2018, 13:44

Steenmarters luisteren ook graag muziek onder de motorkap. Nu speciaal een high tech verdeelkast voor de marterverschrikker signalen ! Deze verkoper weet blijkbaar niet wat hij verkoopt
Mmm, deze grijze kastjes heb ik toch persoonlijk uit gekochte zelfbouw-boxen verwijderd waarin ze prima werkten als drieweg-frequentiescheiders. Volgens het opschrift is het dan ook een Lautsprecherweiche, vertaald een luidsprekerfilter. En ook uit het opgedrukte schema kan ik niets anders opmaken.
Desondanks, ik zal de eerste zijn om een fout toe te geven dus als je mij kunt uitleggen wat marters hiermee te maken hebben hoor ik het graag! Marterverschrikkers verkopen waarschijnlijk beter dan dit spul, dus... :wink:
Deze kastjes zorgen voor de verdeling van de hoge toon signalen onder de motorkap, zodat op meerdere plekken onder de motorkap het signaal hoorbaar is. Kemo (Conrad verkoopt dit Duitse merk) maakt ook individuele kastjes met een enkele speaker, maar dan verstrooit het kastje het geluid maar naar een enkele richting. Als er al een luchtfilter of accu in de weg zit, is het effect al stukken minder en raakt de knagende marter aan de andere kant van de auto niet geirriteerd. Jouw kastje is dus een onderdeel van een systeem met centrale voeding en meerdere speakers, dat zorgt dat de marter op meerdere plekken last heeft van die hoge tonen. Wij horen die bijzonder hoge tonen niet (meer). Deze systemen heb ik wel vaker gezien en Kemo is een veelvoorkomend merk. Er is trouwens ook een variant die - legaal - kleine stroomstootjes en flitslicht geeft. In mijn regio komen deze beschermde knagers helaas te veel voor. Ik hoor heel vaak dat een auto spontaan vlam vat. In veel gevallen is dan de brandstofleiding aangeknaagd en komt wat benzine vrij, met grote gevolgen als die tot ontbranding komt. Ikzelf heb twee verschrikkers onder de motorkap, want ik heb er al eens een op visite gehad (had daar een duif als toetje opgepeuzeld, gelukkig geen knaagschade aan kabels e.d.).
Wel bijzonder dat het kastje ook voor audio doeleinden geschikt blijkt te zijn. Weer wat geleerd. Misschien kun je zelfs 2 autobezitters blij maken als je de twee kastjes op MP (autodiversen, trefwoord "Marterverschrikker") zet.
Harry

27 nov 2018, 14:47

Kemo verkoopt inderdaad marterverschrikkers, maar ook andere zaken. Deze kunststof kastjes zijn bepaald niet nieuw, de boxen waar ze in zaten dateerden uit de 80er jaren. Er staan ook drie verschillende luidsprekers op het etiket, T, M, en H. Tiefen, Mittel en Höhen dus oftewel bas-, middel- en hogetoonluidsprekers. De ultrasone pieptoon tegen marters gaat echt niet fatsoenlijk uit een bas- of middentoonspeaker komen. Bovendien werkten deze kastjes perfect als scheidingsfilters in de genoemde boxen , ik ga er dan ook vanuit dat het dat zijn en niets anders.
Gelukkig mogen we van mening verschillen :wink:
Bijlagen
Kemo.JPG
Remi

27 nov 2018, 18:22

lijkt mij geen speld tussen te krijgen Harry 8)
PeterPhilips900

27 nov 2018, 18:25

Je zult wel gelijk hebben en is dit een ouder produkt van Kemo. Mijn excuses. Op de site van Conrad kan ik dergelijke filters van Kemo niet eens meer vinden, maar wel diverse varianten (verdelers, versterkers e.d.) m.b.t. marters. Kemo zal tegenwoordig wel meer verdienen aan de steenmarters dan aan audio !
Harry

27 nov 2018, 18:49

Dat laatste neem ik onmiddellijk aan! Dit zijn typisch van die fabrieksfilters uit de tijd dat er nog relatief veel mensen hun boxen zelf bouwden. Philips verkocht ze ook in een wat luxere versie.

In het huidige MP3/surround tijdperk worden er vaak geen hoge eisen meer aan boxen gesteld, dus dan haal je bij de MM iets Chinees van een paar tientjes. En de HighEnders en de echte zelfbouwers willen uiteraard wat beters dan een standaardfilter.

De doelgroep voor dit soort fabrieksfilters is nu (denk ik) niet groot meer, geeen wonder dus dat fabrieken als Kemo tegenwoordig andere dingen produceren.
Hoewie Loewie
Contacteer:

27 nov 2018, 20:02

Kan natuurlijk best zijn dat marters ook van een goed gescheiden en gedetailleerd hoog, midden en laag houden........... ;)
Erres SX5685 SX6290 SX6393 SX6194 SR3390 Aristona AR8530 SG1408 CD1202 Philips GF403 AG2230 GA202 GA212 RH423 RH426 RH532MFB CD104 CD303 CD950 N2221 en veul Superscope. :D www.superscopeaudio.nl
mae

27 nov 2018, 20:41

Audiofiele marters hebben daar nu op hun eigen forum een discussie over ;)
Je zult wel gelijk hebben en is dit een ouder produkt van Kemo. Mijn excuses. Op de site van Conrad kan ik dergelijke filters van Kemo niet eens meer vinden, maar wel diverse varianten (verdelers, versterkers e.d.) m.b.t. marters. Kemo zal tegenwoordig wel meer verdienen aan de steenmarters dan aan audio !
Kemo maakt of maakte heel veel handige modules en kits. Ik ken er bijvoorbeeld ook schemerschakelaars e.d. van.
klavertje

29 nov 2018, 22:58

wat zijn dit nou? Versterkers?
Gelukkig wel ingebouwd.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-diver ... ousPage=lr
Harry

30 nov 2018, 09:01

Nu het laatst toch over luidsprekerfilters ging, je kunt ook eens deze proberen http://link.marktplaats.nl/m1349399021
Geen garantie op de resultaten :mrgreen:
Plaats reactie